Wonen bij aankomst

robbert000

New Member
Hoi hoi mensen,

Nog een berichtje van mij.
Nou zoals jullie vast al in andere posts hebben gelezen verwachten ik en mijn vriendin over een maand of 6 in Australie te zitten. We gaan naar Melbourne.
Wij zelf hebben daar GEEN kennissen en familie zitten.
Dus ik bedacht me het volgende wat misschien voor meer mensen handig is als er belangstelling is vanuit meerdere mensen.

Waarom zouden we elkaar niet een handje kunnen helpen op de volgende manier;

Het is (volgens mij) lastig om meteen al een woning te hebben zodra je bent geland zeg maar, dus wellicht kunnen we hier gaan wat posts/reacties laten komen van mensen die tijdelijk housing nodig hebben en de mensen die dan in de omgeving wonen, die wellicht geen problemen hebben om iemand een week / maand of iets voor een schappelijk bedrag in huis te nemen.

Ik kan in ieder geval zeggen, als wij er zijn over een maand of 6 en ik heb een baan gevonden. Dan verdien ik als het goed is zo'n $ 100.000 AUD p/j en moet een flink huis er wel inzitten. Bij mij is in ieder geval altijd wel mensen welkom om een maandje te blijven tegen die tijd. Ik persoonlijk zie nog er erg tegenop om aan te komen met niks namelijk (behalve dan flink spaargeld).

Naja, laat maar horen wat jullie vinden van mijn idee.

Groetjes....

wij gaan straks tijdelijk op een camping in een cabin wonen. Da's gemakkelijk, goedkoop en ook snel op te zeggen/verlengen als dat nodig zou zijn.

Maarruuhh 100.000 AUD voor iemand met net 3 jaar SAP werkervaring en geen HBO-opleiding  :| ?? Als jij een baas vindt die jou dat wilt betalen dan zal hij jou ook wel tijdelijk een woonruimte ter beschikking stellen. Probleem opgelost toch?

Cheers,

Euh die 3 jaar klopt niet echt ;-p
Plus dat bedrag is een indicatie die ik van verschillende sites heb afgehaald, en een indicatie met wat ik nu ongeveer verdien.
In Nederland verdien ik nu ook een ruimte € 4200,- p/m

En die 'camping' (haha white trash)... is dat in de directe melbourne omgeving? Of zijn er daar ook wel van die campings?

Hoi Robert,
ik weet niet voor hoe lang je iets zoekt..
Ga je alleen met je vriendin of zijn er ook nog kinderen in het spel??
Zo niet is de volgende site misschien wel een oplossing http://www.share-accommodation.net/.
Je hebt daar ook vaak huizen die meerdere kamers over hebben of een grote kamer voor een stel. Meestal is het min 1 maand huren..
Groetjes

Fijne site he! Daar ga ik ook mijn huisvesting voor mijn 6 maanden stage zoeken!!
- Goed te betalen kamers..
- Niet in een druk studentenhuis..
- Niet helemaal alleen maar met (meestal 2) volwassen Aussie's..
- In elke buurt die je maar wilt staat wel een advertentie..
- All inclusive.. Je hoeft geen internet meer aan te vragen of moeilijk te doen met wasmachine's etc..

Hoe lang kan het duren om een woning te vinden?
Wij denken er ook over om een cabin te huren maar voor hoelang eerst?2-3 weken?

Thx Gwen,
Dit is inderdaad wel een hele handige site... Ga ook eens ff goed doorspitten...

We zoeken niet voor lang iets hoor, gewoon dat iemand tijd genoeg heeft om zelf een huisje te vinden als hij/zij is aangekomen.
Anders heb je meteen de stress dat je snel iets moet vinden, snap je...

In SA bestaat er zoiets als on arrival public accomodation voor maximaal 12 weken voor immigranten (zie link). wij zijn van plan hier gebruik van te maken. Heb je meteen de basisinrichting zoals bedden, koelkast, tafels, stoelen, kasten e.d.

http://migration.sa.gov.au/centric/migrate_from_overseas/on_arrival_services/on_arrival_public_accommodation.jsp

Ook zijn wij nieuwsgierig naar ervaringen van mensen die hier ook gebruik van hebben gemaakt in SA?

Ik weet niet of er ook zoiets voor de andere staten bestaat, daarvoor zou ik even op de sites van individuele staten kijken.

Sambo

Een woning zoeken kan moeilijk zijn en lang duren.
Er is ontzettend veel vraag naar huur woningen op dit moment.

Bij ons duurde het 4 weken voordat we iets hadden en het hangt er uiteraard vanaf of je referenties hebt, wat voor eisen je aan het huis stelt, etc. Zonder een baan (en dus inkomen) is het helemaal moeilijk.

Op dit moment is er hier ook veel werkeloosheid, dus misschien handig om je vertrek nog even uit te stellen tot beter tijden.
In die tijd kun je je PR visum aanvragen, IELTS test doen (die moet je altijd doen), RPL schrijven, etc en uiteindelijk op een PR visum hier heen komen, wat ook weer de kans op een baan groter maakt.

