winterkleding

mama_kristien

New Member
Hoi hoi

wij verhuizen in okotober naar SA
nu is mijn vraag : winterkldeing thuis laten of meenemen????

ik heb begrepen dat het in de zomer (in juli dus) kan afkoelen
en dan kan ik waarschijnlijk toch wel een sweater gebruiken of niet??

mijn skipak laat ik sowieso thuis  :lol:
 
Neem gerust winterkleding mee. In de winter wordt het hier echt koud. Ik heb de afgelopen maand vrijwel elke dag wel ijs van mijn voorruit moeten krabben.
Daarnaast zijn de huizen hier niet al te best geisoleerd waardoor het redelijk frisjes in huis kan zijn.
 
Eh, neem maar mee die winterkleding. 't Kan hier smerig koud zijn.


Groetjes,

Erna
 
thanks fletch!!

brrr 3 tot 6  graden help (hopelijk is dit 's nachts)
12 tot 18 graden mmmmm - dat is bij ons in Belgie de gemiddelde zomer temperatuur  :lol:

behalve nu dan met een staggering 35 graden!!! niet te geloven he
 
Ik zou zeggen: MEENEMEN!
Zitten inmiddels zelf in onze eerste SA winter en op de een of andere manier voelt het hier kouder aan dan in NL (ondanks dat het niet echt vriest). Toen we vorig jaar aan het uitzoeken waren wat we wel of niet zouden meenemen waren we zo slim om een electrisch kacheltje maar bij het grof vuil te zetten. Fout! Die was nu goed van pas gekomen. Warenhuizen hier hebben complete afdelingen met heaters en......een grote collectie electrtische dekens!
Huizen hier zijn ook niet echt gebouwd voor de kou (meeste hebben gewoon enkel glas).

Michel
 
Jeroen en ik waren zo 'slim' geweest om alle winterkleding weg te geven toen we weggingen uit NL. Nou, dat was wel een beetje een vergissing dus want we hebben ze hier toch echt wel nodig. Maar ach, is meteen weer een goede reden om eens flink te gaan shoppen :-D.

Erna
 
:-D :-D :-D En dan zit jij nog in Queensland Lin waar het toch nog wel een stukje warmer is dan hier. Wij staan hier 's ochtends het ijs van de autoruiten te krabben. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :-D. Oeps, beetje off topic. Snorry.
 
Ik ben blij dat wij onze winterkleren mee hebben genomen. Ik vind het wel leuk om mijn Nederlandse kleren aan te doen. Ze vinden ze op school reuze hip :D zijn toch al weer twee seizoenen oud :D. Ook een kacheltje meegenomen, maar meer om de ventilator eigenschap dan om de verwarmingsstand. Achteraf zijn we er best blij mee. Hoewel een lekkere deken op de bank ook wonderen doet.
 
Meenemen! Geen isolatie = koud in huis!

Ik heb geen winterjas, overigens, een spijkerjekkie is genoeg.
Het is binnen en buiten ongeveer even warm/koud....

Wij hebben nu een gaskachel en electrische deken.... dat had ik nooit gedacht bij emigreren naar Oz!

Skipak: Nou als je naar Melbourne's skislopes gaat, zou ik um meenemen!

Groetz,
Ineke
 
Back
Top