Wow allemaal Down Under lovers...

Borduurmuppet

New Member
Goedendag allemaal,

Wij zijn Jaco(1967) en Marja (1979) en dit jaar 5 jaar getrouwd, zonder kinderen, met huisdieren, hond Ruby en kat Tijgertje.
Toen ik (marja) 3 a 4 jaar was wilden mijn ouders emigreren naar Australie, dit is klaarblijkelijk niet doorgegaan en ik wil eens onderzoeken of wij onder wortels uit de Nederlandse grond kunnen trekken en uitproberen of de wortels in Australie willen wortelen.
Australie heeft mij altijd al aangetrokken en dat wordt alleen maar steeds meer.
Ik ben nu aan het kijken wat er allemaal moet gebeuren voordat je ook maar enigzins serieus kunt gaan bedenken of je er naar toe wilt gaan.

We hopen eenhoop tips enz. op te doen.

Groeten Jaco en Marja

Welkom op het forum :)

Op wat voor basis denk je naar Australie te kunnen emigreren? Wat voor beroepen hebben jullie? Hebben jullie familie in Australie?

Wow hold your horses,
We zijn aan het neuzen of er wellicht misschien ergens een kans in zit dat we eventueel kunnen gaan nadenken over vertrekken naar Oz.
Ik werk bij een bank met een triple A Status in de bankhal, ik ben de eerste lijn voor de klant voor het oplossen van problemen,
vragen beantwoorden en open de bankproducten voor klanten. Mijn man is betonreperateur, betontimmerman geweest en heeft in de systeembouw gezeten.

Helaas hebben we geen van beide familie in Oz.

Ik heb deze morgen op het forum zitten neuzen en er komt echt een heleboel bij kijken, is dat voor andere landen ook zo streng?
(niet dat ik daar heen wil) maar ik heb het idee dat het heeeeel streng is allemaal, is aan de ene kant natuurlijk ook wel goed.

Gezien de leeftijd van mijn man zullen we niet al te lang moeten wachten met eventuele aanvragen want anders wordt het nog lastiger...

Zwerver heb je zo een beter idee?

Groeten Marja

[quote author=Borduurmuppet link=topic=8980.msg119942#msg119942 date=1214239183]
Wow hold your horses,
We zijn aan het neuzen of er wellicht misschien ergens een kans in zit dat we eventueel kunnen gaan nadenken over vertrekken naar Oz.
Ik werk bij een bank met een triple A Status in de bankhal, ik ben de eerste lijn voor de klant voor het oplossen van problemen,
vragen beantwoorden en open de bankproducten voor klanten. Mijn man is betonreperateur, betontimmerman geweest en heeft in de systeembouw gezeten.

Helaas hebben we geen van beide familie in Oz.

Ik heb deze morgen op het forum zitten neuzen en er komt echt een heleboel bij kijken, is dat voor andere landen ook zo streng?
(niet dat ik daar heen wil) maar ik heb het idee dat het heeeeel streng is allemaal, is aan de ene kant natuurlijk ook wel goed.

Gezien de leeftijd van mijn man zullen we niet al te lang moeten wachten met eventuele aanvragen want anders wordt het nog lastiger...

Zwerver heb je zo een beter idee?

Groeten Marja
[/quote]

Ja :) Als ik me niet heel erg vergis moet het beroep van je man wel ergens op de SOL/MODL-lists staan. Die vind je onder http://www.immi.gov.au/skilled/. Zijn jullie beiden nog onder de 45? Mocht je het niet op je skilled visa redden, misschien kan je het dan doen met het kapitaal dat je misschien achter de hand hebt....

Welkom op het forum :up:

Jullie hebben dus nog een paar jaar om het allemaal rond te krijgen, met het beroep van je man gaat dat vast wel lukken, maar zoek het even goed uit!

Groetjes Wilbert

PS mijn vrouw werkt ook bij die AAA-bank, de enige die ik kenoverigens :grin:

Welkom op dit forum...

Het lijkt inderdaad in het begin allemaal erg moeilijk en streng maar als je verder leest komt het eigenlijk neer op het verzamelen van documenten...het meeste staat goed omschreven in BOOKLET 6 van de immigratiedienst van australie en eventueel in documentatie van de instantie die je beroep moet erkennen, welke instantie dat is staat weer vermeld opde SOL/MODL list...

Veel succes

GroetZ GEERJAP

Back