Gr & succes,
Johan

Bij aankomst (in Adelaide) hebben we eerst een volledig gemeubileerd huis ("self contained villa") gehuurd. Gevonden via internet (Google is your friend).

In de periode dat we daar zaten gingen we op zoek naar een huurhuis voor 6 maanden. Het viel eigenlijk best mee om er een te vinden. Ik hoor/lees daar hele nare verhalen over, maar in ons geval was het kippetje/eitje.

Het feit dat we geen referentie hadden, hebben we 'afgekocht' door de huur vooruit te betalen.

pfff ik vind het allemaal maar moeilijk hoor.. Wordt er een beetje chaotisch van :)

In april moeten we mijn huis uit omdat het is verkocht. Daarna willen we een paar maanden later gaan vliegen.
Ik vraag me ook af vanaf wanneer dat ik dan een huis moet gaan regelen.. Wellicht pas zodra de aankomstdatum bekend is?

Hoi Robert,
Dat was ik nog vergeten om bij mijn lijstje te melden: Heel veel kamers zijn ingericht.. Je kunt er dus zo intrekken..
De prijzen zijn meestal erg laag : rond de €300 per maand.. Reken dan met zijn tweeen op €500, en je zit voor een maand gebakken. Heb je eerder een huis gevonden dan vertrek je gewoon eerder uit je huurkamer, maar betaal je wel die eerste maand.. Iedereen blij.. En omdat het zo goedkoop is, is dat ook te doen.
Wacht nog even met 'member' worden. Als je een goede AD plaatst met wat je zoekt, wordt je vaak zelf gemaild door mensen die iets hebben en die wel 'member' zijn, en dus jouw email adres kunnen zien.

Huis moet je pas regelen als je hier bent.
Er staan vaak leuke foto's maar als je de binnenkant ziet ren je snel weer weg.

Ga gewoon  zoals eerder gemeld voor 4 weken op een park staan en ga rustig rond kijken.
Je kent de buurten hier nog niet, weet niks van prijzen, neem je tijd en zorg dat je niet gelijk op je b.. gaat.

Suc6
Johan

[quote author=Ingriddh link=topic=9782.msg133184#msg133184 date=1235591180]
Huis moet je pas regelen als je hier bent.
Er staan vaak leuke foto's maar als je de binnenkant ziet ren je snel weer weg.

Ga gewoon  zoals eerder gemeld voor 4 weken op een park staan en ga rustig rond kijken.
Je kent de buurten hier nog niet, weet niks van prijzen, neem je tijd en zorg dat je niet gelijk op je b.. gaat.

Suc6
Johan
[/quote]

4 weken is dus te doen...thanks voor de tip!

Wij hebben zeer binnenkort een woning te huur; 3 slaapkamers, 6 slaapplaatsen, woonkamer, badkamer etc.  Staat in de bush, dus zo vanuit je huisje wandelen, en kippenvoeren, varken aaien etc,  maar ook niet te ver van het CBD Melbourne; het kost ons 40/50 minuten buiten peak hours. (en sta je op federation square).
Een voordeel is natuurlijk ook dat wij zelf net geimmigreerd zijn, en dus weten wat je moet doen, waar je dingen kunt regelen etc.

Binnenkort zal ik wat foto's plaatsen, als het klaar is (en het bezoek eruit...)

Heeft iemand nog (tijdelijk uiteraard) wat te huur voor ongeveer een maand in de omgeving van Sydney?

We horen het wel !
Wij gaan er dus ook heen, met 1 baby en een kindje van 3.

En we zoeken ons suf ( :cry:) we zijn net in Australie geweest hoor, dus we hebben wel gezocht,maar ja, we hebben hier
ook een huis, dus als iemand hier een maandje in wil  :grin: dan horen we het wel, verkopen lukt vast niet  :evil:

http://www.stayz.com.au/28319

Kijk eens op deze site. Deze woning hadden wij bijna gehuurd (erg aardige eigenaren, wel alleen mailcontact mee gehad) maar omdat hun appartement was verhuurd de eerste week dat wij aankwamen hebben we toch voor een camping gekozen (Dural Caravan Park). Volgens mij vroegen ze iets van 550AUD per week huur als je meer dan 4-6 weken zou huren.

Gr,
Loek

hoi,

wij vertrekken hier op 10 juni naar NL dus als je wilt kan je hierin. We hebben een huurcontract tot Februari 2010.

Het vrijstaande huis ligt in Woy Woy Bay, heeft drie slaapkamers en twee badkamers. Verder een grote afgesloten tuin en een car port.
Het ligt 5 km vanaf het station in Woy Woy, er rijd een bus en als je wilt kan je een auto van ons overnemen, een zwarte Suzuki Jimny uit 2000.

Het huis ligt vlakbij het water en speeltuintje voor kinderen.
Het kost 350 per week, eventueel willen we jullie hierin tegemoet komen, dit in overleg.

De auto kost $3000 en is in goede staat, met zo goed als nieuwe banden.
We zijn bereikbaar via email jidenhartog@gmail.com of per telefoon +61 4 220 996 44

Groetjes,
Johan & Ingrid

Back