wonen in Alice Springs

sarabaes

XPdite Sponsor
Hallo, heeft er iemand van jullie al in Alice gewoond? Wij gaan daar namelijk over enkele maanden wonen en we vroegen ons af of er wijken zijn waar je beter niet gaat wonen, waar het het interessantste is,... Alle info is welkom!
Groetjes,
Sara
 
Alice Springs, dat hoor je volgens mij niet zo vaak dat mensen daar heen gaan. Ik ben er ooit eens geweest, maar dat was maar voor een paar dagen, dus ik kan je helaas geen advies geven.
Waarom is jou/jullie keuze op Alice Springs gevallen?
 
Hans en ik komen allebei uit een grote stad en wilden graag minstens een jaartje of twee iets 'ongerepter' gaan wonen. Eerst dachten we naar NSW of Vic te gaan, maar toen we in de Red centre waren, zijn we verliefd geworden op die hele regio. Fantastische omgeving, leuke mensen, intrigerend om te wonen. We hebben nog geen kinderen en hebben weinig last van echte hitte, dus we dachten 'nu of nooit'. We gaan het een paar jaar aanzien, veel reizen en kamperen en de regio verkennen en nadien eventueel naar het Noorden trekken. Maar Alice heeft iets heel speciaals hoor, voor ons dan toch. Een hele verandering in vergelijking met België, dat wel. Maar daar doen we het dan ook voor! ;-)
 
Je hebt groot gelijk. Zeker zonder kinderen is het allemaal wat makkelijker en hoef je alleen rekening met jezelf te houden. Ik wil ook zeker nog wel een keertje terug naar Alice Springs want het is inderdaad wel een heel bijzonder stukje Australie. Succes ermee!
 
Hey sara.
Wat leuk dat jullie naar alice gaan, of daar misschien nu al zijn. Wij willen in de buurt van darwin gaan wonen. We hebben daar (top end) al een aantal maanden door gebracht in 2001. We zijn er ook verliefd op geworden. Lekker warm, mooie natuur. no worry's.
 
Hey Janneke! Leuk dat er nog een NT-bewoner (of toch binnenkort) bij is op het forum!  :wink:
Hans en ik vertrekken in juli 2006 naar Alice, eerst nog wat sparen...  :-(

Het is een enorm speciale plek, iets wat je nooit meer vergeet....   :up:  :cool:

Sara
 
[size=14pt]YEAH, GO NT[/size]

Welkom Janneke.
Je hebt Sarabaes HEEL gelukkig gemaakt. Zij dacht, samen met Hans (haar man), dat er maar héél weinig mensen heen zouden gaan.
Vandaar de support dat zij krijgen van ons.
:happysun: :humble: :dance: :dancing: :music: :rose:

Rene
 
Dankje Rene, voor de steun. Inderdaad Janneke, het is waar: we zijn hier in de minderheid, als NT'ers...en daarom .... toch nog even....go NT     :cheer:  :cheer:  :bis:

Sorry maar hoe vaak ik het ook doe, het blijft leuk!  :lol:  :lol:

Sara
 
Komt ze je bekend voor? Ik heb ze zowel op het forum als op mijn rug  :wink:  !


Sara

(sorry hier thuis was de pc nog op Hans zijn naam ingelogd...)
 
Hoi hoi hoi !!!

Janneke en Sara, we staan nu met z'n drieen sterk voor NT !!!!

Janneke, ik vertrek eind november naar Darwin, we gaan net buiten de stad wonen. Mocht je ooit hulp willen helpen met het vinden van een huis (tegen de tijd dat je er heen gaat), geef maar een gil. Mijn future husband to be is makelaar in Darwin....

Groetjes Ellen
 
[quote author=hanshertsens link=topic=2415.msg33592#msg33592 date=1130423584]
Komt ze je bekend voor? Ik heb ze zowel op het forum als op mijn rug  :wink:  !
Sara
[/quote]

Had idd nog even gekeken op de foto's.  :up:
 
@ Ellen: kent die hubby van je geen makelaars in Alice Springs? Over een paar maand zoeken we daar een huurhuis en ik ben nu al aan het rondkijken....

@ Rene: het blijft toch een mooi symbool hoor, voor een staat.... ben er zeker trots op  :up:

Sara
 
Hoi Sara,

Ik zal Clint vandaag nog even vragen naar zijn collega's in Alice.... Ik ga even mijn best voor jullie doen. Je hoort het dit weekend of uiterlijk maandag wel.

Groetjes Ellen
 
hey ellen.
Wat tof zo'n forum. Heb je dus echt veel aan.
Bedankt voor je aanbod, als we eenmaal daar zijn zullen we daar wel gebruik van willen maken.
Het duurt nog wel ff voordat we daar zijn. MIjn vriend moet eerst genoeg werk ervaring hebben voor de 10 punten die daarvoor te krijgen zijn. dus... mei 2008 kunnen we beginnen.

  • [ :up:
 
Hoi,

Alice Springs dus he... Dat is het op een na meest ongerepte gebied in Australie. De nummer 1 is als je zelf in een aboriginal op een paar uur rijden van de bewoonde wereld, alice, dus woont. Dat heb ik dus gedaan. en in het weekend dus inkopen doen in Alice.

Tsja, ik kan zelf niet veel over alice zeggen. Ik ben er een paar dagen geweest toen ik moest wachten voor de toer naar ayers rock. En als ik niet een bepaald meisje had ontmoet, dan had ik me daar te pletter verveeld. Achteraf gezien zou ik willen dat ik me idd had verveeld.

Maar als inwoner daar leven.. ik kan er weinig over zeggen. Alles andere plekken liggen op afstand, je moet van de aboriginals houden, want je struikelt er over. En als je wilt uitgaan, dan struikel je over de backpackers. En je komt om de haverklap dus government 4wd's tegen die de outback in en uitrijden elk weekend.

Als toerist om in Alice te zijn is het niet veel soeps. Met een dag of twee heb je het gezien en is het tijd om de outback in te gaan, als inwoner... het zal ongetwijfeld anders zijn.  Positief of negatief laat ik in het midden. Maar je woont wel op een unieke locatie. Zoiets kom je nergens tegen haha.

Succes!

Zitten jullie er al of gaan jullie nog?
 
[quote author=Henk J link=topic=2415.msg54065#msg54065 date=1143840683]

Zitten jullie er al of gaan jullie nog?
[/quote]

Wij vertrekken 3 juli (Hans toch, ik pas op 16aug) richting AS.
S
 
Wij wonen nu enkele weken in the Alice. Het bevalt ons erg goed hoor! Je hebt hier alle supermarkten, genoeg winkels, ...sommige dingen zijn hier duurder dan aan de kust, maar overt algemeen valt dat best mee. Van de aboriginals heb je hier niet zoveel last, ze laten je met rust. Het is dus niet zoals in sommige andere outbackstadjes, waar ze je echt lastigvallen en je je bedreigd voelt. Ze worden hier goed int gareel gehouden hoor.
Er zijn veel toeristen en das wel leuk, veel verschillend volk, vele talen. En ALice is eigenlijk groot hoor! Helemaal niet dat steireotype beeld dat iedereen kent.
Rond Alice is er heel veel te zien, je hebt echt weken nodig wil je alle mooie plekjes ineens zien. Maar de uitgestrektheid en de natuur...onovertrefbaar, vind ik.
Nee, the Alice is helemaal niks om bang van te zijn hoor, tis hier echt gezellig en hopelijk komen jullie het gauw ook eens ontdekken!  :up:

Sara
 
Back
Top