World's safest airline...

Ja wat te denken van Qantas flight 32 van 4 nov 2010 dan, en ondertussen hebben ze nog een paar gevalletjes van wat verloren onderdelen gehad en nearly hits, dus veiligst........nou nee
 
Ja wat te denken van Qantas flight 32 van 4 nov 2010 dan, en ondertussen hebben ze nog een paar gevalletjes van wat verloren onderdelen gehad en nearly hits, dus veiligst........nou nee
Allereerst, veiligst betekent niet dat er nooit wat gebeurt. Maar veiligst betekent wel dat het hoogst mogelijke wordt gedaan om ongelukken te voorkomen danwel het verlies bij incidenten te minimaliseren. Qantas heeft nog nooit een passagier verloren in het jet tijdperk, er zijn er maar weinig met zo'n lange historie die dat kunnen zeggen.

Vwb QF32, dat incident is toegeschreven aan een fabrieksfout van een onderdeel van de motor. Na dit incident hebben ze (alle airlines met RR motoren aan een A380) alle RR motoren van dat type moeten reviseren. Dat kun je toch niet echt Qantas aanschrijven?

Nearly hits die de afgelopen jaren zijn voorgekomen in Australie zijn voor zover ik weet allemaal toegeschreven aan fouten van de verkeersleiding. Kun je ook niet voor rekening van Qantas laten komen en je zou zelfs kunnen zeggen dat de training van de piloten en de systemen van de moderne vloot een ongeluk hebben voorkomen.

Noem jij maar eens een maatschappij die bewezen veiliger is.
 
Hahaha Slatsr ik heb laaaaaaaang op mijn tong gebeten, maar het moet er toch even uit.. Jij bent het echt nooit met iemand eens, of wel, haha.
 
Hahaha Slatsr ik heb laaaaaaaang op mijn tong gebeten, maar het moet er toch even uit.. Jij bent het echt nooit met iemand eens, of wel, haha.
Persoonlijk ben ik het vaak wel met slatsr eens, maar weet hij het op de een of andere manier meestal beter of duidelijker te zeggen :)
 
Back
Top