Witte haai bij Sydney's beaches

Tijlcarm

New Member
EEn monsterlijk grote witte haai maakt de ondiepe wateren bij de stranden van Sydney onveilig,de haai heeft mensen " lastig gevallen"; aldus de krant (Het Parool) in Amsterdam....

[size=12pt]Reusachtige witte haai belaagt stranden[/size]

Een extreem grote witte haai schijnt de stranden bij de Australische stad Sydney te belagen. Plaatselijke media meldden woensdag dat de autoriteiten en reddingsbrigades extra patrouilles langs stranden inzetten ter bescherming tegen het regelmatig gesignaleerde "monster".

Een woordvoerder van de reddingsbrigade Surf Life Saving Sydney (SLSS), Steven Leahy, zei dat de haai mensen lastig heeft gevallen en er niet voor terugdeinst dichtbij de kust in ondiep water te komen. Dit kan hoewel de haai nog geen mensen heeft aangevallen dan ook tot gevaarlijke situaties leiden.

Ooggetuigen langs de zuidelijke stranden van de stad hebben gezegd dat de haai minstens vijf meter lang is, steeds dichter bij de kust komt en steeds agressiever wordt. Hij jaagt verwoed op vissen en laat een enorm spoor in het water achter.

Leahy zei dat er onder meer gepatrouilleerd wordt met waterscooters. Verkenners die met een helikopters de kustwateren afspieden, hebben tot dusverre de enorme witte haai niet gezien en er zijn helaas ook nog geen beelden van.

Australiërs houden wel van een sappig haaienverhaal. Zo vocht vorige maand een duiker in Australië zich nog vrij uit de kaken van een haai.

Bron: fok.nl

Hoi Tinus,

Waar ik dan altijd nieuwsgierig naar ben is
of de mensen nu toch nog gaan surfen en
zwemmen. Ik bedoel je weet dat er haaien
kunnen zijn, maar 'weten' en 'echt weten
van er zwemt nu een hele grote' zou bij
mij wel wat uitmaken.

groetjes Miranda  :smile:

Hoi Miranda,

Ik geef je een beetje gelijk; als ik aan het zwemmen of surfen ben (vooral als er verder niet veel mensen zijn) bekruipt me ook weleens het gevoel van "zou er 1 rondzwemmen?"

Maar aan de andere kant: in het verkeer vallen altijd nog meer doden/gewonden en daar storten we ons ook dagelijks in...

Dusse... ik blijf zwemmen en surfen hoor!

Cheers,
Jan

Je hebt gelijk, met duiken had ik het ook wel
eens, zo van ik spring er nu als eerste in
en stel je voor dat........! Toch ben ik
er altijd ingesprongen  :smile:

Heb op discovery gezien/gehoord dat haaien dol zijn op die geur van urine die nog al eens uit zo'n wet-suit komt, dus niet in zee plassen met zo'n pak aan. :grin:

Ik ben geen strandganger dus.... heb ik gelukkig ook geen last van Jaws the Great white shark.
Maar het lijkt me wel weer leuk om te gaan duiken bij het great barrier reef.
Ach ja, de Australische wateren zijn gevaarlijk, het is bekend. Er zwemmen niet alleen grote witte haaien in de ronten maar wat denk je van al die giftige vissen, slangen, stekels enz. enz.. Ik voel me echter nog steeds niet onveilig.

[quote author=tweety link=topic=6527.msg80846#msg80846 date=1170971143]
dus niet in zee plassen met zo'n pak aan. :grin:
[/quote]

Ook al zitten er geen haaien lijkt het mij niet zo lekker om in zo'n pak te plassen. Alhoewel het wel lekker warm blijft dan!!!  :grin:

Back