Zeeuwen

Peter.s

New Member
Hallo, ik heb een vraagje.
Zijn er toevallig nog mensen uit de provincie Zeeland die ook gaan emigreren, of plannen hebben daarvoor.
Wij wonen zelf in Rilland en het leek ons leuk om met andere mensen uit Zeeland te praten over de emigratie.
Dus mochten er mensen uit Zeeland hierin geintreseerd zijn, laat het ons even weten.
Groeten Peter

Hallo Peter,

Rilland!! Daar heb ik nog eens een vriendje gehad, haha.
Zelf kom ik uit Goes en woon sinds 1999 in Brisbane...
Weet je al waar in Australie je naar toe wilt emigreren??
Groetjes Irene

:-D Hoi Irene, weet je toevallig ook nog zijn naam.
Wij willen naar Churcill in Victoria emigreren, omdat we daar familie hebben wonen en we kunnen daar voorlopig in huis.
Groeten Peter

Hey Peter, ik ben half Belgisch maar mijn vader en de rest van de familie komt uit Terneuzen en Axel. Het echte Zeeuws-Vlaanderen dus.

Veel succes met jullie plannen!
Sara

Ik woon alweer jarenlang in de Parel van het Zuiden (Breda), maar oorspronkelijk ben ik uit de Hulsterse klei getrokken (Zeeuws Vlaanderen) die ook wel bekend staat als de meest Vlaamse stad van Nederland.

Oans bin de Zeeuwen. Maar jullie hebben inmiddels al mail van ons ontvangen. Francine is in gemeente Hulst geboren en we zijn alletwee op Walcheren (aan den overkant) opgegroeid.
Groeten, Martin en Francine

:up: Hoi Marfran, ja we hebben al weer wat Email contackt gehad.
Ik ben hier geboren en getogen (Krabbendijke) en Petra komt uit Brabant.
We wonen inmiddels een kleine 20jaar op Rilland

Wij zijn zeeuwen. Mijn man is altijd in het zeeuwse gebleven, ik ben via omwegen teruggekeerd. Frank komt uit Goes (Zweedijk is zijn achternaam) en ik komt uit Terneuzen. Mijn naam is Hebe Stam.
We zijn vanaf vorig jaar januari bezig om naar Australië te kunnen emigreren. Dit gaat vanwege Frank zijn beroepsorganisatie daar hoogstwaarschijnlijk niet lukken. We wijken nu uit naar Nieuw Zeeland en hebben goede moed dat dat lukken gaat.
Wij emigreren dus wel maar dan naar NZ!

Hoi Hebe, bedankt voor je reactie.
jammer dat het jullie niet lukt om zo naar australie te emigreren ivm het werk van je man, wat doet hij voor werk.

Nou Hebe, met NZ is ook niets mis! Weliswaar niet zo warm/zonnig, maar I love it! Wij zitten er met een half been (qua werk), en zitten er vaak. Vind het er heeeeel relaxed, zalig! :)

Succes!

Irene

[quote author=Hebe link=topic=4534.msg57732#msg57732 date=1146211881]
Wij zijn zeeuwen. Mijn man is altijd in het zeeuwse gebleven, ik ben via omwegen teruggekeerd. Frank komt uit Goes (Zweedijk is zijn achternaam) en ik komt uit Terneuzen. Mijn naam is Hebe Stam.
We zijn vanaf vorig jaar januari bezig om naar Australië te kunnen emigreren. Dit gaat vanwege Frank zijn beroepsorganisatie daar hoogstwaarschijnlijk niet lukken. We wijken nu uit naar Nieuw Zeeland en hebben goede moed dat dat lukken gaat.
Wij emigreren dus wel maar dan naar NZ!
[/quote]

Frank Zweedijk is een bekende naam(AV'56?), is hij toevallig een fysiotherapeut of is dat zijn broer?
Irene

Frank heeft inderdaad atletiek gedaan bij AV '56. Is ooit 3e geweest bij de NK, speerwerpen. Zowel hij als zijn broer René zijn begonnen als fysio maar zijn beiden osteopaat geworden met een eigen praktijk. René zat al in Kapelle, vandaar dat wij uiteindelijk zijn uitgeweken naar Middelburg.
NZ is voor ons een heel mooi alternatief, waar Frank zijn voorkeur oorspronkelijk ook lag, dus we gaan er wat moois van maken! Het was even een omschakeling, maar we hebben er beiden zin in!
Hebe

Hij ken Reinier, blijkt dat ze samen krachttraining hebben gedaan in het krachthonk van AV'56.....wat is jouw relatie tot Reinier?
Je maakt ons wel erg nieuwsgierig!
groetjes, Hebe

Hoi Irene
Dus hij is zelf niet de wereldreiziger...of is hij zijn zus achterna gegaan? Doe hem maar de groeten van Frank.
groetjes, Hebe

Back