Worden huizen meer waard na jaren?

skippie

XPdite Sponsor
Kan me niet herinneren dat hier al eens een onderwerp over is geweest (maar als dat wel zo is weet ik het toch vast niet te vinden :rolleyes: )

Ben benieuwd naar de antwoorden van de Ozzie's op deze:

Heeft een huis in Australie na jaren (10/20 of 30) ook meestal een zgn meer-of overwaarde opgebouwd? Of de kwaliteit dan zo erg terug gelopen dat ie alleen goed zou zijn om als schuur te gebruiken?
In Nederland is het zo dat je huis na jaren veel meer waard is dan waarvoor je het gekocht had.
Maar ik moet zeggen dat ik niet weet of het in Australie ook het geval is omdat de bouw wijze anders is, en misschien niet zulke solide producten gebruikt worden?Je ziet ooit van die gammele huisjes op realestate.com... :1schrik:
Ik weet het nie hoor, maar wel fijn om vast te weten. We willen straks graag een huis kopen omdat huren zo zijn nadelen heeft , en we verwachten dan op onze oude dag van het huis te kunnen leven.(dus verkopen en dan kleiner wonen ofzo en dan van dat geld leven)

Ik hoor het graag als je er iets vanaf weet!

Groetjes Ingrid en Rimko
 
Het hangt er helemaal vanaf hoeveel je investeert in onderhoud. Als je je huis goed onderhoudt is er geen enkele reden waarom het uit elkaar zou vallen. Ons huis dateert van rond 1890 en is in prima staat. :lol: Maar in dezelfde straat staan ook huizen van rond dezelfde datum die worden verkocht als "renovator's delight", wat dus inderdaad betekent dat het op instorten staat.
Maar dat geldt eigenlijk voor elk huis dat niet onderhouden wordt. In Nederland is dat niet zo heel veel anders.

Dus het antwoord op je vraag is: zolang je je huis goed onderhoudt en je hypotheek afbetaalt heb je na 30 jaar een flinke appel voor de dorst.

Groetjes,
Rixta
 
voor brisbane inner suburbs geldt, denk ik, dat de (vervangings)waarde van een huis in perfecte staat van onderhoud, redelijk mee gaat met de tijd. als het 20 jaar geleden 1 ton kostte om het huis neer te zetten en vandaag 2 ton, dan zal het huis in perfecte staat van onderhoud vandaag 2 ton opleveren. de grondprijs, die enkele malen de huiswaarde kan zijn, daarentegen kan voor booming 'burbs verveelvoudigen in die 20 jaar.
bij kopen van een renovator's delight betaal je vooral voor de grond...
 
Hoi :)

Realty is een goeie investering, en investering heb je inderdaad vaak nodig voor je pensioen. Grondprijzen gaan hier (Brisbane) alleen maar omhoog omdat de stad zo hard groeit. Maar ook buiten Brisbane zijn er genoeg property developments die betaalbaar zijn als 2e huis en je over een aantal tientallen jaren een inkomen geven. Of je verkoopt met winst binnen een kortere termijn en investeert weer in een groter/duurder property enz enz. Uiteindelijk genereer je zo geld, en zorg je voor je oude dag.

Er zijn zoveel mogelijkheden en het is onmogelijk hier even kort op te reageren! Het ligt er maar aan hoe je dingen wilt aanpakken. Overigens vallen niet alle huizen hier per definitie om na 20 jaar hoor ;-).

Doei,

Ireen
 
Vergeet ook niet om deze; http://www.dailyreckoning.com.au/reports/property-swindle.pdf eens door te lezen.

Er staan dingen in waar ik me wel in kan vinden, maar ook dingen die ik een beetje ver gezocht vindt.
Maar het zal genoeg stof voor discussie opleveren.

Wij hebben in ieder geval de lease van het huis met een jaar verlengd :wink:

Bart
 
Hoi

Heb een huis gekocht in SA in 1990 voor $65.000,- en verkocht in 2000 voor 138.000
Huis gekocht in Vic in 1998 voor $225.000 en in 2005 verkocht voor $395.000

Dus in mijn geval zeker de moeite waard.

Als ik jullie was zou ik zodra je aankomt een financiel adviser bezoeken want het gaat hier allemaal toch wel even wat anders. Wij hebben dat veel te laat gedaan. Hier is Hyp.rente niet aftrekbaar, sparen voor je eigen aow etc Zij weten de ins en outs qua aftrek en investeringen etc. Hoe gebruik te maken van de belastingregeltjes in je voordeel. Zeker de moeite waard.

Sidonia
 
Dus kun je in principe zeggen dat ook in Australie huizen een goede investering zijn?
Ik bedoel, je kunt nooit alles van te voren weten natuurlijk, maar das hier niet anders.

Maar dat het bouwmateriaal van een slechtere kwaliteit is dan hier, is niet het geval dus?
( komen we vlg jaar vanzelf achter als mijn vriend in de bouw gaat werken )

@ Sidonia : je gaat dus niet naar een hypotheekadviseur, maar echt een financieel adviseur?p.s hypoth aftrek gaat in NL ook verdwijnen en sparen voor onze oude dag moeten we ( eigenlijk ) ook zelf doen.... dus vandaar dit topic, een huis zou onze oude dag kunnen zijn.
 
Er zijn hier veel meer verschillende bouwmaterialen dan in Nederland, maar die zijn niet per definitie van slechtere kwaliteit. De materialen zijn afgestemd op het klimaat. Ons huis is gemaakt van hardiplank en dateert dus van rond 1890. En het is nog altijd in prima staat en kan in principe nog prima 100 jaar mee.

Groetjes,
Rixta
 
Dus kun je in principe zeggen dat ook in Australie huizen een goede investering zijn?
Ik bedoel, je kunt nooit alles van te voren weten natuurlijk, maar das hier niet anders.

Maar dat het bouwmateriaal van een slechtere kwaliteit is dan hier, is niet het geval dus?
( komen we vlg jaar vanzelf achter als mijn vriend in de bouw gaat werken )

@ Sidonia : je gaat dus niet naar een hypotheekadviseur, maar echt een financieel adviseur?p.s hypoth aftrek gaat in NL ook verdwijnen en sparen voor onze oude dag moeten we ( eigenlijk ) ook zelf doen.... dus vandaar dit topic, een huis zou onze oude dag kunnen zijn.

Tuurlijk kan je naar een hypotheek adviseur, meestal zoek je het zelf uit en ga je naar de bank. Als ik het weer over zou doen stap ik direct naar een financial planner. Ik vind dat het hele financial gebeuren hier anders is. De Nederlandse denkwijze van hypotheek en over 30 jaar afbetalen is hier niet zo. Als ik direct gegaan was had ik nu een hoop extra geld gehad.
Een Financiale planner kan je vanaf het begin up to date brengen met de Australische manier van doen en denkwijze. Bijv. zo snel mogelijk van je hypotheek af. Of geld lenen om te investeren welke dan WEL aftrekbaar is van de belastingen. Extra geld in je super doen etc.

Wat ook veel mensen doen is huis kopen en snel verkopen. Dit doen ze meerdere keren en verdienen zo geld. Ik zeg niet dat je dat moet doen hoor maar gewoon om te laten zien dat de mentaliteit iets anders ligt op financiel gebied.

Sidonia
 
Back
Top