zelf assesment doen

Sen en Annette

New Member
Hoi iedereen,

Is het "eenvoudig" om zelf je assesment te regelen?
Ik heb inmiddels booklet 6.
Wie van jullie heeft het zelf gedaan en wat zijn je ervaringen.
Wie van jullie heeft het via een buro gedaan en wat zijn je ervaringen?

Ik heb dringend behoefte aan info!

Annette

Dat hangt er van af wat voor beroep je hebt, hoe veel werkervaring je hebt, en bij welke assessor je moet zijn.

Ik moest bij IeAust zijn, en de stapel papier die ik op moest leveren was wel een paar centimeter dik. Ik denk dat ik zonder hulp het hele zaakje een paar keer terug zou hebben gehad.

Maar wellicht is het voor jullie een stuk eenvoudiger.

Bart

Hai Sen en Annette,

Moesten assessment doen bij TRA, Erwin is zelfstandig ,dus moesten met heeel wat over de brug komen.
Afijn, ongeveer 25 documenten en een maand of vier verder, zonder hulp overigens de hele boel opgestuurd.
Heb alleen net voor het de deur uitging het een keer na laten kijken door een migr agent.
Maar wij doen alles zelf verder.

veel suc6 met de hele papierwinkel, :up:

Mariette

Wij hebben ook alles zelf gedaan, maar wel met behulp van dit forum. Heb onwijs veel info hier vanaf gehaald. Iedereen is heel behulpzaam en met de search button kun je bijna alles vinden. Veel succes!!

Hi hi allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden. Aan de hand van het Booklet 6 ga ik eens kijken of ik de assesment zelf kan doen. Toch krijg ik het gevoel dat dat het meeste werk is? We willen het liefst een Skilled Ind. aanvragen. De kwalificatie zou Electronic Equipment Tradeperson moet worden. Als we die kunnen krijgen, kunnen we 125 punten krijgen. Onze aanvraag moet dan wel voor 31 mrt 2007 bij de DIMA zijn, want dan wordt Sen 40! Kost 5 punten....

Ik ga eerst maar eens uitzoeken waar ik moet zijn voor een assesment... :p

Annette

[quote author=kallie link=topic=4729.msg59979#msg59979 date=1148063304]
Hai Sen en Annette,

zonder hulp overigens.

Mariette
[/quote]

Wat nou, zonder hulp!!!!!!!!!!!!!! :naughty:

MET EEN HELEBOEL HULP, dankzij alle mensen op dit Forum!!!!! :clap:

Mariette

Hey Sen,

Wij hebben ook begin Mei besloten onze Australie plannen nieuw leven in te blazen en ik ben nu dan ook concreet bezig met de Skill Assessment procedure (ACS RPL), heb een IELTS geplanned, en -daarna- ga daarna de uiteindelijke visum aanvraag indienen. Hoewel ik van veel mensen hoor dat de RPL procedure hen veel tijd heeft gekost moet ik eigenlijk zeggen dat mijn RPL document vrij snel vordert; veel (CBOK) onderdelen stroken met mijn werkzaamheden en ik kan er goed op ingaan. Ik heb besloten geen agent te gebruiken voor het volledige traject (mede omdat de agent die ik wilde gebruiken geen aanmelding meer aanneemt) maar ik wil wel mijn RPL document laten toetsen door een agent voordat ik hem ga indienen. Ik denk dat ik de rest van de procedure wel zelf zal gaan afhandelen, maar misschien dat ik nog tegen dingen aan ga lopen die mij anders doen besluiten.
Je hebt veel aan booklet 6 en de relevante informatie van je assessing authority (skill assessment), maar dit forum kan ook erg goed helpen de onbeantwoorde vragen te beantwoorden :) Zo heb ik vanuit dit forum wat hulp bij mijn RPL gekregen (thanks peter;)) en vooral wat open vragen beantwoord gezien.

Gr! en suc6! Jeroen

Back