Zijn er toevallig ook mountainbikers onder ons?

MartijnT

New Member
In Nederland ben ik een fervent Mountainbiker, ik zit er ook sterk over te denken om m'n eigen MTB :bike: mee te nemen naar Down-under als we gaan emigreren. De reden daarvoor is dat ik een mooie MTB heb waar ik erg tevreden over ben en waar ik nog niet graag afscheid van ga nemen......... (=Klein Attitude Race voor de kenners).
Ik heb alleen geen enkel idee of je een beetje kan MTB-en in Australie (offroad dan he), met name in de buurt van de grote steden (omdat we waarschijnlijk niet in de Ouback gaan wonen). En of het dus uberhaupt zinvol is om mijn trots op 2 wielen mee te nemen...... als 'ie daar alleen wat stof staat te vangen is het wellicht toch beter als "onze wegen zich hier scheiden" :cry: .
Ik heb al wel begrepen dat Australie niet het meest bergachtige continent is (maar ja, in NL kan je ook prima MTB-en terwijl de enige bergen die we in NL hebben "Bergen aan zee" is) en ik geloof dat het wildlife down-under ook iets waar je in ieder geval iets meer rekening mee moet houden dan in NL :)stretcher: :wheelchair:)......... of vergis ik me? zijn er mtb-ers onder "ons" die mij hier e.e.a. over kunnen vertellen?

groeten,
Martijn 
 
MTB-en is inderdaad cool!
Zelf ben ik wel een goed-weer-racer, zweten tot je er bij neervalt.

Ik heb me nog niet verdiept in de mogelijkheden in Oz maar ik wil er straks wel weer voor gaan.

:up:

Kijk ook hier even:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2912.0

:bike:
 
Nou, zo te lezen ben je nog niet eerder in Australia geweest  :wink:! Bergen zat hoor! Althans als je niet persé de Mount Everest verwacht om tegenop te fietsen! En wat denk je van alle 4 wheel drive tracks, door bossen, over bergen. Geweldige wilde natuur om je heen, zonder iemand tegen te komen (alleen wat kangeroos misschien). Je kunt er geweldige fietstochten maken (en dan bedoel ik niet die met een kinderzitje voorop)  Minstens zo mooi als in de Ardennen en zéker gaver dan in NL! Ik ben zelf ook van plan te gaan mountainbiken daar. Je kunt echt oneindig crossen. Van de dieren zul je echt niet veel last hebben hoor!

Ter info; Mocht je bij Sydney gaan wonen, alleen de Blue Mountains (+Great Dividing Range)zijn al zo groot als Belgie. Hier kun je bijvoorbeeld je tentje neerzetten voor een weekend en heel de Blue Mountains doorcrossen. Je hebt speciale offroad maps met alle firetrails en dirtroads erop. Wij zijn zelf gek op ontdekken van firetrails en andere dirtroads, maar dan met een vette 4X4 hihi! Tentje achterin en rijden maar. Ook dat kan daar allemaal.......hier in NL  betaal je je gelijk scheel aan zo'n auto!

Succes ermee! Groetjes

PS: Poets je fiets maar vast goed schoon voor een mooier leven in Australia!
 
[quote author=Nynke link=topic=4120.msg50831#msg50831 date=1141761408]
Nou, zo te lezen ben je nog niet eerder in Australia geweest  :wink:!
[/quote]

Klopt! Gaat hopelijk binnenkort verandering in komen.

[quote author=Nynke link=topic=4120.msg50831#msg50831 date=1141761408]
Van de dieren zul je echt niet veel last hebben hoor!
[/quote]

Dat is mooi, ik regaeer zelf behoorlijk panisch op slangen (ben ik geloof ik niet de enige in zo te zien in sommige andere topics ), ook als ik op de fiets zit (heb ik al ervaring mee opgedaan in Californie :-()

[quote author=Nynke link=topic=4120.msg50831#msg50831 date=1141761408]
Wij zijn zelf gek op ontdekken van firetrails en andere dirtroads, maar dan met een vette 4X4 hihi! Tentje achterin en rijden maar. Ook dat kan daar allemaal.......hier in NL  betaal je je gelijk scheel aan zo'n auto!
[/quote]

DAT willen wij dus ook!!! :up:..... en gaan wij ook doen (als alles goed komt met de visumaanvraag tenminste) alleen denk ik dat ik de tent verruil voor m'n MTB aangezien ik MTB-en leuker vind dan camperen.

