Winter Wonderland

Annemiek

XPdite Sponsor
Jeetje zeg... Ze hadden gisteren wel een weeralarm afgegeven voor zware windstoten, maar niet voor reuze veel sneeuw! Zit nu in Apeldoorn en kijk naar buiten. Vanochtend om 08.25 kwam ik de trein uit en het sneeuwde best hard. Nu sneeuwt het nog steeds best hard! Er ligt hier nu een cm of 5 en dat is voor NL begrippen al best wel wat.
Het is gewoon wazig van de sneeuwvlokken hier. Ze zijn ook echt groot! Het is erg leuk, maar het veroorzaakt wel weer meteen overlast. Kun je meteen zien dat we hier in dit kleine landje niet echt meer gewend zijn aan sneeuw ;)
Vanochtend het station uitgeglibberd en 2 keer gevallen... Heb er bijna een kwartier langer over gedaan dan normaal om hier te komen. En dat is toch best veel op een loopje van een minuutje of 10 ;)
Mijn broek is kletsnat aan de onderkant en mijn sokken en schoenen ook...
Heb het nu dus ontzettend koud en het is weer tijd voor een warme thee lijkt me... ;)
 
Kreeg net een e-mail van mijn zus. Die woont in Deventer en moest ook naar Apeldoorn. Heeft ze 2 uur over gedaan!
Zou het dan toch een witte kerst worden in Nederland dit jaar.
 
Ja dat zal je dan net zien he. Phil zit er al jaren om te zeuren; gaan we weg; krijgen we sneeuw....!!!!!!!!!!
Het sneeuwt hier in Breda nog niet maar we hebben wel een ontzettend wit/grijze lucht dus het zal nog wel vallen vandaag ben ik bang.....
 
In Antwerpen hebben we enkel een grijs luchtje en veel wind....waar blijven die vlokken?!  :x

Sara
 
Ik durf bijna te wedden dat dit na het weekend al weer voorbij is... In Almelo lag er alleen maar een dun laagje sneeuw op de autoruiten en autodaken. Had daarom ook niet mijn Dr. Martens aangetrokken... gewoon gympies.
 
Ook hier in Limburg een dik pak sneeuw :up:
Het begint nu echter minder te worden en vettig, misschien morgen weer?
 
Ik hoorde het sneeuwbericht van mijn vrienden in het oosten van het land. Soms kan alles zo in tegenspraak zijn: genieten van de foto's van de sneeuw en op het zelfde moment genieten van 30+ C en een wel zeer blauwe hemel in de haven van Melbourne.
IMG_6941.jpg
 
In het westen stormt het gigantisch en is er helaas geen vlokje sneeuw te bekenen, we hebben wel onweer, hagelstenen en windstoten van ong. 120 km per uur ontvangen.

Ik zou vandaag naar de HCC dagen in Utrect gaan, maar doe toch maar niet...

[quote author=Annemiek link=topic=3259.msg37940#msg37940 date=1132910002]
Vanochtend het station uitgeglibberd en 2 keer gevallen... Heb er bijna een kwartier langer over gedaan dan normaal om hier te komen. En dat is toch best veel op een loopje van een minuutje of 10 ;)
Mijn broek is kletsnat aan de onderkant en mijn sokken en schoenen ook...
[/quote]

Hey Annemiek, was de achterkant van je broek niet nat dan, :loldevil:
Ik hoop dat je inmiddels weer lekker warm bent geworden met een kopje thee!

Karin
 
mijn broek is aan de onderkant nog steeds nat en mijn sokken en schoenen van binnen ook. Heb echt van die klamme voeten. Al de hele dag... Eigenlijk zouden we vanavond naar Harry Potter and the goblet of fire gaan in Enschede, maar ik weet niet of dat verstandig is... We hebben kaarten besteld, dus nog niet in huis.

Er staat nu vanaf Enschede 42 km file deze kant op. De snelweg tussen Apeldoorn en Arnhem staat compleet vol met 22 km file (Das ook de lengte van dat stuk snelweg) Tussen Apeldoorn en Zwolle staat file. De hele Veluwe staat op z'n kop!! 1 dag sneeuw en een kwart van Nederland ligt op z'n gat!
 
Zo, ikke ook weer veilig thuisgekomen. De hele weg geglibberd met soms een maximum snelheid van 40 km/u. En dat terwijl ik eigenlijk nieuwe banden onder de auto moet hebben....

Ben blij dat ik niet via de snelweg hoef!!!
 
Net opgemeten achter het huis; 25 cm in een beschut plaatsje.

Stuur straks wel een foto.

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=3259.msg38012#msg38012 date=1132941843]
Net opgemeten achter het huis; 25 cm in een beschut plaatsje.

Stuur straks wel een foto.

Rene
[/quote]

Eigenlijk 20 cm.
Kijk maar bij
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2712.45

Rene
 
Heb er deze keer geen foto's van gemaakt. Is nu ook de moeite niet meer, want in Almelo is het zo heftig niet meer  :) Gisterenochtend en gisterenavond wel :)
Ben wel benieuwd of er nog sneeuw komt. En hoe het morgen in Apeldoorn is.....
 
Mijn ouwelui zaten gisteren al een dag zonder stroom omdat er een stroomkabel was geknapt.
Ze zaten er niet zo erg mee, want in de kamer hebben ze een vette houtkachel staan en in de keuken hadden ze een gaskacheltje op een gasfles geinstalleerd.  Koken kon ook nog want op gas.
De koelkast hadden ze leeggehaald en de spulletjes buiten in de sneeuw gezet zodat alles lekker koel bleef.

Mijn vader vond het alleen vervelend dat hij niet kon klussen, zijn cirkelzaag kan niet zonder stroom  :-D

Maar er waren natuurlijk veel mensen die geen hout of gaskachel hadden (de CV werkt ook niet zonder stroom) en alleen een elektrisch fornuis hebben.
Maar mijn vader had al een aantal opleggers de binnenstad van Hulst in zien rijden waarop gigantische agregaten stonden.
Tjonge, het leek wel oorlog....

Maar wel knus zo bij kaarslicht en rond de kachel....

Bart
 
onvoorstelbaar,bij ons in Friesland niet 1 vlokje sneeuw gevallen het was vrijdag bijna de hele dag zonnig
met een heel klein beetje regen,en windstil.
Het is net alsof je op een heel andere planeet woont als je in de krant leest van storm en sneeuw in je
eigen land, :beach:,wij konden nog net niet in de zon zitten.

groetjes Manja :)
 
Friesland is toch een buitenlands deel van Nederland?? :rotflmao: :rotflmao:

Ik heb altijd het gevoel dat ik een ander land kom als ik daar ben. Krijg tenminste altijd een vakantie gevoel daar.

En dan de friese meren!! Fanstastisch!!

Rene
 
@Rene-L ik denk dat ik het al wel eens vermeld heb maar het IJsselmeer grenst aan onze
tuin dus in de zomer lopen wij over de dijk en laten onszelf zo in ons onverwarmde
oplucht zwembad vallen, :bath: wij moeten dit natuurlijk wel met velen delen.

En dan te bedenken dat Australie trekt terwijl wij al zo ideaal wonen.

groetjes Manja
 
Ja, Manja.

Het is niet te geloven!! En wat voor een zwembad!! Daar kan menig mens over dromen!

Rene
 
Back
Top