Working Holiday -> Skilled Visa

Christophe

New Member
Beste medeforummers,

Begin juni vertrek ik richting Australië op basis van WHV.
Na wat rond te reizen zou ik me vestigen in Sydney aangezien daar een kennis woont (geen familie).

Moest het me daar bevallen zou ik er uiteraard willen blijven en vast werk zoeken. Ik heb een universitair diploma en zou denk ik wel een in aanmerking komen voor ICT Business Analyst op de lijst van skilled professionals.

Enkele concrete vragen:

1: Begin ik best nu al met de aanvraag voor de skilled visa of wacht ik tot als ik in AU ben?
2: Waar staat er meer detail over die skilled visa beroepen? Hoe weet je of je daar best voor in aanmerking komt?

Alvast bedankt!

Het meeste kan je vinden op http://www.immi.gov.au/ daar staat informatie over de skilled visa.
Wat betreft de aanvraag, ik weet niet hoe het zit met de skilled, maar ik weet dat voor sommige visa je moet zitten in het land dat je de aanvraag hebt ingediend. Dus als je het vanuit Nederland aanvraagt moet je daar zitten als het toegewezen wordt of zoiets. Misschien is het niet zo zwart wit en kan je gewoon hier doorgaan maar moet je weer naar het buitenland om dan weer naar binnen te komen. Ik weet alleen dat toendertijd door de korte tijd dat ik had, ik eerst naar OZ ben gegaan voor ik mijn visum aanvroeg om deze reden. Je kan natuurlijk wel onderzoek beginnen te doen, al je werkervaring verzamelen, diploma's, vertalingen, etc. Daarnaast kan je als je heir zit makkelijk bij bedrijven aankloppen en misschien een sponsored skilled visum krijgen.
Jo

Welkom op het forum!

Een van de belangrijkste vragen is inderdaad: Hoeveel werkervaring heb je nu al. Als je daar een werkgever kan vinden die je wil sponsoren, je hebt het er goed naar je zin en verwacht 2 jaar daar te willen werken, dan zou ik lekker voor een Employer sponsored visum gaan. JE hebt dan wel minder vrijheid dan bijvoorbeeld een State sponsored skilled visum (dan ben je gebonden aan een staat) of een skilled independent visum (niet gebonden).

Let bij elk visum even goed op of het een permantent visum is of niet.

Vragen kan je hier op het forum natuurlijk altijd stellen :up:

Back