working holiday visum

Linda23

New Member
Goedenavond allemaal,

Mijn ma'am is Linda en ik Ben 29 jaar oud.
Ik wil graag een jaar naar australie op een working holiday visa.
Nou vraag ik mij alleen af wat het verstandigste kwa verzekering is. Dat ik hem hier afsluit of dat ik in australie een verzekering ga afsluiten.
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.

Groetjes Linda

Hi,

Er zijn wat gemengde berichten hierover aangezien er gezegd wordt dat je na een bepaalde tijd weg te zijn uit Nederland, je je uit moet schrijven en je verzekering stop moet zetten. En volgens mij is dat zeker als je een jaar weggaat, dan moet je waarschijnlijk een reisverzekering afsluiten voor die tijd. Ik ben ook actief op dit reizigersforum waar veel info hierover te vinden is: http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/budget-verzekeringen-f55.html

Succes ermee!

WHV hebben wij 3 jaar geleden voor de verzekering van Allianz gekozen. Omdat Max kok is, heeft het waar meer om het lijf qua verzekeren. Wij hebben de verzekering niet nodig gehad, dus ik kan je niet zeggen of het goed of slecht was. Let wel goed op dat je een verzekering hebt, die het werken ook meeneemt in de dekking. Succes en veel plezier!

En let er dan ook op dat de verzekering er niet vanuit gaat dat je nog een Nederlandse basis verzekering hebt.

Normaal moet je je uitschrijven als je voor langer dan 6 maanden uit Nederland bent. Dan stopt gelijk de basis verzekering en wordt je door de belastingdienst als migrant gezien. Maar voor een tijdelijke werk-vakantie van een jaar weet ik het niet. Het is handiger om je dan niet te hoeven uitschrijven.
Waar is onze WHV expert ? @Gwen

Toen wij 11 jaar geleden uit Nederland weggingen, hebben we een OOM verzekering genomen. Zij dekten destijds alles en waren een goede prijs. Weet alleen niet hoe dat nu zit als je geen basisverzekering etc. hebt.

Succes ermee!

Toen wij 11 jaar geleden uit Nederland weggingen, hebben we een OOM verzekering genomen. Zij dekten destijds alles en waren een goede prijs. Weet alleen niet hoe dat nu zit als je geen basisverzekering etc. hebt.

Succes ermee!
Wij hebben nu ook een OOM verzekering omdat wij bij verblijf in Duitsland geen basis verzekering meer hebben. Die kan je tot maximaal 2 jaar afsluiten en vervolgens op elke moment opzeggen. De prijs is iets hoger dan de basis verzekering maar wij zijn dan ook een stukkie ouder :)

Ik ben op dit moment in Australie op een WHV en heb een verzekering bij OOM afgesloten. Nog geen gebruik van hoeven maken (gelukkig.. even afkloppen) dus meer kan ik helaas niet vertellen.

En let er dan ook op dat de verzekering er niet vanuit gaat dat je nog een Nederlandse basis verzekering hebt.

Normaal moet je je uitschrijven als je voor langer dan 6 maanden uit Nederland bent. Dan stopt gelijk de basis verzekering en wordt je door de belastingdienst als migrant gezien. Maar voor een tijdelijke werk-vakantie van een jaar weet ik het niet. Het is handiger om je dan niet te hoeven uitschrijven.
Waar is onze WHV expert ? @Gwen

Het zou inderdaad handiger zijn Om Je niet Te hoeven uit te schrijven maar dat moet idd wel bij verblijf langer dan 8 maanden
Ik heb gekeken naar OOM verzekeringen en denk idd dat die het bestie is.

Ik ben op dit moment in Australie op een WHV en heb een verzekering bij OOM afgesloten. Nog geen gebruik van hoeven maken (gelukkig.. even afkloppen) dus meer kan ik helaas niet vertellen.

Hi tamaria wat leuk dat Je er al bent op een WHV Wat voor werk doe Je daar nu?

Back