Ziektenkosten/reisverzekering voor niet-Nederlandse schoonvader

slatsr

Well-Known Member
Vraag me af of iemand mij kan adviseren over Australische ziektenkosten/reisverzekeringen die een buitenlandse bezoeker dekken. Mijn Peruaanse schoonvader komt over 3 weken op basis van een sponsored family visa. Er is dus geen sprake van reciprocal medicare en ik wil daarom e.e.a. voor hem regelen. Omdat hij uit Peru komt zijn Nederlandse verzekeraars zoals Oom ook niet van toepassing. In Peru zijn verzekeringen wat minder goed geregeld, dus ik vind graag een verzekeraar hier. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hi,

Wij waren verleden jaar gedekt door World Nomads op reis, staat goed aangeschreven. Ik heb even gekeken en hun quotes voor mensen uit Peru die op reis gaan zijn goed betaalbaar. Heb niet gekeken naar de dekking. Er zijn vast veel vergelijkbare reisverzekeringen af te sluiten.

Hun site is: www.worldnomads.com

Succes ermee!

Betekent dat dat jouw schoonvader door jullie gesponsord wordt en dus een visum voor onbepaalde tijd heeft?

Betekent dat dat jouw schoonvader door jullie gesponsord wordt en dus een visum voor onbepaalde tijd heeft?
Yuud, ja en nee. Ja, hij wordt door ons gesponsord. Maar nee, het visum is niet voor onbepaalde tijd. Sterker nog, je moet heel precies opgeven voor welke periode het visum gewenst is. Later wijzigen is niet eenvoudig. Wij hebben het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen om de oorspronkelijke 1 maand om te zetten naar 3 maanden, maar het kost je een nieuwe applicatie en een hoop kopzorgen. En je moet er dus ook voor zorgen dat je gast op tijd weer het land verlaat, anders kun je naar je borg fluiten. En dat zijn heel veel $$.

Hi,

Wij waren verleden jaar gedekt door World Nomads op reis, staat goed aangeschreven. Ik heb even gekeken en hun quotes voor mensen uit Peru die op reis gaan zijn goed betaalbaar. Heb niet gekeken naar de dekking. Er zijn vast veel vergelijkbare reisverzekeringen af te sluiten.

Hun site is: www.worldnomads.com

Succes ermee!
Dan Kims. Ik heb inmiddels wel wat verzekeringen gevonden, maar die World Nomads ziet er op zich wel goed uit. Heb je ook ervaringen met hen vwb het claimen?

Hi,

Nee, we hebben niets hoeven claimen dus kan daar niets over zeggen. Misschien is er iets op het internet te vinden mbt ervaringen/reviews?

Succes!

Yuud, ja en nee. Ja, hij wordt door ons gesponsord. Maar nee, het visum is niet voor onbepaalde tijd. Sterker nog, je moet heel precies opgeven voor welke periode het visum gewenst is. Later wijzigen is niet eenvoudig. Wij hebben het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen om de oorspronkelijke 1 maand om te zetten naar 3 maanden, maar het kost je een nieuwe applicatie en een hoop kopzorgen. En je moet er dus ook voor zorgen dat je gast op tijd weer het land verlaat, anders kun je naar je borg fluiten. En dat zijn heel veel $$.
Waarom kan hij niet op een gewoon toeristenvisum komen dan?

Als Peruaan met een maandinkomen dat vele van ons in een dag verdienen maak je geen kans op een gewoon toeristenvisum. Geloof me, als dat een mogelijkheid was dan hadden we dat wel gedaan ;)

Ja ik dacht al dat dat de reden was maar had er nog nooit van gehoord vandaar...

Back