Williamstown, Altona, Newport?

shortcake

New Member
Hoi Allemaal!

Wij zijn ons nu aan het orienteren op suburbs waar we graag zouden willen wonen, en wij zien wel wat in de Williamstown area (dus evt. ook Altona en Newport).

Wie is hier geweest, en wat vond je ervan?

Wij zijn op zoek naar een beetje een 'village' feel redelijk nabij Melbourne, liefts bij parken en zee. Het liefst zitten we ergens wat aanvoelt als een dorp, waar winkels en trein binnen loopafstand liggen (wij lopen veel, dus het mag ook iets verder zijn), en wat niet een te lange commute wordt voor mijn man, die waarschijnlijk bij Telstra gaat werken (op project). Ik heb geen rijbewijs, dus ergens waar een auto geen must is zou fijn zijn, en manlief gaat indien mogelijk met OV naar werk. We zullen eenmaal in AU ook aan kinderen beginnen, dus moet ook kindvriendelijk zijn, zeker voor jonge kinderen.

Nog advies?
 
Hoi Shortcake,

Ik woon zelf niet in Australie maar mijn schoonouders wonen ook in de western suburbs dus ik ben wel een beetje bekend in die plaatsen/suburbs.
Ik weet dat Williamstown een aardige dure wijk is en we zijn een paar keer in Altona naar het strand geweest en daar hangt m.i. een onguur luchtje aan het water. Zelf zou ik er niet gaan wonen. Ik zou zelf kiezen voor een wijk als Melton, of een van de nieuwere wijken als Tarneit, Caroline Springs, Burnside. Deze suburbs hebben al nieuwe shoppingcentres en kinderopvangcentra.
Een neef van man woont al aardig wat jaartjes in Williamstown en een oom van mijn man heeft eerder in Altona North.
Naar mijn idee hebben ze het wel naar de zin (gehad )in die buurten. Er is in ieder geval genoeg te doen. Vanuit Williamstown kun je met de ferry naar st. Kilda dus een leuk uitstapje.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Heidi
 
G'day

De Western Suburbs Altona, Melton en het niet aan de baai gelegen deel van Williamstown staan erg slecht bekend. Zeker Melton-South (het oudere deel) heeft een soc.-eco. achtergestelde bevolking.

De geur wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een mengsel van smog vanuit het CBD, de petrochemischische installatie bij Altona, en de geur van mudflats en dood zeewier bij laag water.

Bedenk dat in nieuwe wijken het OV vaak nog erg onontwikkeld is dus de rit naar het CBD duurt in de spits vanaf Caroline Springs nog 45 minuten. Vanaf Tarneit zou je met de auto naar Werribee kunnen, en dan met de trein naar Southern Cross Station.

Cheers Sander
 
Mijn man is geboren in Williamstown en heeft er een geweldig jeugd gehad. Toen op een gegeven moment een of andere premier in het dorp kwam wonen trok het "yuppen" aan vanuit de stad en overal vandaan. Het is er nu dus errrug duur (huizen dan). Melton zou ik ook afraden, hoewel er momenteel een hele nieuwe wijk gebouwd wordt (Kurunjang). Maar dan moet je wel van nieuwbouw houden en je zit inderdaad met je vervoer.

Altona zou ik ivm de petrochemie ook niet willen. 

Werribee is inderdaad leuk, hoewel daar ook al meer, uhh hoe noem je dat...., mensen gaan wonen die je liever niet als buren hebt omdat het een goedkopere "suburb" is, net als Hoppers Crossing. 

Gaat je man echt in het CBD werken voor Telstra? Of te wel, moet hij elke dag echt de stad in?

Het is natuurlijk erg persoonlijk allemaal. Zullen ook mensen zijn die Altona geweldig vinden of misschien heb je wel geld genoeg en wil je wel in Williamstown  :wink:
 
Thanks for the info!
Ik vind het erg moeilijk om vanuit NL alvast te orienteren op suburbs van Melbourne, zeker omdat we er nog nooit geweest zijn.
Wij zijn op zoek naar een niet al te dure buurt, niet al te ver van de stad (liefst max. 30 minuten per trein naar CBD), en niet al te hip. We zijn nog jong, dus liefst niet tussen de retirees. We hebben (nog) geen kinderen, dus hoeft ook niet echt een familie buurt te zijn, als het maar met een baby/peuter te doen is. Ergens met veel groen heeft de voorkeur. En dus het liefst ook ergens waar we niet totaal afhankelijk zijn van een auto.
Wie wil zijn/haar buurt schaamteloos promoten?  :wink:

