Wisselkoers

Sander

XPdite Hero
Voor alle mensen die binnenkort hun euri's willen omwisselen in AUDs:

Op dit moment is de dollar aan het dalen...oftewel, gunstig voor ons!
Dus ik zou zeggen hou de koers in de gaten. Op moment van schrijven:

1 euro = 1.70 dollar

(Ter indicatie...ongeveer een week terug was het nog 1.65 dollar)

Hopelijk gaat de koers nog even door met stijgen! 8)
 
Sander said:
Voor alle mensen die binnenkort hun euri's willen omwisselen in AUDs:

Op dit moment is de dollar aan het dalen...oftewel, gunstig voor ons!
Dus ik zou zeggen hou de koers in de gaten. Op moment van schrijven:

1 euro = 1.70 dollar

(Ter indicatie...ongeveer een week terug was het nog 1.65 dollar)

Hopelijk gaat de koers nog even door met stijgen! 8)

:D :D 8) 8)

Wow!!!!!!!! Ik had al een tijdje niet gekeken!! In Maart was het nog rond 1.62.
Welke website gebruik jij? Ik kijk altijd op http://www.xe.com/ maar ik heb weleens gehoord dat het kan verschillen waar je kijkt?
En toeristenkoers is wat anders dan officiele ofzo (ik heb er echt TOTAAL GEEN verstand van!! Ik snap niet dat ik de Havo zo makkelijk heb gehaald.... Ik weet niet eens of het nu stijgend of zakkend is (jij zegt stijgend, dus ok dan!) :D :roll:
 
Simone said:
Sander said:
Voor alle mensen die binnenkort hun euri's willen omwisselen in AUDs:

Op dit moment is de dollar aan het dalen...oftewel, gunstig voor ons!
Dus ik zou zeggen hou de koers in de gaten. Op moment van schrijven:

1 euro = 1.70 dollar

(Ter indicatie...ongeveer een week terug was het nog 1.65 dollar)

Hopelijk gaat de koers nog even door met stijgen! 8)

:D :D 8) 8)

Wow!!!!!!!! Ik had al een tijdje niet gekeken!! In Maart was het nog rond 1.62.
Welke website gebruik jij? Ik kijk altijd op http://www.xe.com/ maar ik heb weleens gehoord dat het kan verschillen waar je kijkt?
En toeristenkoers is wat anders dan officiele ofzo (ik heb er echt TOTAAL GEEN verstand van!! Ik snap niet dat ik de Havo zo makkelijk heb gehaald.... Ik weet niet eens of het nu stijgend of zakkend is (jij zegt stijgend, dus ok dan!) :D :roll:
Gister bij gwk gezien de koers 1 euro is 1.8 aud
dat is tooooooooooopppppppppp
 
hoi hoi
ik kijk altijd op http://www.ozforex.com.au/charts.asp?ccypair=AUD-EUR&period=Day dan kun je ook lange termijn koerswisselingen zien.
Het gaat de goede kant op!

Ik heb wel een vraag over hoe ik nu het beste mijn euro's kan omzetten in dollars - gewoon daar een rekening openen en overmaken op het goede moment? maar hoe weet ik dan wat het goede moment is want tussen de dag van ideale koers en de dag van omrekenen door de bank zit altijd weer wat tijd ...?
Er zijn ook bedrijven die de service aanbieden dat zij het moment voor je kiezen, heeft iemand daar ervaring mee?

op naar beneden!!
 
badri said:
Gister bij gwk gezien de koers 1 euro is 1.8 aud
dat is tooooooooooopppppppppp

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dit de koers als je de andere kant op gaat, dus als je dollars wisselt naar euro's. Dan krijg je dus voor 1.8 AUD 1 euro terug.

Volgens mij rekent GWK voor het omwisselen van euro's naar dollars een koers van 1 euro = 1.61 AUD. Waarom dit zoveel lager is dan de werkelijke koers weet ik niet?! :?
 
Sander said:
Simone said:
Welke website gebruik jij? Ik kijk altijd op http://www.xe.com/ maar ik heb weleens gehoord dat het kan verschillen waar je kijkt?

Ik kijk op verschillende, http://www.xe.com/, http://finance.yahoo.com, http://www.hifx.com. Heb ook nog wel eens op andere gekeken, maar volgens mij was de koers vrijwel overal gelijk...dat zou toch ook moeten?!
Ehh, ja, maar bij gmk is het dus 1.61. Volgens mij is dat dus de koers die toeristen enz betalen? Kan dat? Dat die dus minder voor hun geld krijgen?
Ik heb echt zoiets gelezen....ooit....echt hoor..... :?
 
