written statement certified?

hey,

nog een paar dagen te gaan voor dat ik op gesprek ga en dus nog even de laatste vragen...
moet het written statement dat wij zelf schrijven met de geschiedenis van onze relatie enzo ook gecertificeerd worden?
En moet echt alles los aangeleverd worden? Dan hadden ze dat toch wel ergens aan mogen geven?! Dat staat namelijk nergens op...  (ik had namelijk het een en ander aan elkaar vastgeniet... aangezien ze bijvoorbeeld bij het statury declaration zeggen dat je de kopie van het paspoort aan de stat. dec. moet vastmaken...)

nou ja.. hoop dat jullie opheldering kunnen geven!

groetjes Anne Marie
 
Ben ook wel benieuwd, wij gaan 6 mei naar Berlijn en ik ben nog bezig met de laaste dingen.
Volgens mij kan je je statment gewoon zo inleveren, je bent er toch zelf bij.

Waneer gaan jullie? Iig heel veel  :up: succes bij het gesprek, hou ons op de hoogte.

Eva en Eric
 
Hey,

wij zijn op dit moment al in Perth en gaan dan ook naar het DIMIA kantoor in Perth.. Ik ben hier op het moment op een working holiday visum die nog loopt tot begin juli!

groetjes Anne Marie
 
[quote author=Anne Marie link=topic=1475.msg12504#msg12504 date=1113108969]
moet het written statement dat wij zelf schrijven met de geschiedenis van onze relatie enzo ook gecertificeerd worden?
[/quote]

Als dit vergelijkbaar is met enkele documenten die we voor de Skilled Independent visa moeten aanleveren, dan is het volgens mij NIET nodig om eigen documenten te legaliseren. Want bij het legaliseren ga je eigenlijk officiele (originele) documenten (zoals diploma's, geboorte-certificaten, etc.) kopieren. Dat laat je dus bij de gemeente of notaris doen (in ieder geval instanties die daartoe gerechtigd zijn). Zij zetten er een stempel op van hun eigen kantoor, met een handtekening van de notaris en daarmee geven ze aan dat de kopie die ze gemaakt hebben een echte kopie van het origineel is. Maar omdat jullie zelf het "written statement" hebben geschreven, zijn jullie de originele eigenaren en betreft het een origineel (De copyrights liggen ook bij jullie, maar dat terzijde). Jullie sturen dit origineel zelf mee (en dus niet een kopie) en daarom is het legaliseren niet nodig. Ik ben geen kei in dingen uitleggen, maar ik hoop dat het zo voor jullie duidelijk is.
 
Hi,

Ik ben net terug uit Berlijn (gisteren terug gekomen) om mijn spouse visa c.q. "prospective marriage visa" aan te vragen.
Hij is goed gekeurd (jippie) en ik kan iedereen zeggen dat het echt heel erg meevalt. Het gesprek duurde ongeveer 40 minuten waarbij na het gesprek al werd aangegeven dat ik het visum kreeg.
2.5 uur later moest ik me weer melden en kreeg toen mijn paspoort terug met daarin het visum en een brief met de voorwaarden van het vism. Echt "eitje" kan ik nu achteraf zeggen!

Ik zal gelijk even wat vragen beantwoorden voor degene die nog moeten gaan:


Mbt de "written statements" ; deze hoeven niet gecertificeerd te zijn, maar je moet ze uiteraard wel zelf tekenen.

Mbt hoe je alles moet aanleveren: Stop inderdaad niks in aparte mapjes en ook niet aan elkaar nieten. Doe alles in 1 grote map (bijvoorbeeld zo'n kartonen dikke map) zodat wel alles bij elkaar zit. Leg alles voor jezelf een beetje op volgorde zodat je weet waar op de stapel ongeveer welk formulier ligt. Jij houdt zelf alle spullen bij je want  tijdens het gesprek geeft je "case-officer" steeds aan welk formulier hij van je wilt ontvangen. Hij neemt de formulieren 47SP en 40SP en 886 met je door. Checkt de verklaring van goed gedrag van de politie.Leest alle statements en vraagt dan om wat bewijzen van je relatie. Ze houden paar foto's achter en bewijzen van hoe je in contact bent gebleven tijdens een periode dat je niet samen was.
Je moet wel denken aan de verklaring van je "sponsor" hoe hij/zij denkt jou te gaan onderhouden als je daar bent. De "statutory declarations" zijn niet nodig voor de "prospective marriage" visa en volgens mij ook niet voor de "spouse visa". Alle voorwaarden daarvoor zijn namelijjk gelijjk volgens de site van de ambassade in berlijn. De "case-officer" vroeg er bij mij wel om maar omdat het niet op de site van de ambassade in Berlijn stond had ik ze niet meegenomen en dat was oké .
Probeer zo veel mogelijk informatie en bewijzen mee te nemen. Meer voor je eigen gevoel dan dat zij erom vragen. Want je kunt beter te veel dan te weinig meenemen.

De betaling wordt gelijk na je gesprek al in orde gemaakt, ook al is je visum dus niet goedgekeurd.

Let wel: je medische keuringsrapport moet wel daar zijn voordat jij op gesprek komt. Check even met je arts of die goed is verzonden etc.

Heel veel succes voor iedereen die nog moet gaan en voor vragen....let me know!!

Amanda
 
Hi Amanda,
  ik ga ook voor prospective marriage (na mijn vakantie in juli/augustus wil ik alles gaan opsturen ,of langsgaan in Berlijn,geen idee wat makkelijker is)
kun jij me vertellen hoelang vantevoren je medische tests en vog aangevraagd hebt, ik heb geen idee hoelang dat duurt, en ze zijn maar beperkt geldig.
Als ik dat weet, kan ik weer wat beter inplennen, want wil natuurlijk soon as possible naar mijn ozzie,en wil gewoon heel erg graag dat het goedgaat.

alvast bedankt, en fijn om te horen dat het zo goed ging, is wel eens fijn ,een simpel positief visa verhaal, maakt de zenuwen weer wat rustiger :up:
 
[quote author=lin-shinji link=topic=1475.msg12669#msg12669 date=1113249550]

kun jij me vertellen hoelang vantevoren je medische tests en vog aangevraagd hebt, ik heb geen idee hoelang dat duurt, en ze zijn maar beperkt geldig.
[/quote]

Een medische keuring is maar een jaar geldig. Ik heb zelf ongeveer 4 maanden voor mijn afspraak in Brisbane mijn medische keuring en vog aangevraagd. Vog was er in ca. 3 weken, medische keuring moest ik 6 weken voor wachten.
 
Back
Top