Zijn er hier mensen die meteen na hun studie geemigreerd zijn?

Suuske

New Member
Als ik zo de topics heb doorgelezen, heeft iedereen een hoop gespaard en gaat daarmee naar Australie.
Ik wou eigelijk na mijn studie, als mijn stage bevalt en een baan kan vinden etc emigreren naar Australie.
Dus daar zal ik beginnen met mijn vriend met heel mijn leven opbouwen.. Ik zal dan zo'n 25 zijn.
Is dit haalbaar om daar je leven op te starten, of kan je beter eerst een hoop sparen?  :|

Ik weet heel mijn leven al dat ik weg wil uit Nederland, dus dit is niet opeens een bevlieging. Ik heb me alleen nog niet
helemaal in verdiept omdat het natuurlijk nog ver weg is.. Maar ik vroeg het me zo af..
Mij leek het namelijk beter om zo jong mogelijk te gaan..

Als dit niet realistisch is hoe kan ik het best me voorbereiden?

En bij een directe baanaanbod (als ze bv op stage tevrede zijn) is het dan wel haalbaar?
 
Hele kleine kans, je hebt geen werkervaring. Voor een skilled visum op basis van je beroep moet je werkervaring hebben.

Of je moet sponsorship krijgen.. maar dat is heel moeilijk te regelen vanuit Nederland, of je moet ECHT gewild zijn..

Ik ga meteen na mijn afstuderen weg, maar mijn vriendin heeft werkervaring. Ga dus met haar mee.

Misschien moet je er eerst eens gaan rondreizen.. op een WHD visum.
 
Hoi,
Ik heb het destijds wel gedaan, meteen na de studie hierheen. Maar ik ben 'geimporteerd' door een Australisch consultancy bedrijfje, dat kon aantonen dat iemand met mijn vaardigheden niet in Australie te verkrijgen was. Vervolgens heb ik toen 6 maanden voor hen gewerkt (2x 3 maanden temporary residency), en vervolgens op eigen kracht mijn permanent residency aangevraagd (wel bij dezelfde mensen blijven werken hoor). Dus, zoals anderen al schreven, niet eenvoudig om te doen zonder werkervaring of sponsor oid.

Is het verder te doen? Ik vond van wel. Had natuurlijk geen cent te makke (behalve mijn salaris), maar vond al snel een kamer in een huis met twee andere meiden, en leerde via hun heel veel leuke mensen kennen die nu (na 15 jaar) nog steeds mijn echtgenoot of vrienden zijn. Via hun ging ik naar de film, BBQs, bush walking, weekeindjes weg etc. Dus het hangt af van je verwachtingen en je aanpassingsvermogen.

Succes,
Sunburnt
 
Is niet altijd noodzakelijk om werkervaring te hebben. Het is ook mogelijk dat je op basis van je (academische) kwalificaties in aanmerking te komen voor een genomineerd beroep. Het helpt wel als je enige gerelateerde werkervaring hebt, maar dat is volgens mij niet erg strikt.

Hoe dit precies zit hangt af van jou persoonlijke situatie (opleiding) en de mogelijkheid om een genomineerd beroep te kiezen op basis van jouw opleiding. Het beste is om een goede "agent" in te schakelen om dit uit te zoeken of dit enige kans van slagen heeft (kost natuurlijk wel paar centen, maar is beter om dit vantevoren te weten).


Succes ermee!
 
Back
Top