Simone said:
Ehh, ja, maar bij gmk is het dus 1.61. Volgens mij is dat dus de koers die toeristen enz betalen? Kan dat? Dat die dus minder voor hun geld krijgen?
Ik heb echt zoiets gelezen....ooit....echt hoor..... :?

Ja, dat zou kunnen omdat je dan echt dollars in je handje wilt ontvangen. Het lijkt mij dat als je geld overmaakt van de ene rekening naar de andere dat er voor de bank minder kosten aan verbonden zitten en je dus een betere wisselkoers krijgt. Maar ik geloof dat die nog wel iets onder die 1.70 zal liggen, omdat de bank natuurlijk winst wil maken.
Maar zeker weet ik het niet, ik denk dat ik daarover maar eens contact op moet nemen met mijn bank. Ik weet in elk geval dat ik voor een overboeking naar het buitenland via internet-bankieren 1 promille van het bedrag aan kosten betaal. Dus daar maakt de bank in elk geval winst :?
 
Sander said:
Ja, dat zou kunnen omdat je dan echt dollars in je handje wilt ontvangen. Het lijkt mij dat als je geld overmaakt van de ene rekening naar de andere dat er voor de bank minder kosten aan verbonden zitten en je dus een betere wisselkoers krijgt. Maar ik geloof dat die nog wel iets onder die 1.70 zal liggen, omdat de bank natuurlijk winst wil maken.
Maar zeker weet ik het niet, ik denk dat ik daarover maar eens contact op moet nemen met mijn bank.
Klinkt logisch!

Sander said:
Ik weet in elk geval dat ik voor een overboeking naar het buitenland via internet-bankieren 1 promille van het bedrag aan kosten betaal. Dus daar maakt de bank in elk geval winst :?
Yep.... Dus, 1 promille (ik heb echt GEEN idee hoeveel dat is, echt schandalig, is het iets van 0.001% ?? :? ) is dat veel of weinig? Zou het goedkoper kunnen op een andere manier?
Iemand?

:?
 
Simone said:
Yep.... Dus, 1 promille (ik heb echt GEEN idee hoeveel dat is, echt schandalig, is het iets van 0.001% ?? :? ) is dat veel of weinig? Zou het goedkoper kunnen op een andere manier?
Iemand?

1 promille, dus voor 1000 euro overmaken betaal je 1 euro.
Dat valt op zich wel mee, maar het is een beetje krom dat je voor meer overmaken meer moet betalen. Het blijft natuurlijk 1 en dezelfde handeling alleen het in te vullen cijfertje verandert.
 
Sander said:
Simone said:
Yep.... Dus, 1 promille (ik heb echt GEEN idee hoeveel dat is, echt schandalig, is het iets van 0.001% ?? :? ) is dat veel of weinig? Zou het goedkoper kunnen op een andere manier?
Iemand?

1 promille, dus voor 1000 euro overmaken betaal je 1 euro.
Dat valt op zich wel mee, maar het is een beetje krom dat je voor meer overmaken meer moet betalen. Het blijft natuurlijk 1 en dezelfde handeling alleen het in te vullen cijfertje verandert.
Ah, dank je :oops:

Ja, dat is krom ja
 
Ik heb van die internationale overschrijvingskaarten van de Postbank en dan betaal je in Nederland een vast bedrag per overschrijving, ongeacht hoeveel je overschrijft. Je moet bij de overschrijving dan aangeven of jij de kosten 'aan de andere kant'' betaalt, of dat de ontvanger (dat ben je hopelijk ook zelf) het betaalt of 'shared' . De NL kosten zijn EUR 9,50 en het hangt dus van je OZ rekening af hoeveel het totaal wordt (de Westpac rekent $8 voor een overboeking van overseas). Als het om veel geld gaat lijkt dit dus beter dan die 1 promille.
 
Dat van die 1 promille geldt in elk geval voor de SNS bank.

Ik weet dus niet of dit voor andere banken hetzelfde is. De postbank doet het inderdaad anders, daar kan het helaas niet via internet-bankieren.
 
ja het is nu echt een goede tijd voor ons.
hopen dat over +/- 2 weken ook zo is als wij het`doen.
wij doen het ook via internet overmaken.
volgens mij de makkelijkste manier.

groetjes
 
Back
Top