Zijn er Airco and Refr. mechanics in Oz op het forum?

Marika

XPdite Sponsor
Wij zijn op dit moment druk aan het solliciteren om een 'Regional Employer Sponsored' visum te krijgen.
Nou ben ik me om die reden aan het verdiepen in de manier hoe je de Europese licenties en kwalificaties om moet zetten naar Australische en of dat ook al kan als je nog hier bent. Wat zijn de verdere eisen waar je aan moet voldoen en hoe en waar moet je je registeren. Ik heb al diverse sites doorgespit maar het wordt er niet duidelijker op..

Kortom, is er iemand op het forum actief die al is geëmigreerd en Airconditioning and Refrigeration mechanic is of iemand kent die dit ook bij de hand heeft gehad?

Ik hoop het!!

:smile:
Marika

P.S.: Ik heb het niet dus over vertalingen maar wat er nodig is om daadwerkelijk aan de slag te kunnen.. :rolleyes:
 
Hoi Marika,

Een positieve uitslag van de TRA voor het beroep Refrigeration Mechanic is voldoende om te kunnen bewijzen dat je in bezit bent van de nodige kwalificaties. De Trade Recognition Certificate is in principe je Australische diploma.
Met deze TRA diploma kun je je laten registreren in Australia om de nodige licentie te verkrijgen (Full Refrigeration and Air conditioning Licence).
Helaas kun je dit niet regelen vanuit Nederland, je moet al gevestigd zijn in Australie. De aanvraag duurt ongeveer een maand.

Meer info over de licenties kun je hier vinden: http://www.arctick.org/pdf/Qualifications_Profile_1709.pdf
http://www.arctick.org/pdf/RHL_Info_Brch_ARC23_V080409_Approved_15.05.09.pdf

Veel succes! :up:

Groetjes :smile:
 
@ Steven:

Nogmaals bedankt voor het meedenken..:up:

@ Lobsters:

Inmiddels heb ik antwoord van de TRA. Je kunt vanuit hier wel die certificate (ARTC) aanvragen maar is volgens hun nog geen substitute voor je licenties:

To answer your question below, an ARTC will not substitute a licence. An ARTC is an Australian trade level qualification and it should not be confused with licensing/work permits.

Je kan idd wél alles hiermee aanvragen, ook het equivalent voor STEK, VCA en eventuele electricien diploma's. Afhankelijk natuurlijk van wat je zelf hebt.

Ik vond het een heel gepuzzel temeer omdat er voor elke staat weer wat anders geldt en omdat het voor ons afhangt van waar we een joboffer krijgen moet ik het voor meerdere staten uitzoeken.

Het is wel een kip/ei verhaal. Je kan de licenties pas echt aanvragen als je daar bent maar om daar te komen moeten we ze eigenlijk al hebben voor de sollicitaties.
Ik denk dat we met het ARTC wel al een heel eind komen, hopen dat ik die idd al vanaf hier kan aanvragen.

Fijn dat je dat inmiddels wel wist, was weer een klein stukje van de puzzel. Bedankt :up:

:smile:
Marika
 
Hoi @Marika,
Het is een oud stukje forum, en hoop dat je inmiddels aan de slag bent in Australie!
Maar wij lopen nu eigenlijk tegen precies hetzelfde aan als jij destijds.
Ik zou je dan ook graag een paar vragen willen stellen.
Ik hoor graag of je nog wel actief bent op het forum.

Groet Louise
 
Hoi @Marika,
Het is een oud stukje forum, en hoop dat je inmiddels aan de slag bent in Australie!
Maar wij lopen nu eigenlijk tegen precies hetzelfde aan als jij destijds.
Ik zou je dan ook graag een paar vragen willen stellen.
Ik hoor graag of je nog wel actief bent op het forum.

Groet Louise
Ik heb Marika al een hele tijd niet op het forum gezien. Misschien is het handig om een conversation te starten met Marika. Zij krijgt dan als het goed is een email. Zo heb ik ook contact gemaakt met iemand die al heel lang niet meer op het forum was.
 
Denk dat @Louise84 geen conversatie kan starten aangezien ze pas 1 post heeft (je moet er 10 hebben volgens mij)

Louise, als je in het test deel van het forum (helemaal onderaan op de forum home page) 9 berichten plaatst heb je het gefixed :)
 
Louise, als je in het test deel van het forum (helemaal onderaan op de forum home page) 9 berichten plaatst heb je het gefixed :)
Dit zal niet werken aangezien berichten in de test rubriek niet meetellen.

@Louise84 ik heb je account handmatig aangepast, dus je kan nu personnlijke berichten versturen.
 
Back
Top