Wonen en scholen in Melbourne?

Ann

New Member
We zijn net aangekomen in Melbourne! Spannend, We hebben erg uitgekeken naar dit nieuwe avontuur.

Mijn man Jim heeft een baan in het CBD en we hebben twee kinderen van 3 en 4 jaar.

We verblijven momenteel in een app in East Melbourne en gaan nu op zoek naar een woning en (pre)school.

We willen op 'bereisbare' afstand van het CBD wonen. We denken aan South East (Bay area) of East Melbourne. Dit is natuurlijk nog een groot gebied.

Heeft er iemand nog tips voor ons wat betreft wijken en scholen?

Alvast bedankt, Ann
 
Hallo,

Wie heeft tips over wonen en wijken in Melbourne.
Wat zijn de mooie rustige kanten van Melbourne ?
Wij komen er in oktober wonen.
 
zoek je een huur of koop woning?
Melbourne is zo groot, vele mooie wijken, maar al dichter bij de stad wordt het wel flink duurder.

Verder gaat je man per auto of o.v. naar zijn werk in de city? ook belangrijk vanwege het vervoer per trein.
Jan
 
Heeft er iemand nog tips voor ons wat betreft wijken en scholen?

Alvast bedankt, Ann

Hey Ann

Tips over scholen kan men natuurlijk alleen geven als je weet waar je gaat wonen. Ook omdat je je kids pas kan inschrijven/opgeven voor een school als je een woon adres daar in de buurt hebt(tenminste zo was het bij ons het geval)

Wat is een bereisbare afstand?
Zelf heb ik een jaar lang van Oost naar West Melbourne gereden en was ik meestal voor een one way 75 tot 150 minuten onderweg:mad: wordt je wel een beetje appelig van op den duur:confused: Nu wonen we in de Belgrave area,ongeveer 50 minuten van CBD en is vind ik zeker voor Australiabegrippen een bereisbare afstand/tijd. Huizen zijn niet echt duur hier en het is geen rat-race hier, Een ander belangrijk iets misschien, het is zo onvoorstelbaar mooi hier:up: Het stikt trouwens ook van de Nederlanders:D Sterkte met de zoek tocht;)

Cheers Big ears:p
 
Moeilijk te schatten hoeveel Nederlanders er in Melbourne wonen.
Moet je dan de Nederlanders met nu een Australisch paspoort mee rekenen of niet?
Volgens het consulaat wonen er meer dan 40.000 Nederlanders (met Nederlandse achtergrond) in Vic.
Ik hou het op zo,n 20.000 in Melbourne.
De meeste emigranten van de 50er jaren zijn Australier geworden, spreken alleen Engels onder elkaar (met een sterk NL accent) en ook zo tegen hun kinderen.
Belgrave is natuurlijk een mooie en rustige area, maar het ligt er helemaal aan waar je werkt en hoeveel tijd je er voor over hebt om van en naar je werk te gaan.
Vooral in het gebied rondom Belgrave zijn veel Nederlandse emigranten van vroegere jaren te vinden, vooral in de tuinbouw en bloementeelt. Belgrave/Monbulk/Sassefras/Kallista, mooie buurten inderdaad.
Een goede vriend van mij had daar ooit de allergrootste rododendron kwekerij van wellicht Australie maar hij is inmiddels weer naar Nederland vertrokken. Heimwee, tja je hoort het niet vaak.....
Jan
p.s. M5-oorspronkelijke correspondentie is 2 en 1 jaar oud, dus er was waarschijnlijk geen verdere interesse om hier op door te gaan.
 
Hi Jan
p.s. M5-oorspronkelijke correspondentie is 2 en 1 jaar oud, dus er was waarschijnlijk geen verdere interesse om hier op door te gaan.
Hi Jan

Dat is de reden waarom ik het maar weer even aan gehaalt hebt, want het is geweldig mooi hier en voor australia begrippen niet super ver van de bewoonde wereld(CBD) Bovendien heimwee is de grootste vijand van een geimporteerde dutchman/dutchwomen,dus als er een area is waar je je als Nederlander in Melbourne goed voeld is het de Belgrave area:) Thanks Jan.

Cheers Sander, The Patch
 
Ik vind het goed dat er weer reactie komt!
Alle info is welkom omdat wij ook misschien naar Melbourne gaan.
Wat ons een beetje afschrikt aan Melbourne is het wisselvallige weer en de drukte/files?
We zijn er nooit geweest, dus dit is enkel van horen zeggen.
 
Wij zijn van NSW naar Emerald verhuisd niet ver van Belgrave niet in eerste instantie vanwege het europese gevoel wat je hier heb / krijgt in deze omgeving maar wel vanwege meer kans op een baan, dichtbij de stad en toch het landelijke gevoel houden. Moet zeggen de scholen zijn hier wel beter (veel betere resultaten) dan in de mid north coast waar we vandaan komen en tijdens de herfst heb je hier echt het gevoel of je ergens in europa bent met al die gekleurde bomen en bladeren op de grond. Wij vinden het hier erg mooi en rustig wonen, weet alleen niet hoever he rijden is van het CBD volgens mij is het wel een eindje hier vandaan. Maar vind al die buitenrand wijken aan de oostkant wel mooi en aantrekkelijk om te wonen. Jullie zullen vast wel een fijn plekje vinden en begin gewoon met een contract van 3 tot 6 maanden als de buurt dan niks is zit je niet zo lang aan het contract vast.

gr. moon
 
Back
Top