ziekte van Crohn

remieo

XPdite Sponsor
Heb begrepen dat je bij aanvraag van een visum een health check moet doen. Hoe streng is dit? Of om het heel concreet te stellen: is de ziekte van Crohn een reden om niet toegelaten te worden?

Dank!

Mijn man heeft de ziekte van Crohn, maar daar is bij de medische keuring weinig aandacht aan besteedt. Hij dacht dat hij wel zwaarder gekeurd zou moeten worden ivm zwaardere medicatie en regelmatige keuring internist, maar dat was niet zo. Hij heeft alleen een röntgenfoto moeten laten maken. Ik was fysiotherapeut en eigenlijk was mijn keuring wat zwaarder, omdat ik misschien in de gezondheidszorg in ozzie ging werken. Ik moest nog bij het lab langs en een foto.

Inge

Dankjewel! Maar wat nou als je fysio bent én Crohn hebt.... Dat is bij ons misschien het geval...:(

Dan denk ik ook niet dat het veel uit maakt. De keuring voor fysio is meer gericht op hepatitis en tbc, zodat je hun patiënten niet besmet, dan maakt het niet zoveel uit of ik evt crohn zou hebben. Misschien dat het nog wat afhankelijk is van welk visum je zou krijgen: wij hadden een 457 visum, mijn man had een baan en werd door een bedrijf binnen gehaald. De medicijnen hier in australie moest hij aanvankelijk zelf betalen, maar door de medicard moet hij nu nog zo'n 15% van het bedrag betalen en 4x per jaar een bezoekje aan de internist.

Wij hebben begin mei onze medicals gedaan voor een permanent visum. We zijn alle vier gezond, geen aandoening zoals bv. de ziekte van crohn. Het onderzoek stelde weinig voor en we moesten een longfoto laten maken i.v.m. tuberculose en bloed laten afnemen om te checken op HIV en ik ook nog op hepatitis B en C omdat ik in de gezondheidszorg ga werken.
Als je naar de volgende link gaat (site van de Australische immigratiedienst) kun je wat meer lezen over wanneer je waarschijnlijk wel/niet toegelaten zal worden.

http://www.immi.gov.au/allforms/health-requirements/overview-health-req.htm

Je zou ook je vraag aan een emigratiebureau kunnen voorleggen, misschien hebben zij ervaring hiermee.

Back