Zijn er hier ook (sport) psychologen aanwezig?

4np

Member
G'day,

Ik vroeg mij af of er hier ook (sport) psychologen aanwezig zijn? Mijn vriendin, die als spouse meegaat, is afgestudeerd psycholoog met een basis aantekening in de sport psychology. In die laatste wil ze graag verder en volgens mij is dat in vrij groot in Australie. Ze wil daar misschien een master gaan volgen of, wat nog mooier zou zijn, bij/met een sport psycholoog in australie werken en dan deeltijd de sport psychology master opleiding volgen.
Iemand tips?

Jeroen

Een sport psycholoog??

Nog nooit van gehoord......

Wat zijn dan je soort bezigheden als je een sportpsycholoog bent?

Als sport psycholoog hou je je bezig met de mentale processen die (sport) prestaties beinvloeden en streef je naar het verbeteren van individuele- of team prestaties. Oftewel:

Sport psychology is a specialization within psychology that seeks to understand psychological/mental factors that affect performance in sports, physical activity and exercise and apply these to enhance individual and team performance. Most researchers and practitioners focus on sport and/or exercise activities.
The principles and theories may be applied to any human movement or performance tasks (i.e., playing a musical instrument, acting in a play, public speaking, motor skills).
There are over 100 graduate programs in sport psychology available world-wide. Usually, experts recommend that students be trained in both kinesiology (i.e., sport & exercise sciences, physical education) and psychology/counselling.
Bron: wikipedia

Sport(s) psychology is vrij big in de USA en volgens mij is het ook vrij groot in Australie. Dat zou mooi zijn want hier is het allemaal nog wat kleiner.

gevonden op website van CRICOS (http://cricos.detya.gov.au):

Master of Psychology (Sports & Exercise), University of Southern Queensland (USQ) (104 weken les).

Master Sport and Exercise Psychology, University of Queensland (104 weken les). (meer info: www.uq.edu.au).

Back