Xanadu - Melbourne

xanadu

New Member
Hallo allemaal,

We wonen nu al bijna 4 maanden in Melbourne. De tijd vliegt voorbij.

Ikzelf werk nu al weer bijna 2 maanden als verpleegkundige op een eerste hulp afdeling Monash Medical Centre. Bevalt me goed. Wel hardwerken en veel stress.

Mijn man heeft gelukkig nu ook werk gevonden na bijna 4 maanden intensief zoeken. Hij is een IT manager en werkt bij Coles-Meyer. Hij doet iets in de logistiek afdeling, maar vraag me niet wat. Deze baan heeft hij via een oude kennis te pakken gekregen (netwerken is heel belangrijk). Het is niet gemakkelijk om een baan in de IT te vinden, maar de aanhouder wint.

Nu komt er genoeg geld binnen om comfortabel te leven. Heerlijk is dat om je geen zorgen meer te hoeven maken om je spaargeld dat je langzaam ziet verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Met de kinderen gaat het ook goed (2 en 4 jaar oud). Beide gaan naar Long Daycare. Ze hebben het allebei naar hun zin daar. Zoe de oudste, begint al veel Engels te begrijpen en kan al dingen terug zeggen in het Engels. Thuis begint ze nu ook in het Engels te praten. Damien haalt ook beide talen door elkaar. Hij praat nog niet veel, maar begint al wel dingen in het Engels te begrijpen en soms praat hij in het Engels terug. Zoe gaat naar pre-school vanaf januari, daar kijkt ze erg naar uit.

Melbourne bevalt ons goed. Alleen het weer valt een beetje tegen.
Het weer in Sydney vonden we beterder, maar de mensen vinden we hier vriendelijker. We wonen trouwens in Narre Warren North. Verkeer in de spits is vreselijk.

Groetjes

Als je het niet erg vind, ik heb dit bericht verplaatst naar het nieuwe forum 'De laatste stand van zaken'.

Gefelicteerd met jullie banen!!!

Heel leuk en interessant om van jullie te horen!!

Succes met alles!

Ja, Melbourne is kouder en natter dan Sydney(en Perth en Adelaide). Maar ook wat minder heet in de zomer......

Verkeer in de spits is hier ook verschrikkelijk(in vergelijking met Overijssel :D ) Hangt ook van wegen af, en waar je naar toe moet etc

groetjes
Simone

Simone said:
Verkeer in de spits is hier ook verschrikkelijk(in vergelijking met Overijssel :D ) Hangt ook van wegen af, en waar je naar toe moet etc

Klaag, klaag. Binnenkort is het in Nederlands weer de tijd van -in het donker vertrekken terwijl de regent en aan het einde van de dag weer met zijn alle in het donker in de file staan omdat het (nog steeds) regent.

Nog 6 weken en dan komen we ook naar Melbourne (en we zitten de eerste tijd ook in Yarra Palms 8) ). Ik zal dan zelf eens controleren of het echt zo erg is.

"xanadu said:
Mijn man heeft gelukkig nu ook werk gevonden na bijna 4 maanden intensief zoeken. Hij is een IT manager en werkt bij Coles-Meyer. Hij doet iets in de logistiek afdeling"]
Wel jammer om te horen dat de IT markt in Melbourne nog steeds zo #&$ is. Ik zal dus erg mijn best moeten doen om een leuke baan te vinden (misschien heeft iemand in Melbourne nog behoefte aan een software architect :?: ).

Jeroen_1 said:
Binnenkort is het in Nederlands weer de tijd van -in het donker vertrekken terwijl de regent en aan het einde van de dag weer met zijn alle in het donker in de file staan omdat het (nog steeds) regent.
klaag klaag :p

Back