Wildfires 2014 op BBC2

afterbang

XPdite Sponsor
Ik viel er zojuist toevallig in, wist ook niet dat dit op TV kwam.

http://www.bbc.co.uk/mediacentre/proginfo/2014/23/wildfires
At the height of the worst wildfire season in a decade, Kate Humble and Simon Reeve travel to New South Wales, Australia to discover how the 70,000-strong Rural Firefighting Service contend with as many as 100 fires a day.

Kate visits their HQ in Sydney to investigate the sophisticated rapid response system designed to kick into action the second a fire is reported, while Simon joins a crew racing to stamp out a grass fire threatening a nearby town and joins a team trekking through remote bushland to extinguish spot fires started by lightning.

In this first programme of two, Simon and Kate explore why wildfires in Australia are so frequent and hard to control, unlocking the surprising secrets of fire behaviour with leading scientists working to help those on the frontline.

Volgende week deel 2 (zondag 2200 Nederlandse tijd op BBC2)

p01zztd5.jpg
 
Last edited:
Voorbeeldje; Ik heb dus al geleerd dat de stringy barks:
1: Stringy zijn om te overleven in bosbranden, de bark laat heel snel los zodra deze brand vat en de boom overleeft zo dus een brand.
2: De stringies wel als embers (sintels) rond gaan vliegen en dus overal en nergens nieuwe branden veroorzaken (spot fires)

Pretty scary, zag wat beelden van in een bosbrand, not funny. Wel goed om dit ook even mee te krijgen, los van dat je er weinig aan kunt doen en deel uit maakt van Australia is het daarom goed om er wat meer van te begrijpen. Eens kijken of de afleveringen ergens op de Piraten baai of zo rond gaan zweven.
 
Mijn schoonvader zit bij de vrijwillige brandweer en ik stel hem altijd 1000 en 1 vragen als er weer eens branden zijn. Ga m zeker zoeken en kijken, thnx.
 
Grappig dat ik hem via Google wel vind in Zweden, en via onze Zweedse vrienden direct vind ik hem niet 1-2-3. Maar alles OK dus.

Oh, en jongens en meisjes. Het downloaden van copyright materiaal is sinds kort toch nu echt wel verboden. Dus niet doen he!
 
Grappig dat ik hem via Google wel vind in Zweden, en via onze Zweedse vrienden direct vind ik hem niet 1-2-3. Maar alles OK dus.

Oh, en jongens en meisjes. Het downloaden van copyright materiaal is sinds kort toch nu echt wel verboden. Dus niet doen he!
Heb n fijne app op m'n iPhone, gewoon naam intypen en hopla, op naar m'n nas
 
Back
Top