Ik heb heel Australië meerdere keren rondgereisd en eigenlijk (bijna) elk plekje wel gezien......en ik ben het met je eens. Het is overal zo mooi! Dus wat dat betreft zou ik overal wel kunnen wonen (denk ik dan......). Maar als je dan wat beter nadenkt dan voel je wel aan of je een lange periode in bijvoorbeeld de outback zou overleven! Ondanks het feit dat ik erg van de outback en leegte houd, weet ik gewoon dat ik dat niet lang ga uithouden. Misschien ook omdat ik alleen ga en toch wel prettig vind om nieuwe mensen te leren kennen en een netwerk op kan bouwen, in ieder geval in het begin.
Ik heb in verhouding meer tijd in Brisbane doorgebracht en volgens mij werkt het toch zo dat je van een plaats waar je langere tijd bent geweest en goed kent, automatisch een beetje meer gaat houden (anders had je het er ook niet lang uitgehouden.....) Het voelt vertrouwt, al thuiskomen voor mij.
Daarnaast is het weer en de zonnige mentaliteit die daarbij hoort van Queensland aan mij goed besteed. Is echt een belangrijke overweging (ookal is Brisbane in de zomer dan ook wel weer een beetje heel heet en vochtig...)
Daarnaast ben ik organisatie-adviseur van origine en daardoor afhankelijk van de zakelijke dienstverlening en de business markt die je nu eenmaal alleen in een behoorlijk grote stad vind. Als Melbourne op de plaats van Brisbane had gelegen was dat het geworden, want vind ik ook een toffe stad!
Ik ben niet echt een stadsmens, maar gelukkig zit je in Australie natuurlijk waar dan ook met een uurtje rijden behoorlijk "buiten" ....
Zo,....dat zijn mij voornaamste overwegingen. En we zullen zien of ze gegrond zijn en hoe lang ik het in Brisbane ga uithouden :| :wink:
Henriette