Woonruimte Sydney gezocht

hartsinka

New Member
Nog een maand en dan stappen we op het vliegtuig richting Down Under! Begin augustus emigreren mijn vriend Mark en ik voor 3 jaar naar Sydney. We hebben baan (voor Mark dan) en visum geregeld, maar nog geen woonruimte gevonden. Het plan is om eerst een tijdelijk onderkomen te vinden (evt. een hostel) en van daaruit te zoeken naar permanente woonruimte.

Heeft iemand tips voor tijdelijke woonruimte vanaf 4 augustus? Welke hostels zijn aan te raden (liefst enigszins in de buurt van Newtown waar Mark aan de University of Sydney gaat werken)? Of heb je zelf woonruimte in de aanbieding? We horen het graag! Alle tips zijn meer dan welkom :)

Groetjes,
Diana

Hee Diana,

Kan je helaas niet helpen met je vragen, maar succes!!!!

Groetjes Gwen

Hallo,

ik ben erg benieuwd wat je vindt, want ook ik ga over een paar maanden met mn vriend naar Sydney. Hij is Australiër en ik ben dus nu druk bezig met mn de facto visum 309/100. ik heb net de vraag voor een VOG gekregen en moet nog wat aanvullende info sturen om te bewijzen dat we al langer dan 3 jaar samen zijn, zodat ik gelijk voor subclass 100 kan gaan.
Maar goed, ik weet niet of je er iets mee kan, maar wellicht is het een idee als je daar bent, rond te kijken in de buurt waar je graag zou willen wonen en daar bij flats briefjes in de bus doen dat je een woning zoekt. Of praat met bewoners daar. zij weten vast goed hoe je zonder al te veel moeite bij de verhuurder moet komen. Hiermee kan je misschien wel wat geld bespraken door een makelaar te omzeilen.
Het klinkt wat omslachtig, maar zo ben ik ook ooit aan mijn huis hier in Nederland gekomen.
daarnaast heb je altijd websites als domain.com.au en gumtree.com.au
Nogmaals dus erg benieuwd wat je vindt, want wij willen ook in die omgeving gaan wonen.

groetjes, Marieke

Maar goed, ik weet niet of je er iets mee kan, maar wellicht is het een idee als je daar bent, rond te kijken in de buurt waar je graag zou willen wonen en daar bij flats briefjes in de bus doen dat je een woning zoekt. Of praat met bewoners daar. zij weten vast goed hoe je zonder al te veel moeite bij de verhuurder moet komen. Hiermee kan je misschien wel wat geld bespraken door een makelaar te omzeilen.
Het klinkt wat omslachtig, maar zo ben ik ook ooit aan mijn huis hier in Nederland gekomen.
daarnaast heb je altijd websites als domain.com.au en gumtree.com.au

Hoi Marieke,

Dankjewel voor je tips! Mooie manier om een makelaar uit te sparen inderdaad. Ik was sowieso van plan om door wat buurten te wandelen om beetje sfeer te proeven en een idee te krijgen waar we uit kunnen kiezen. En gelijk de stad wat beter te leren kennen :)

Veel succes met het aanvragen van je visum! Spannend!

Groetjes,
Diana

We hebben inmiddels een appartement gevonden. Met veel geluk hebben we er één in Glebe bemachtigd. Dus bedankt voor het meedenken, maar het is niet meer nodig :) Nu alleen nog meubels, koelkast, wasmachine en gasheater...

Back