Zal ik me al voorstellen?

RoOzzie

New Member
.. Want misschien is het nog wel heel erg vroeg. Mijn man en ik (beiden 27) zijn in een voorzichtig oriënterende fase voor een mogelijke emigratie naar Australië. Het is een mooi land, met een beter klimaat, relatief makkelijk om te integreren (anders dan een niet-westers land met een nieuwe taal, bedoel ik), er houdt ons niet zo heel veel in Nederland, en ik heb echt het gevoel spijt te krijgen als we dit niet gaan doen. Ik hoef jullie natuurlijk niet te overtuigen, maar dit zijn in het kort de redenen voor ons om het te overwegen. We willen realistisch blijven en een zorgvuldige keuze maken, ik denk niet dat het leven daar persé heel veel beter is dan hier, maar wel anders, en ook fijn.
We zouden op een skilled visum willen gaan, mijn mans beroep staat op de lijst van gewenste beroepen. Hoe de werkgelegenheid voor mij is, ben ik nog druk aan het uitzoeken. Ik ben psycholoog en werk het liefst op het gebied van voorlichting, preventie, e-health, etc. Alle tips zijn welkom.
Qua plaats denken we aan Melbourne en Sydney. Melbourne spreekt ons meer aan, maar mij klinkt het 4-seizoenen-in-1-dag-idee niet heel aantrekkelijk in de oren. Wat is er waar van dat beeld en is het echt met laagjes kleding werken, altijd paraplu en vest mee voor de zekerheid?
We hebben nog even de tijd om ons te informeren, rond te neuzen op dit forum, we zijn van plan om op zijn vroegst over anderhalf jaar te gaan. Maar liefst zou ik de kriebels wel omzetten in een keuze, en daarvoor heb ik me toch nu al aangemeld op XPdite.

Ha RoOzzie, welkom op het forum en hier inderdaad lekker rondneuzen is al leuk met veel goede tips.

Anderhalf jaar is zo voorbij; de visumaanvraag is al een langdurig proces. En je moet dan ook nog eens een IELTS doen.
Van wat ik zoals lees is de accreditatie van Nederlandse medische titels altijd een heel gedoe. Daar is zeker wel wat over te vinden op het forum.

Het is nooit te vroeg om je voor te stellen....Welkom! Melbourne 4 seasons in a day, ja daar ben ik het wel mee eens, maar toch niet het hele jaar door. Hier in Sydney is dat wel zo, vooral dan in de winter...........regen genoeg.
Maar ja om dat nou als reden te gebruiken ach ja een ieder steekt anders in elkaar. Succes!

Welkom en success met jullie plannen.

Mocht dat skilled visa niet lukken tegen die tijd, dan is het via een 457 visa de snelste en makkelijkste weg. Voor mijn situatie was alles in een paar maanden geregeld. Ik woon sinds juni in Melbourne. Het weer is nog niet super en het heeft ook regelmatig geregend, zelfs een keer hagel. Maar het is natuurlijk nu ook winter. Dus ik heb idd ook altijd een paraplu mee naar mijn werk. Wel hoor ik van iedereen om mij heen dat zodra het weer beter wordt het hier geweldig is.

Nee joh, ik woon nu 7 mnd in Melbourne (herfst en winter dus) en het regent bijna nooit zeker niet in verhouding met Nl! Ja het kan soms s ochtends koud zijn en s middags heel heet dan trek je gewoon je trui uit maar ik vind t zwaar overdreven. En als t regent is t vaak een bui en geen 4 weken de hele dag lang. En ook bijna altijd een blauwe lucht ipv n grijze.
Ja het is hier kouder dan in andere gebieden maar er zijn dus genoeg mensen die t hele jaar hier in korte broek lopen (ik dus niet want heb t altijd snel koud maar mijn oudste zoon van 6 heeft denk ik 3x n winterjas aangehad omdat we fietsen naar school dus t valt reuze mee. Wij wonen aan zee aan de west kant dus misschien is dat ook weer anders. Aann de andere kant van Melbourne schijnt t trouwens wel veel meer te regenen...

En als t regent is t vaak een bui en geen 4 weken de hele dag lang. En ook bijna altijd een blauwe lucht ipv n grijze.

Dat is mij ook opgevallen in Melbourne, als er regen voorspeld werd gingen wij er van uit dat het zoals hier (in Be) ging zijn, buien die elkaar opvolgen,
en dan regende het letterlijk 10 minuten en bleef het de rest van de dag droog .. :)

Dank voor jullie insiders-info :) Het weer is toch wel een belangrijk aspect voor mij, moet ik zeggen, vandaar. Ik ben het type dat het altijd koud heeft en als een zielig vogeltje op de bank dreigt te zitten van oktober tot april.. Dus dan heb je ongeveer een idee, haha! Ook hoe fijn het voor mij is om in een ander klimaat te wonen.

Ik heb t ook echt heel koud, terwijl de rest hier al in hemdjes loopt heb ik nog een trui aan :) de huizen zijn wel veel slechter, ons huurhuis wordt bv 13C id winter en dat is echt wennen als je opstaat. Ik heb t in huis wel kouder dan nl (in de koudste tijd uiteraard). Verder is t heerlijk bijna elke dag schijnt de zon das echt heel belangrijk voor mij :)

Back