Ze staan te springen om taxichaufeurs in WA !!

TRUE BLUE

New Member
$70.000 p/jaar ?!?....  :lol:

http://ninemsn.video.msn.com/v/en-au/v.htm?g=F362B93F-0973-415B-8B49-41F828F0180D&f=&fg=copy

Nou ik wil met alle plezier ook wel mensen vervoeren voor $ 60.000,= hoor. En $ 50.000,= ook wel!!! Dan kan ik ook wel een huis van $300.000,= betalen.

Zal ik dan toch maar naar Perth toekomen? Iemand in Perth al gesolliciteerd bij een taxibedrijf?
Haal je rijbewijs en wordt rijk!!

Het nieuwsbericht gaat volgens mij voornamelijk over country WA. Hier in Perth wordt je doodgegooid met taxi's.

[quote author=TRUE BLUE link=topic=5369.msg67934#msg67934 date=1155552569]
$70.000 p/jaar ?!?....  :lol:

http://ninemsn.video.msn.com/v/en-au/v.htm?g=F362B93F-0973-415B-8B49-41F828F0180D&f=&fg=copy
[/quote]

Euh.....als ik dat wil ,kan ik dan snel met mijn gezin naar australie??
of...zijn de haken en ogen zo groot dat ik mij open haal??

Ik zou ook wel wat meer willen weten over deze zaak.. :-o IK zou zo gaan hoor, heb 14 jaar mijn rijbewijs en WA trekt mij ook wle hoor!

Wie weet meer?

De vraag naar taxidrivers is het hoogst in Karratha, 1557km north of Perth heel mooi gebied, voor je de oceaan en achter je de Pilbaradesert, dus niet zo gek veel te doen.
Begrijp me niet verkeerd, ikzelf zou er niet willen wonen, in summer it can get stinkin'hot.

We hadden laatst een gesprek met een Casual taxidriver, hij huurde de taxi van een taxibedrijf voor aus$90 per dag, daar kwam de vulling van de gastank nog bij, dus dat moest ie eerst terugverdienen, en de opbrengst van alle ritjes die erna kwamen waren voor hem, daar gaat nog wel belasting vanaf, je zou denken dat je niks overhoud,maar dat lijkt alleen maar, bv. een rit van stad Perth naar de luchthaven kost ongeveer Aus$ 40, dus kan je de rekensom maken naargelang hoeveel ritjes je wil maken, want het mooie ervan is, dat jijzelf je tijd indeelt, want je bent je eigen baas.
Is op zich een mooi systeem, toch

see ya  Carlo :donttell:

Ja, weet je wat ik nu denk.....

Ik denk dat het het niet te maken heeft met dat Australiërs er zich te goed voor voelen om Taxichauffeur te worden maar dat het vooral in die outback dorpen teveel stress opleverd.
Waarom te veel Stress?

Nou, ik denk dat als je daar Taxichauffeur wilt zijn je vaak te maken krijgt met aggressie. 8 op de 10 keer vervoer je dronken lui van de kroeg naar hun huis. Ze mogen dan niet meer zelf de weg op, dus nemen ze een taxi. Tijdens de rit ben jijzelf dan ook een stuk "fun" waarmee wel wat valt te doen.
Denk aan trekken aan de handrem, spelen met schakelbak of je Automatische transmissie enz.. Als ik me zo taxiritten herinner, het waren er niet veel waren deze zaken niet afgeschermt.

Kom je aan op de plaats van bestemming, blijkt die passagier opeens al zijn geld "opgedronken" te hebben. Het meest vriendelijke is dan om hem een rekening te sturen, die dan (Australiërs kennende) niet direct betaalt wordt. Deurwaarders zijn er in die gehuchten niet en kosten veel te veel geld om ze te laten komen uit Perth of Darwin.
Dan moet je zelf optreden of de politie inschakelen. Zal het veel uithalen?

Of je moet ze vooruit laten betalen en als blijkt dat ze niks hebben ze er weer uit zetten zodat ze kunnen pinnen. In ieder geval, het lijkt me zomaar dat je het vak taxichauffeur niet moet onderschatten. Er komt meer bij kijken dan het simpele:
Rij hierheen, pick passagier daar op, ga vervolgens daarheen enz. enz.

Back