wordt full bussiness sponsorship 457 geweigerd????

anoniempje285

New Member
Hallo iedereen

Ik vraag me dit nu eigenlijk af. Wij hebben een full bussiness sponsorship. Het visum kant Australië is reeds 5 maanden goedgekeurd, maar onze kant van het visum (de goedkeuring hiervan) blijft maar duren.
We hebben online aangevraagd en blijft dus maar in "progressing" staan.
En nu vraag ik me af of dit eigenlijk ook wel eens geweigerd wordt?
Mijn ventje hééft werk en valt onder 1 van de beroepen waar ze een tekort aan hebben.... Ik weet nl helemaal niet meer waar ik sta; Moeten we ervan uitgaan dat het wel in orde komt, met een beetje geduld (dat stilaan opraakt  :lol:) of kan het nog mislopen????
Wat denken jullie?
Groetjes

Hoi

Ik weet het ook niet zeker, maar de sponsoring employer moet wel onomstotelijk kunnen aantonen dat er geen Australier beschikbaar is voor de functie van jouw ventje. Dan is er soms moeilijkheid over de elegibility, het gaat dan of zijn papieren wel erkend worden. Bij beroepen in de medische sector is dit een isue. Men moet dan eerst een assessment doen om te kijken of deze persoon wel aan de Australische eisen voldoet.

Maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van iemand gehoord dat het geweigerd was. Dus houdt de moed er in. Heeft de werkgever al geinformeerd waarom het zo lang duurt?

Succes

Hallo

Dank je wel voor je antwoord. Maar, volgens mij is dat al allemaal gebeurd, vermits de firma al wél de toelating van het visum heeft gekregen. Deze toelating komt er nadat al die documenten al zijn binnengediend (dus aantonen dat je niemand anders vind voor deze job)...;

Het probleem zit hem echt bij onze kant (voor een 457 moet zowel de firma als de werknemer de aanvraag doen voor een visum).

Maar ik ben heel ongeduldig aan het worden (beetje de aard van het beestje) en heb deze morgen een mailtje gestuurd naar DIAC en dan naar het office zelf waar onze aanvraag wordt behandeld. Dus, ik ben heel benieuwd of ik er antwoord op krijg...;

Groetjes

Hoi,

Je verhaal komt niet overeen met mijn situatie, ook 457 visa, op een gegeven moment heb ik de aanvraag- en de x-ray- en medicalpapieren toegestuurt gekregen, na mijn kant ingevuld te hebben x-rays gedaan te hebben en de medicals gedaan te hebben had ik met enkele weken (+/-4 tot 6) de visa's binnen. Nu had mijn sponsered employer een emigratie buro in de hand genomen dus ik weet niet of dat eventueel scheelt.
Ik zit hier (Perth) nu enkele weken en na de visa sticker gehaald te hebben is het in orde voor de komende 4 jaar.

Groet, Pieter

En zo kwam alles toch nog goed :up: Gefellicitereerd en veel sterkte met alle voorbereidingen
Waar gaan jullie ook weer naar toe?

Hartelijke groet,
Magda

Hallo

Wij zullen arriveren rond eind mei, begin juni.
Het wordt allemaal best wel heel spannend. We moeten ons ontslag nog geven, maar dat zal eind van deze week gebeuren. Het moet nu ook lukken dat ik een hernia heb in mijn nek en hopelijk raakt dit nog allemaal op tijd genezen en kan ik nog even terug gaan werken zodat ik mijn ontslag kan geven. Het is wel heel ongelukkig nu. Maar ja, dat gebeurt zeker.
Groetjes

Back