ziektekostenverzekering

silvia1978

New Member
Hallo, vanwege mijn werkvergunning moet ik voor dat ik in Aus aan kom daar een ziektekostenverzekering geregeld hebben. Het buro waar ik voor ga werken had wel een offer bij een "goede" maatschappij (HBA) maar dat kost 62 dollar per twee weken. Ik vroeg me af of dat daar normale tarieven zijn of dat iemand nog ideeen heeft voor goedkopere verzekeringen die ook goede dekking hebben. Ik ben verder kerngezond dus verwacht geen gezondheidsproblemen i.i.g.
Bedankt, Silvia
 
Je bent automatisch verzekerd via Medicare, Iedereen die in Australie woont, ofwel permanent of semi permanent is verzekerd, je kunt dit vergelijken met de Nederlandse ziekenfonds.
Jouw nieuwe baas in OZ trekt 1.5 percent van je salaris af voor deze dekking en heb je geen baan, maar je bent inwonende, dan ben je ook verzekerd.  Dit is de wet.

Waar jij het over hebt is een prive verzekering en ik heb hier veel uitleg over gegeven, zoek maar op onder mijn naam. Het is helemaal niet verplicht om een prive verzekering te nemen , maar zo'n 30 percent van de bevolking heeft dit wel gedaan.
Dat jij kerngezond bent is natuurlijk fijn, maar je kunt een auto ongeluk krijgen of een acuut hartprobleem, maar dat is allemaal gedekt door Medicare waarbij je in een openbaar(algemeen) ziekenhuis belandt.
Cheers
Jan

p.s. Ik heb ook een HBA verzekering en dit is een van de 5 grootste van het land en zeer bekend.
Je dekking ligt aan je contributie welke loopt van 1200 dollar per jaar tot 5000 dollar per jaar voor een gezin.
Jouw 1500 per jaar is dus een lage of beperkte dekking.
 
Back
Top