zelf gekopieerde DVD's door de douane

AnSteveTomas

XPdite Sponsor
Hallo,

het is misschien nog een beetje een ver van m'n bed show maar ik vroeg me af of de Australische douane moeilijk doet over kopies van DVD's en cd's. Ik bedoel hiermee zelf op de pc gekopieerd van een originele geleend van vrienden, niet de namaak die je op marktjes kan kopen.
-Jaja, ik weet dat het niet mag maar het zijn er maar enkele-  :donttell:
Niet dat we al aan het inpakken zijn maar mijn man en ik hebben hierover een meningsverschil. Volgens hem kan dit helemaal geen probleem zijn maar ik wil geen risico's nemen en wil alles braafjes volgens de regels doen.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

groetjes,
An
PS: bij deze wil ik iedereen ook bedanken voor de posts op m'n andere topics. Ik begin de smaak te pakken te krijgen! Echt leuk forum!

Daar zijn ze helemaal niet in geinteresseerd. Je hoeft echt niet bang te zijn dat ze de doos openmaken en door de CD's gaan, volgens mij heb je dan al vrij snel een privacy kwestie en daar zijn ze hier allergisch voor. Zou lekker zijn als je je stapeltje films in het genre "Harde Politiefilm met Spannende Momenten" mee wilt nemen...

Zonder gekheid: ze checken (soms erg grondig) op alles wat natuurlijk is/was. De dozen met keukenspullen zijn bij ons opengemaakt, evenals ons campinggear. Let op kruiden en onbewerkt hout enzo. Maar DVD's zal ze worst wezen!

Officieel mag je deze DVD's niet invoeren, aangezien het om kopieen gaan.
Zo, dan is dat alvast gezegd en kan je niet meer zeggen dat je het niet wist.

Maar idd. ze zullen niet iedere doos open maken. Tenzij je erop zet: "Custums, in this box are illegal copied DVDs. Please check them".
Ik neem aan dat je dat niet zal doen. :lol:
Dus gewoon meenemen die dingen. Wel even kijken wat voor DVD's je man allemaal mee wil nemen. Misschien zijn het wel van die mooie natuurfilms.

Ik denk dat de australiers minder moeite hebben als je iets vanuit OZ mee neemt naar Ned dan andersom(alleen denken ze hier op schiphol daar weer anders over :grin:).
Australie is namelijk grotendeels vrij van diverse ziektes die in de rest van de wereld wel voorkomen. Dit willen ze graag zo houden vandaar dat je geen plantaardige en dierlijke materialen mag meenemen. Ik denk ook niet dat ze jullie "schatten" binnen laten, maar misschien heb ik het mis. Ze zijn hier wel streng in een goed vooorbeeld; langs de oostkust regelmatig de borden gezien dat je geen bananen de grens over mocht nemen (zelfs gezien dat er helemaal geen fruit mee mocht).

Mogelijk dat iemand anders een beter bericht heeft....

Chantal

op schiphol ben ik toch een aantal keer vanuit Azie er uit gepikt om te kijken of ik illegaal merkspul bij me had.

goed gezegd, ILLEGAAL MERKSPUL.
spullen die erg veel lijken op merkartikelen.
toen ik op brisbane airport aankwam vielen ze alleen over een harde schijf in mijn koffer.
omdat er ook kabels in zaten. ff open maken en laten zien KLAAR :p

mijn hele verzameling illegale software was niet interessant hahahaa

Back