thx voor de info
 
als je NL leukt vindt mountainbikematig is OZ het einde!! (voor mij bijna letterlijk..... onthoud dat je alvorens aftestappen eerst vaart moet minderen dat scheelt! :up:)

ciao

jap
 
Ik wil geen spelbreker zijn maar mountainbiken in België
gaat toch wel veel gemakkelijker, je hebt je georganiseerde
tochtjes en je komt er ook nooiiiiiit uitgefietst. Hier heb je
een hele lange periode dat je nergens de bossen in komt
om het dreigende bosbrand gevaar en niet te vergeten. om
eens een relaxed tochtje alleen te maken vergeet het maar
je bent met je mobile dus niet meer bereikbaar. En om niet
flauw te doen het kan gebeuren dat je wel eens een slang
tegenkomt en dan geen mobile en geen partner. Ik moet
er niet aan denken. De kans is miniem, maar toch. Heuvel
achtig is het er genoeg zelfs met onze wielrenfietsjes dachten
wij in het begin ook bah bah, maar wij zijn al menig Couberghje
tegen gekomen en dat is toch al een kuitenbijtertje. Je kunt best
goed op de normale wegen fietsen hoeft niet persé op de gedeelde
fiets voetpaden. En met de fiets kom je echt wel veel meer mooie
plekjes tegen als met de auto. Mountainbike hmm die van ons is
nog steeds stoffig, maar we zoeken door. Koersfiets super.
Trouwens al het fiets gebeuren, kwamen wij hier achter is
veel goedkoper als bij ons, vooral mooie koersfietsen en dan
bedoel ik ook super merken zelfs Merckx.
Maar een KLEIN heb ik hier nog niet gezien kennen ze hier denk ik niet
hoop dat je iets meer aan mijn info hebt. Weet dat je erg verknocht kan
raken aan je fiets. Wij dachten, zeker met zo'n fiets je moet zoveel laten
vallen dat wij hem liever zelf mee nemen en er gewoon plezier tochtjes
mee zouden doen dat hier weer een andere fiets kopen voor gewoon
mee te fietsen. Tenslotte het regent hier bijna nooit, dus de wegen zijn
niet nat. Dus qua onderhoud is het een eitje.
Groetjes en nog veel plezier van je fiets
 
Neem je fiets vooral mee. In en om Melbourne zijn heel veel mogelijkheden voor MTB. Je kunt in de inner suburbs terrecht (Bulleen park, Yarra Bend Park), de outer suburbs (Lysterfield Lake Park) of nog verder weg (DH Mount Buller). Ik probeer zelf elke week ('s avonds) te fietsen. Leuk om tussen de kangoeroe's en Wombats te fietsen  :)
 
He,

Ik ga binnenkort naar Adelaide verhuizen wie weet of daar nog goede trails zijn? Nu woon ik nog in Qld maar daar valt het tegen als je niet erg dicht bij de stad woont.

Groeten Mark
 
Meenemen !! Genoeg te doen hier !

Kijk maar eens op http://www.mtbdirt.com.au/ Op het forum daar worden veel ritten besproken.
 
Ik neem hem mee
In Cairns eindigt de langste mountainbike route ter wereld (ik dacht 5000 km)
Of je er clubjes of zo hebt weet ik niet en ook ik vraag me af hoe om te gaan met de voor ons onbekende reptielen

Groetjes Kees
 
Even een oud topic bumpen.

Bunya, noord Brisbane, prachtig MTB gebied, veel singletracks en technisch werk.


IMG_1221.jpg


IMG_1173.jpg


IMG_1194.jpg
 
[quote author=Mark Bakker link=topic=4120.msg88582#msg88582 date=1177837643]
Ik ga binnenkort naar Adelaide verhuizen wie weet of daar nog goede trails zijn? Nu woon ik nog in Qld maar daar valt het tegen als je niet erg dicht bij de stad woont.[/quote]

Ik denk dat het iets van 10 minuten is van het CBD, aan de highway, Eagle MTB Park, erg gaaf..... http://www.recsport.sa.gov.au/pdf/Eagle%20Trailhead%20Sign%20final-1.pdf
Leuke tochten, wel ff trainen:
Gunbarrel challenge: http://www.gunbarrel.com.au/indexgbc.htm
Crocodile Trophy: http://www.crocodile-trophy.com/crocodiletrophy/en/index_en.htm
Central Australian Bike Challenge : http://www.cabc.info/

Voor wie zijn MTB mee neemt, goed schoonmaken ;-)  Kan beter geen modder aan zitten.
MTB's die je hier veel ziet zijn Specialized en Avanti, Avanti is geloof ik een NZ merk zie http://www.avantibikes.com
 
IK ben zelf niet zo'n mountain biker, maar het wordt hier (omgeving Brisbane) veel gedaan. Ik woon op een berg en ik zie bijna elk weekend wel een groepje naar boven puffen en wat later weer naar beneden racen.
 
Zijn er nog MTB-ers in Sydney die zo nu en dan een rondje zouden willen rijden door de Blauwe Bergen of elders in en om Sydney?
 
[quote author=MartijnT link=topic=4120.msg113292#msg113292 date=1205020286]
Zijn er nog MTB-ers in Sydney die zo nu en dan een rondje zouden willen rijden door de Blauwe Bergen of elders in en om Sydney?
[/quote]
Wij hebben pas nieuwe MTB's gekocht hier in Sydney, maar door het weer (en andere verpichtingen) nog niet veel tijd gehad om eropuit te trekken .
 
Back
Top