Het ziekteverzekeringsgebeuren wordt me niet helemaal duidelijk.
Ik zat te kijken op de site van medicare en ze vergoeden behoorlijk veel:
http://www.humanservices.gov.au/cus...eements/health-care-for-visitors-to-australia
Goed letten op ambulance verzekering eventueel. Ik heb ook al regelmatig gelezen dat de wachttijden aardig oplopen.
Maar stel nou de volgende situaties, is de wachttijd dan zo lang?
* Kruisbanden opgerekt of gescheurd. Er moet een foto gemaakt worden. 12 maanden wachtrij?
* Je twijfelt over een knobbel ergens?
* Je hebt het gevoel dat je blaasproblemen hebt?
De drie situaties hierboven zou ik niet aan moeten denken om 6 maanden (of langer) te wachten. Is dat wel de situatie als je alleen medicare hebt? Of in welke situatie zijn de wachtrijen wel lang? Ik vind het lastig inschatten vanachter de computer.
Ik zie wel verzekeringen van 250 dollar per maand die aardig veel dekken voor ons 2en. Maar wat krijg je nou daadwerkelijk meer voor die 3000 dollar per jaar?
Tweede vraag;
Wat te regelen voor je ziektekosten.
Ik dacht:
1) European Health Insurnhace card aanvragen) - al in NL
2) Medicare's reciprocal health care card aanvragen bij een DHS service centre
3) Prive health insurance (kan ook vooraf en is optioneel).
Mis ik iets in die planning?
Ik zat te kijken op de site van medicare en ze vergoeden behoorlijk veel:
http://www.humanservices.gov.au/cus...eements/health-care-for-visitors-to-australia
Goed letten op ambulance verzekering eventueel. Ik heb ook al regelmatig gelezen dat de wachttijden aardig oplopen.
Maar stel nou de volgende situaties, is de wachttijd dan zo lang?
* Kruisbanden opgerekt of gescheurd. Er moet een foto gemaakt worden. 12 maanden wachtrij?
* Je twijfelt over een knobbel ergens?
* Je hebt het gevoel dat je blaasproblemen hebt?
De drie situaties hierboven zou ik niet aan moeten denken om 6 maanden (of langer) te wachten. Is dat wel de situatie als je alleen medicare hebt? Of in welke situatie zijn de wachtrijen wel lang? Ik vind het lastig inschatten vanachter de computer.
Ik zie wel verzekeringen van 250 dollar per maand die aardig veel dekken voor ons 2en. Maar wat krijg je nou daadwerkelijk meer voor die 3000 dollar per jaar?
Tweede vraag;
Wat te regelen voor je ziektekosten.
Ik dacht:
1) European Health Insurnhace card aanvragen) - al in NL
2) Medicare's reciprocal health care card aanvragen bij een DHS service centre
3) Prive health insurance (kan ook vooraf en is optioneel).
Mis ik iets in die planning?