Zijn er ook verpleegkundigen in de zaal???

Kristel

New Member
Hallo Collega's :wink:

Ik ga samen met mijn man en kinderen emigreren naar australie en we overwegen nu om de visum-aanvraag via mij te laten lopen  want voor mijn man is het een beetje ingewikkeld. Ik ben verpleegkundige, 12 jaar werkervaring en werk nu als allrounder op de kinderafdeling van een algemeen ziekenhuis.
Dus qua punten zitten we wel goed  :smile:
Het struikelblok zou kunnen zijn; de IELTS die ik op academic af moet leggen.
De vraag is.......is die vreselijk moeilijk?  :?
Hebben jullie tips om te oefenen?

Verder ben ik erg benieuwd waar jullie nu werken (ook in nederland), hoe jullie je voorbereiden op the BIG move, of je gemakkelijk aan het werk kwam in Australie en alles wat jullie willen delen met een andere "nurse"............. :grin:

Bedankt alvast!!!

Kristel
 
Hoi Kristel,

Afgelopen januari hebben wij ons visum online aangevraagd, op het diploma van mijn man (Z-verpleegkundige, daarna sociotherapeut)
Wij moesten eerst een assessment aanvragen bij het ANMC omdat IJsbrand geen HBO-V heeft gedaan.
Maar dat was gelukkig allemaal in orde, en nu wachten we in spanning af.

Ja, die Ielts-test....! IJsbrand heeft er veel voor geoefend, oa veel gelezen in het Engels, boeken uit de bieb gehaald, een aantal maanden gemaild met een vriend die erg goed in Engels is, en hij keek ook diverse programma's van de BBC, waar Nederlandse ondertiteling op beschikbaar was.
Op de computer heeft hij veel luistertoetsen en schrijfoefeningen gedaan, omdat het schrijven toch wel zijn struikelblok was.
Het was een hele opluchting toen de envelop met het eindresultaat binnen kwam, ik herinner mij nog het moment dat wij samen in de keuken stonden met de felbegeerde uitslag.
Aan de ene kant wil je de envelop openscheuren van nieuwsgierigheid, aan de andere kant is het ook verleidelijk om hem in een laatje te stoppen... :wink: