Zijn er en zijn jullie lid van Nederlandse verenigingen in Australie?

Henk J

New Member
Hallo allen,

Zijn er Nederlandse verenigingen online in Australie? Wanneer ik Google kan ik geen enkele website vinden. Wel heb ik eentje in Nieuw Zeeland gevonden, een federatie van verenigingen is dat. Zelfs op www.denederlandsevereniging.nl vind ik niets. En dat terwijl daar toch een vrij uitgebreid overzicht staat van Nederlandse Verenigingen.

Wie is er trouwens lid van een Nederlandse Vereniging? Waarom (niet)?

Groet,

Henk J
 
Speciaal voor jou de link naar de Nederlandse Vereniging in Perth

Wij zijn geen lid geworden. IN het begin was het nog wel grappig om naar de borrel te gaan. Dit was toen nog in een trendy tentje. Tegenwoordig is alles in het gebouwtje van de vereniging die er uit ziet als een sportkantine uit de jaren 70. Daarmee zakte ook de interesse van de andere jongere emigranten en werd het weer een leuke club voor 70+-ers om over Nederland te romantiseren :roll:
 
Hai,

Hier in Brisbane is er de Dutch Club. Het is eigenlijk hetzelfde als in Perth. Het wordt gerund door de mensen die in 1950 naar Australië zijn geemigreerd. Leuk om 1 keertje sinterklaas mee te vieren (was heel goed georganiseerd) maar daar blijft het voor ons bij.

Ook is er een wekelijkse/maandelijkse nederlandse borrel in CBD van Brissie. Ze kunt ze vinden via Hyves of Facebook onder Dutch Brisbane.

Groetjes Annemiek
 
Er bestaan vele draadjes over de Nederlandse clubs in Australie.
Gebruik de "search engine" en gij zult vinden.

Ga b.v. naar de eerste pagina van het meest recente verhaal over de clubs:
http://forum.xpdite.net/topic/10957-hoe-houden-we-de-geemigreerde-mensen-op-het-forum-actief/
Volg hier de twee internet sites welke ik daar heb genoemd. Post 9.

Er zijn b.v. 25 Nederlandse clubs in Melbourne, maar zoals al eerder gesteld : AL DEZE CLUBS zijn opgericht en worden gerund door de emigranten van de 50er jaren.
Ze zijn ALLEMAAL op een sterven na dood.
De jonge emigrant voelt zich daar absoluut niet thuis.
En clubs voor Nederlandse jongeren heb je eigenlijk niet, tenminste ik ben ze nog nooit tegen gekomen. Ja je hebt een borrel club, maar dat is geen vereniging, het is slechts een bijeenkomst in een cafe eens per maand waar je mogelijk met andere Nederlanders kunt praten en drinken, er zitten uiteraard ook andere gasten in dat cafe dan.

Bepaal eerst waar je je gaat vestigen en bepaal daarna waar de Nederlandse clubs zich bevinden.
Ikzelf ben lid van een tweetal van die verenigingen waarvan ook de aller grootste i.e. De Abel Tasman Club, maar kom ook wel eens in andere clubs.

Ook is er b.v de NCCA, Netherlands Chamber of Commerce in Australie (ben ik ook lid van) , waar je kunt "netwerken" , voornamelijk in Melbourne want deze "club" had geen bestaansrecht meer in Sydney. In Melbourne nog hooguit 120 leden, maar op bijeenkomsten zie je soms 20 a 30.

Cheers
Jan
 
Ik sluit me helemaal aan bij Sacha's opmerkingen over Neerlandia (de club hier).

Waar je wel naar kunt kijken is een group op facebook (run by Marie Louise Pots:)), genaamd: " Dutchies in Perth "
 
Back
Top