Ziektenkosten 457?

johnnie

New Member
Hai!

Ik ga in januari waarschijnlijk op een 457 naar Oz. in principe ga ik voor een jaar, maar ik houd de mogelijkheid om langer (misschien zelfs permanent) te blijven absoluut open.

Nu is mijn vraag; hoe gaat dit met de zorgverzekering? moet ik die in NL aanhouden, moet in Oz een particuliere verzekering nemen, moet ik overstappen naar een speciale expat-verzkeraar (oom verzekeringen bijvoorbeeld) of heb ik medicare bescherming onder de reciprocal arrangement?

Wat hebben jullie gedaan / zouden jullie doen?

Thanks!

Je kunt als Nederlander inderdaad een Medicare kaart krijgen, maar die is alleen maar goed voor noodgevallen. En als je langduriger wilt blijven lijkt mij dat niet genoeg. Voor zo'n Medicare kaart moet je je Nederlandse verzekeringspolis laten zien, maar niemand controleert of die nog geldig is, dus in principe zou je die kunnen opzeggen. Prive verzekering hier is niet mogelijk met een tijdelijke Medicare kaart, dus je zou dan inderdaad een speciale ex-pat verzekering moeten afsluiten. Hoe dat werkt weet ik niet, maar anderen ongetwijfeld wel.
Ik zou zelf niet alleen een beperkte Medicare dekking willen en een extra verzekering afsluiten, maar dat is een persoonlijke keus.

Groetjes,
Rixta

Wij zijn hier op een 457 visa en hebben een medicare card for recipical healthcare. In principe is dit voor nood gevallen maar ik ben er achter gekomen dat dat een zeer wijd begrip is. Naast je medicare ben je verplicht om een private health verzekering af te sluiten. (dit wordt verplicht gesteld door de immigratie dienst). Veel keus heb je niet, er zijn volgens mij maar 3 maatschappijen die dit doen en ze zijn duurder dan een normale private insurance. Soms betaald je werkgever deze verzekering maar ga daar niet van uit ze zijn het niet verplicht.

Ik zit momenteel te twijfelen tussen overstappen naar Oom Global Traveler of in Oz een private insurance te nemen. Wat kost een private insurance in Oz? Ik kan me voorstellen dat een Nederlandse verzekering gezien de wisselkoers momenteel een stuk goedkoper is.

Wij vertrekken op 6 oktober met een 457 visa naar Australië. Wij hebben voor de visa te verkrijgen een reisverzekering van een week afgesloten en schrijven ons daar op de belgische ambasade uit het bevolkingsregister.

Dan schrijven we ons in die week in voor medicare. En voor extra verzekering dachten we aan medibank. Ze hebben een duidelijke brochure over working visitors cover.
Wij denken op dit moment om enkel een Working Visa Hospital Insurance te nemen ($210/mnd voor family). Ik weet niet of dit voldoende is, dat zoeken we daar wel uit.

mag ik vragen welke documenten jullie hebben gebruikt om aan te tonen dat jullie verzekerd zijn voor de visum aanvraag?

Back