Vivianne
 
Hoi,

je hebt idd leuke buurten uitgezocht, maar dan betaal je ook voor. Willy heeft alles wat je wilt, op loop/ fiets afstand en de CBD is ook niet ver. Wij hebben ook een tijdje daar gekeken, maar uiteindelijk toch afgehaakt vanwege de prijzen. Daar kan je al orrienteren bij www.realestate.com.au of www.domain. com au ofzo dan weet je een beetje wat je krijgt voor je geld. Groen is de westkant niet echt of je moet richting Bacchus Marsh willen maar dan ben je weer verder weg van alles.
Wij wonen sinds Nov.2007 in Tarneit, dit is ook een hele nieuwe wijk en hier heb toch eigenlijk wel een auto nodig of je moet om de hoek van een shopping centre wonen. Is ook niet echt gezellig met dorpskern ofzo. En met de auto naar het station is toch gauw 10 min.
En dan ben je binnen 45 min. in de CBD. Als je nog vragen hebt laat maar horen . We werken allebei in Williamstown.

Groetjes Inge
 
Wil je per se aan de West kant wonen? Wij wonen in het zuidoosten van Melbourne (Bentleigh East). Daar zijn genoeg prima suburbs te vinden waarbij met name je budget een rol speelt. Met de trein in 25 minuten in het CBD, winkels en parken heb je hier overal. Veel vermaak voor kids ook. In 10 minuten op het strand  :lol:

Mocht je wat info willen over suburbs in het zuidoosten laat het maar even weten

Gr Jeroen
 
Hi

Koop gewoon een krot en knap het op.  Op die manier kan je overal betaalbaar wonen.

Kijk eens naar Yarraville.  Leuke plek, geen idee hoe duur het is.

Sidonia
 
Toen wij in 2006 in Australie aankwamen zijn we eerst bij een tante in Altona ingetrokken. Heerlijk daar, wandelen naar t strand, leuke winkelstraat (beetje dorpsgevoel inderdaad), mooi wandelen en fietsen langs t water.
Daarna zijn we in Altona North gaan wonen voor een half jaar. Heerlijk, veel op de fiets gedaan en Williamstown is inderdaad erg leuk en dichtbij dan.
Toch hebben we besloten om in deze omgeving niet te kopen. Men name door e zware industrie daar. We wonen nu in Tarneit, vlakbij de Werribee River in n nieuwbouwhuis. Voor dit geld heb je in die suburbs een oud krot. Je betaalt puur voor de lokatie.
Ik kom nog zeker eens per week in Altona / Williamstown. Lekker naar t strand op nog geen half uurtje rijden.
Yarraville is ook leuk, maar daar komen zoveel trucks doorheen en daardoor veel stank (diesellucht enzo).

Succes met de huizenjacht!
 
Nou zou nog eens vies tegen kunnen vallen van een krot kopen hoor. Je betaalt dan altijd nog de waarde van het land. Ik weet dat dat hier in Aspendale alleen al zo rond de 4,5 ton kost. Dan heb je dus nog niets.
 
Dank allemaal!

Wij zullen in ieder geval niet kopen. We wonen in NL ook nog in een huurwoning, en hebben het geld dus niet om in AU te kopen. En omdat we toch maar voor 4 jaar in Melbourne zijn (in eerste instantie, althans) lijkt het ons ook niet echt logisch om to kopen.

We zijn dus op zoek naar een betaalbare huurwoning, liefst met 2 slaapkamers ivm de in Melbourne geplande gezinsuitbreiding  :wink:
We hebben ons zoekgebied dus ook maar uitgebreid, en kijken nu ook vooral ten oosten van de stad. Heidelberg en omgeving lijkt ons ook erg mooi - doet mij een beetje denken aan dorp waar ik een poos in Amerika gewoond heb. Heb het daar heel erg naar mijn zin gehad, dus misschien is de Australische variant net zo leuk.
 
het zal waarschijnlijk voor jullie beter zijn om oost te wonen. :?

Willy is inderdaad te duur , net als sanctuary lakes. :evil:

Maar ook altona meadows is goed te doen.

Maar om toch maar even een nieuwe naam in het westen te gooien:
Point Cook.
ik woon er nu bijna 1 jaart , en nu het nieuwe winkelcentrum bijna af is ,
is het best een leuke stad om te wonen....
Alles lekker nieuw , jonge bevolking, niet verkeeed.
Alleen vervoer na cbd via ov , Mwah niet echt plesant...
Maat je hoeft niet naar het cbd , willy en werribee zijn leuke plaatsen om te bezoeken...

Groetjes Johan
 
Back
Top