WK VOETBAL 2006

jessica

New Member
Hmm, met het WK voetbal voor de deur in Duitsland in 2006 een vraagje:

stel dat Nederland en Australië in 1 poule komen....
voor wie zijn we dan ?

lastige kwestie lijkt me als voetbal liefhebber of niet ?

:-D :-D :-D :-D
 
Als je 'voetballiefhebber' letterlijk neemt ben je natuurlijk altijd voor Oranje. Ze hebben nu eenmaal (op papier) een veel beter team. In alle andere gevallen ben je voor het team waar je hart ligt.
:redcard: :yellowcard:
 
Leuke openingswedstrijd op het WK lijkt mij:

Duitsland - Australië.........uitslag........0-1    hahahahaha

Bert
 
Absoluut voor Nederland :up:
Ben een Nederlander in hart en nieren en zal dit ook nooit verloochenen. Ik ga dan ook niet naar Australie omdat ik Nederland niets vind, maar omdat Australie mij een mooier land lijkt om te wonen en leven (blijf echter altijd Nederlander).
Speelt Nederland echter niet dan ben ik natuurlijk wel voor Australie :-D :up:
 
Vind het wel erg moeilijk hoor. Ik heb echt een ongelooflijk zwak voor Australie en helemaal voor de socceroos!!! Ik zou een wedstrijd tegen Nederland dan ook absoluut niet leuk vinden; ik denk maar dat ik gewoon niet ga kijken  :|
Trouwens; de huidig wereldkampioen Brazilie zal de eerste wedstrijd op het WK gaan spelen. Dat is altijd traditie. Het zou super zijn als dit tegen Nederland zou zijn, maar liever niet tegen Oz.... (ben toch wel benauwd voor het te grote klasseverschil).

Ik denk dat naast de grootste favoriet Brazilie de andere kanshebbers voor de wereldtitel zijn:
Nederland (tuurlijk tuurlijk  :p ),
Italie (met spitsenduo Toni en Gilardino en hun superverdediging),
Argentinie (blijft uitstekende spelers hebben, waaronder Messi en Tevez),
Duitsland (helaas, maar toch; echt een toernooiploeg)
en heel verrassend toch wel:
Mexico (heeft een zeer sterke competitie en erg veel goede fysieke en technische spelers)
Engeland en Frankrijk kunnen mij momenteel veel minder overtuigen....

We will see!!!!
 
[quote author=TheBroute link=topic=3252.msg37886#msg37886 date=1132850561]
Leuke openingswedstrijd op het WK lijkt mij:

Duitsland - Australië.........uitslag........0-1     hahahahaha

Bert

[/quote]

Helaas Bert, de openings wedstrijd wordt altijd gedaan met de wereldkampioen, Duitsland - Australie is pas later...en dan zijn we natuurlijk voor Australie!!!
 
We kunnen natuurlijk ook met een aantal mensen van dit forum gaan kijken naar een wedstrijd
van de socceroos in Duitsland :wink:

Ik denk niet dat de kaartjes van hun wedstrijden net zo snel uitverkocht zijn als die van het Nederlands elftal.

Lijkt mij wel leuk, wie wil er mee???

Karin
 
[quote author=Kaatje64 link=topic=3252.msg37907#msg37907 date=1132874319]
We kunnen natuurlijk ook met een aantal mensen van dit forum gaan kijken naar een wedstrijd
van de socceroos in Duitsland :wink:

Ik denk niet dat de kaartjes van hun wedstrijden net zo snel uitverkocht zijn als die van het Nederlands elftal.

Lijkt mij wel leuk, wie wil er mee???
[/quote]

Lijkt mij geweldig om te doen.
Ik denk inderdaad dat wedstrijden van Australie niet zo snel uitverkocht zullen raken.
Heb ook al wat anderen in mijn naarste omgeving gevraagd per mail om naar wedstrijden van Oz te gaan, maar ik weet niet of zij uiteindelijk zo enthousiast zullen zijn om ook daadwerkelijk te gaan....
 
Nou Jeroen,

Ik ben in 1988 naar de wedstrijd Nederland - Ierland geweest, die waar Wim Kieft
in de laatste minuut de winnende goal maakte, geweldige sfeer.

Daarna op de bonnefooi met mijn broer en vader naar de finale Rusland - Nederland,
maar geen kaartjes kunnen krijgen. In een café de wedstrijd gekeken, maar amper durven te juichen met allemaal Duitsers om je heen :?

In 2000 geen moeite gedaan om iets te zien, vond het Nederlands elftal toe gewoon een shit attitude (sorry for my language..) hebben.
Nu met Marco aan het roer en wat jongens die er altijd voor gaan, Dirk Kuyt b.v.  vind ik het wel weer leuk om naar een stadion te gaan.

De wedstrijden van Oranje zullen wel binnen een mum van tijd uitverkocht zijn, maar wil toch een poging doen.
Mijn  jongste zoon, Peter is 9 jaar en helemaal gek van voetbal en dan samen met je papa, mama en zus een keer een wedstrijd van een WK te hebben gezien is toch geweldig.

