witte kerst voor tasmanie

Markus

XPdite Sponsor
Ook voor een witte kerst moeten we dit jaar naar Australie. :smile:

http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=173968

Nog 25 nachtjes en wij landen in Sydney  :happy: ,zonder sneeuw hoop ik. :sunny:

Toen ik gisteren op de radio hoorde dat er sneeuw verwacht werd, verklaarde ik de weerman nog voor gek. Maar hij had inderdaad gelijk. De top van Mount Wellington was vandaag de hele dag niet te zien vanwege de bewolking. Gelukkig is er behalve sneeuw de afgelopen dagen ook behoorlijk wat regen gevallen. De waterreserves waren namelijk behoorlijk laag en vorige week zijn hier de waterrestricties ingegaan. De regen heeft hopelijk ook geholpen bij het onder controle krijgen/houden van de bosbranden.

Eerst allemaal fijne feestdagen.

Ik hoop dat over een 3 tal weken de sneeuw toch ver te zoeken zal zijn, gezien we flink wat tochten willen gaan lopen op Tassie, zoals naar Mt Wellington, Cradle mountain en de walls of jerusalem. :tent:

Maar Tassie staat toch best bekend om het weer dat zo om kan slaan, zeker in de bergen.( vorige keer op 1 dag zon, regen, en sneeuw gehad op Mt Field en dat was in de zomer).

Voor de brandweerlieden hoop ik dat de bosbranden ver gedaan zal zijn, weet nl hoe zwaar het kan zijn en dan stellen de bosbranden hier in NL niet veel voor.

Wij nog 27 nachtjen en dan naar Sydney  :happy: :plane:

Ook hier in Victoria op sommige plekken een witte kerst. We hebben gisteren echt even zitten te lachen voor de buis. En binnen, jawel, kachels aan. Een hollands kerstsfeertje  :freezing:

Onvoorstelbaar eigenlijk. Een witte kerst down under terwijl het hier in ons kikkerlandje wit had moeten zijn! Het weer is de laatste tijd toch al zichzelf niet; ik kan me niet herinneren dat het overdag al gevroren heeft deze najaar/winter periode. Ik heb zelfs nog niet eens te hoeven krabben 's morgens!
Ben benieuwd wat het nog zal brengen. Heb nu wel een idee hoe de winters van Adelaide aan kunnen voelen, volgens mij scheelt de temperatuur momenteel niet veel van de normale wintertemperatuur van South Australia.......!

Groetjes, Florence

Back