wil eerst voor een jaar proberen in oz

tobytv

New Member
wij hebben plannen om naar australie te emigreren , maar om te kijken of het echt wat is , zouden we het eerst een jaar willen uitproberen.
We ziijn er inmiddels al 2 x op vakantie geweest en ik zelf ben 10 jaar terug voor een jaar (working holiday visa) geweest. Nu wil ik graag in de zorg voor verstandelijk gehandicapten werken. Dit doe ik nu ook en ben B.I.G. geregistreerd als Z-verpleegkundige.
Nu heb ik booklet 6 al dooorgenomen , maar ik ben op zoek of er niet een soort vervolg is op de working holiday visa(ben nl boven de 30 of moeten we dan toch voor een skilled visa.?)
heeft iemand ervaringen er mee om het eerst voor een jaar te proberen? Of gaat iedereen er vanuit dat hij voor altijd blijft?
Ik wil wel , maar mijn man is nog niet helemaal om en daarom hebben we een jaar gezegd.
Hoe hebben jullie dat met verzekeringen gedaan? Zoals ziekenfonds etc
 
tobytv said:
wij hebben plannen om naar australie te emigreren , maar om te kijken of het echt wat is , zouden we het eerst een jaar willen uitproberen.
We ziijn er inmiddels al 2 x op vakantie geweest en ik zelf ben 10 jaar terug voor een jaar (working holiday visa) geweest. Nu wil ik graag in de zorg voor verstandelijk gehandicapten werken. Dit doe ik nu ook en ben B.I.G. geregistreerd als Z-verpleegkundige.
Nu heb ik booklet 6 al dooorgenomen , maar ik ben op zoek of er niet een soort vervolg is op de working holiday visa(ben nl boven de 30 of moeten we dan toch voor een skilled visa.?)
heeft iemand ervaringen er mee om het eerst voor een jaar te proberen? Of gaat iedereen er vanuit dat hij voor altijd blijft?
Ik wil wel , maar mijn man is nog niet helemaal om en daarom hebben we een jaar gezegd.

Hoi Tobytv,

Bij een Skilled visa is het wel de opzet dat je permanent blijft, maar dit is natuurlijk niet verplicht. Je kunt na 1 jaar gewoon weer terug, maar zoals je van de meeste wel zult begrijpen is dat wanneer je er echt woont je niet meer terug wil.
Mocht het Skilled visa niet lukken dan zou je ook nog voor SIR visa kunnen gaan, dit is een 3 jarig visum. Meer hierover vind je in het topic 'Skilled Visa'.
 
tobytv said:
.
Nu heb ik booklet 6 al doorgenomen , maar ik ben op zoek of er niet een soort vervolg is op de working holiday visa(ben nl boven de 30 of moeten we dan toch voor een skilled visa.?)

Hoi Toby!

Ook van mij: welkom op dit forum !

Ik stond vorig jaar november ook in jouw schoenen. Ik ben A- verpleegkundige maar helaas al boven de 30 jaar en kon en kan dus helaas niet gaan werken op een Working Holiday Visa ! :cry:

Er is idd helaas geen vervolg op het WHV na je dertigste !

Je moet het toch middels Skills of een SIR visa voor elkaar zien te krijgen !

Veel suc6 met het uitdokteren van alles ! :wink:

Ingrid.
 
Als je het eerst een jaar wilt uitproberen, kun je misschien beter eerst eens naar temporary visas gaan kijken, die zijn over het algemeen iets makkelijker te krijgen dan permanente. Als verpleegkundige moet het denk ik wel te doen zijn om een werkgever te vinden die jou wil sponsoren voor een tijdelijk visum (ik geloof dat dat een '457' visum is). Als je direct een permanent visum kunt krijgen is dat natuurlijk beter, maar dat duurt waarschijnlijk wel wat langer.
 
Dank je, Hans, voor het meedenken ! Ik waardeer het ten zeerste ! :D

Ik zal het even toelichten: ik heb toch echt eerst mijn Registratie nodig, waar ik nu op zit te wachten !

Voor alle banen als RN (Registered Nurse) kun je pas dan gaan solliciteren of een werkgever/sponsor zoeken als deze registratie is verkregen.

Een baan als EN (Enrolled Nurse) zou ook kunnen maar dat is een veel lager niveau en dus minder salaris, daarnaast moet ik dan evenveel tijd investeren om me als Enrolled Nurse via een Sponsored Visa te bewijzen dus het is voor mij niet aantrekkelijk om dit te doen ! :?

Cheers,

Ingrid.
 
HALLO Ingrid en Hans

Goed dat er meegedacht wordt ja.
Ik ben Z- verpleegkundige en BIG gerigistreerd in nederland, maar het wordt nu niet erkend in Australie. Moet dus nu een andere ingang zien te vinden. Raar hoor.. hier ben je heel wat ahum.. en daar wordt jeniet erkend.
Heeft iem nog andere suggesties?

Wat is Enrollend nurse precies? En wat is dan de salariering? Als ik nl op die manier wel binnen kan komen , ga ik dan in Australie wel verder kijken. Als ik er eerst maar zit.
 
Back
Top