Dus, als er nog meer mensen zich aansluiten, dan is het erg gezellig om een wedstrijd van de Socceroos te gaan kijken :up:

Fijn weekend iedereen
Karin
 
Misschien wel een leuk idee om naar een wedstrijd van de socceroos te gaan.
Wie weet spelen ze wel in Gelsenkirchen.......da's bijna om de hoek.
Maar of er genoeg kaarten zijn voor een wedstrijd van de socceroos valt nog te bezien hoor.........want dat hangt ook wel af van de poule waar ze in zitten natuurlijk.
En er zijn per wedstrijd op voorhand al veel kaartjes vergeven aan bobo's en sponsors etc.
Maar........het lijkt me wel leuk.
Laten we eerst de loting maar eens afwachten.

Bert
 
Ben nederlander maar nederland is zeker geen titel kandidaat met de voetballers  die er nu rond lopen bv,  danny landzaat , barry opdam , rayn babel , en maduro zijn gewoon nog te licht voor het grote werk en dan nog onze ruud van nistelrooy speelt ook niet meer zoals hij ooit gespeeld heeft dus die mag er van mij ook uit.

Van basten moet als het aan mij ligt op zijn knieen vragen of jaap stam terug wil komen en meer van zo'n meer ervaren spelers die het team kunnen leiden. want tegen italie gingen we al de boot in door een brookie.
En begrijp me niet verkeert deze jongens moeten ook een kans krijgen maar niet op zo,n hoog toernooi.
vorig jaar bij wk onder 19 speelden babel en maduro waardeloos (afgezien van een goaltje hier en daar).

MAAR IK HOOP DAT IK ER HELEMAAL NAAST ZIT NATUURLIJK!!!!!!!! :up:
want een feestje is altijd welkom. :lol:

De groeten marcel

P.s. blijf voor nederland maar zal australie goed in de gaten houden. :up:
 
Ik denk ook niet dat Nederland het helemaal tot de finale schopt in 2006. Van Basten kijkt al veel verder: In 2010: dan staan we er!!
 
[quote author=marc-el link=topic=3252.msg38033#msg38033 date=1132990069]
Ben nederlander maar nederland is zeker geen titel kandidaat met de voetballers  die er nu rond lopen bv,  danny landzaat , barry opdam , rayn babel , en maduro zijn gewoon nog te licht voor het grote werk en dan nog onze ruud van nistelrooy speelt ook niet meer zoals hij ooit gespeeld heeft dus die mag er van mij ook uit.

Van basten moet als het aan mij ligt op zijn knieen vragen of jaap stam terug wil komen en meer van zo'n meer ervaren spelers die het team kunnen leiden. want tegen italie gingen we al de boot in door een brookie.
[/quote]

Ik denk dat je toch wel gelijk hebt. Een aantal spelers zijn gewoon te licht voor het grote werk. En van Babel en Boateng begrijp ik al helemaal niet dat zij bij Oranje zitten.
Teams als Brazilie, Argentinie en Italie zijn gewoon veel verder.
En ik denk inderdaad dat Jaap Stam weer terug moet in Oranje!!!
 
Het is ook maar goed dat Oranje laatst op z'n broek kreeg van Italië.
De juiste tegenstander op het juiste moment.
Nu weten we weer waar we staan.
Ik denk dat v Basten over het algemeen wel weet de juiste balans in het elftal te vinden,
maar dat dat wel ten koste gaat van de kwaliteit.
Daar bedoel ik dus mee dat het algehele nivo te licht is.
Ik snap best dat v Basten een weg is ingeslagen met jonge jongens die nog echt willen.
Zonder 'zeikerds' en arrogante vedetten.
Maar van sommigen snap ik ook niet dat ze in de selectie zitten.
Zoals inderdaad Boateng en Babel.
Emanuelson vind ik nu wel in Oranje passen.
Maar het is ook best wel moeilijk soms qua selectie procedure.
Want voor sommige posities op het veld heb je misschien wel meerdere kandidaten en voor andere posities misschien maar 1 of 2.......en die zijn dan ook nog niet onder de toppers te rekenen.
Bijvoorbeeld Landzaat.......aardige voetballer, maar ik vind het geen topper.
En......wat doe je voorin?
Robben op links.......en v Persie dan? Die is momenteel in een bloedvorm.
v Persie kan ook achter de spits spelen (de nr. 10 positie) maar dat systeem speelt v Basten niet.
v.d Vaart kan ook op 10 spelen, maar speelt nu links op t middenveld.
En mocht Kalou alsnog Nederlander worden en een plaatsje krijgen in Oranje.........
Dan maar Kuyt, Kalou samen.......ten koste van v Nistelrooij?
Best wel moeilijke dilemma's hoor voor zo'n bondscoach.

Bert
 
neeej niet Jaap Stam terug in Oranje! Hoe eerder hoe beter de jonkies zelfvertrouwen / ervaring krijgen hoe beter.

Let op Oranje in 2010! (Mark my words)
 
Back
Top