zilvervisjes

Yoog

Member
Wie heeft er ervaring in het verschepen met huisraad waar zilvervisjes inzaten? Wij hebben al jaren last van die krengen en raken ze niet kwijt, het nadeel is dat ze gemakkelijk zichzelf in leven kunnen houden met al dat papier om zich heen. Weet iemand een afdoende manier om van ze af te komen (behalve alles te verbranden of te laten zinken onderweg :))

Hoi YOOG,

wij hebben een paar jaar geleden in huis ook die silvervisjes gehad. na een jaar of 2 aankijken met lokdoosjes en weet ik veel wat nog meer hadden we het helemaal gehad met die dingen. Wij hebben toen bij de gemeente aangekaart dat we er last van hadden en toen is er iemand komen kijken. Hij had er een verdelgingsmiddel voor wat je op enkele plaatsen waar ze veel zitten moet spuiten. In no time waren ze toen weg.

Mijn tip voor jou is dus een profesionele ongedierte verdelger er na te laten kijken, die hebben spullen zat om ze kapot te krijgen.

Groetjes, Stefan

Ik had ze nog nooit gehad.
En ineens sinds een half jaartje of zo komen ook wij ze overal tegen.
Jakkie

Mariette

fijn he die dingen,

Lopen overal, op je wc, in je badkamer, op je zolder, en natuurlijk ook op je SLAAPKAMER.  lig je lekker te snurken  :sleep: lopen ze zo je mond in hoor  :blink:

Meestel "wonen" ze in oude boeken. Deze zijn namelijk vaak gelijmd met een bepaald soort lijm wat ze lekker vinden. Dat eten ze op met je papier wat resulteert in boeken die uit elkaar vallen.

Dat heeft wel een voordeel. Hoef je minder in te pakken en te verschepen, want die kunnen gewoon de kliko in! :grin:

succes ermee.

Toen ik nog bij mn moeder woonde hadden we er ook last van. De geemente vertelde ons alleen dat, als we ze wilden laten verdelgen, de hele buurt mee moest doen. Anders zouden we ze in no time weer terug hebben.

hallo,

Ik heb ergens om internet gelezen dat je ze kunt vangen door middel van een aardappel.
Snij deze doormidden en hol m uit. Leg de aardappel vervolgens op de plaats neer waar je er het meeste last van hebt(donkere plek). Loop er de volgende dag voorzichtig heen en hou een plastic zak bij de hand want die rotbeesten zijn snel. Ik weet niet of het werkt maar t is het proberen waard.

Groetjes,

Claudia

Wij ons worden een keer per jaar alle woningen in ons complex door Amalgamated Pest Control behandeld. Die kijken of er termieten zitten en spuiten een goedje door het hele huis. Zo hebben wij al twee jaar geen last (bijna enkele uitzondering hier of daar) van spinnen, kakkerlakken of zilvervisjes.... maar inderdaad, als iedereen meedoet scheelt dat wel denk ik.

[quote author=Ruud en Claudia link=topic=6164.msg77060#msg77060 date=1166218912]
Leg de aardappel vervolgens op de plaats neer waar je er het meeste last van hebt(donkere plek). Loop er de volgende dag voorzichtig heen
[/quote]

en als je er dan heen gelopen bent zeker die aardappel plat trappen, zijn ze ook dood volgens mij :evil:

en idd, als je een rijtjes woning of 2 onder 1 kap hebt zullen de buren ook wel last van ze hebben. De onze werkten gelukkig mee, en we hadden maar 1 buur, dus dat viel alles mee.

eeeeeeeeeeeeeeeeeew, wat loopt er over m'n kussen?????????????????? Call me stupid maar wat zijn zilvervisjes? Alles wat smerig klinkt en is wil ik graag geelimineerd hebben uit m'n huis. Lijken ze op mieren maar zijn dan wit en nog kleiner dan mieren? Getverdasses ik heb acuut jeuk overal.

Dat zijn deze dingen:
zilvervisje.gif

JA,

Dat is hem, heb jij hem overgenomen, dan?

Vooruit, je mag hem wel houden, hoor! :grin:

[quote author=kallie link=topic=6164.msg77216#msg77216 date=1166446611]
JA,

Dat is hem, heb jij hem overgenomen, dan?

Vooruit, je mag hem wel houden, hoor! :grin:
[/quote]

ik had ze ook nog nooit (thuis) gezien eerder.
maar een paar maanden terug op het werk wat oude dozen op de zolder verplaatst. en toen kropen er een paar van die ellendige dingen onder vandaan.

ik dacht ook. ieeew wat is dat :)

Nou, ik zie ze liever ook niet, maar dan toch nog liever als spinnen, jakh!

Ga nog maar een borreltje halen in de feesttent, kan ik die zilvervisjessmaak uit m'n mond wegspoelen. Volgens mij kruipen ze inderdaad via je mond naar binnen als je ligt te slapen. Zeker als je neus altijd dicht zit en je met je mond open met slapen. :p :grin:

Mariette

[quote author=Jidske link=topic=6164.msg77241#msg77241 date=1166473653]
Misschien zijn die zilvervisjes wel de reden dat ik nooit honger heb in de ochtend  :?
[/quote]

:| :shock: :|

Back