zindelijkheidstest

J

Julia

Hallo allemaal,                  :dog:

Ik ben druk bezig uit te zoeken hoe het allemaal in zijn werk gaat als je je hond mee wilt nemen naar OZ.
Ondertussen weet ik dat het niet zo moeilijk is, en dat je het dus best zelf kunt regelen zonder een tussenpersoon/bedrijf. Scheelt toch weer centjes  :up:

Ik heb gebeld met Singapore airlines, en daar werkt het als volgt: je hond wordt gezien als
'bijzondere bagage'  :p Dat betekent dat je het gewicht van de hond en het gewicht van de reiskennel bij elkaar op moet tellen, dan kun je uitzoeken wat je moet betalen. Hij krijgt dus geen eigen ticket.
Je kunt hem zelf op Schiphol wegbrengen, en hij wordt in Austalie ook weer bij je gebracht. Als je een tussenstop hebt, dan laten ze je even weten hoe het met hem/haar ging tot zover. Prima geregeld dus. Makkie.  :plane:

Alleen: ze zeiden ook dat de hond tijdens de tussenstop NIET uitgelaten wordt! Het personeel mag de kooi niet openen voordat ze op de eindbestemming zijn. Toen ik vroeg hoe dat dan moet als de hond nodig moet plassen of erger.... Dat moet ie dan dus in de kennel doen zei zij. Maar ze gaf gedurende ons gesprek wel een paar keer aan dat ze het allemaal niet heel zeker wist.  :blahblah:

Dat is toch wel heel gek he? Als je nagaat hoe erg honden het vinden om hun eigen plek/huis te bevuilen.  :think: Ik vraag me af of ze zich hierin dus misschien heeft vergist. Anders is het toch wel heel zielig voor al die hondjes die die kant opgaan. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of het echt klopt. Er zijn toch vast wel wat mensen op xpdite die hier al ervaring mee hebben?

Ik hoop dat ik wat reacties krijg.  :computer:

Julia

Hoi Julia,

Wij hebben dan wel geen hond maar 2 katten. Voor zover ik begrepen heb, mogen ze idd niet uit hun kennel gedurende de trip.
Hier op schiphol wordt de kennel door een officiële dierenarts verzegeld. Deze verzegeling mag pas in het quarantine centrum verbroken worden, alwaar de dieren eerst door een dierenarts worden nagekeken.
Je kunt evt. in de kennel bijv. krantensnippers of kattengrit leggen (gedeeltelijk), hier kan het dier zijn behoeften doen. Dit wordt na aankomst in Australië vernietigd (bepaalde soorten kattengrit zijn op klei basis).

Ik heb tot nu toe offertes opgevraagd bij DTC en Exel.
Wanneer je alles rechtstreeks regelt, wat bedragen de kosten dan?

Groetjes,

Brit

De hond zal niet rechtstreeks bij je thuis bezorgd worden, dat kan niet/mag niet, hij moet naar quarantine.

Ze mogen er idd niet uit, maar meestal gaat het wel goed hoor, heel veel honden gaan per vliegtuig. ...  Onze honden ook, van Perth terug naar NL, en die waren in totaal 30 uur onderweg. Mijn opa haalde ze op in NL, en ze waren schoon.
Ik ken iemand wiens hond van de UK naar Nieuw Zeeland vloog, en de hond zag er niet uit.. maar na een dag was alles weer helemaal ok.

Heb je ook al alles geregeld met de vaccinaties en het verzegelen door een dierenarts op het vliegveld etc? Dat komt er ook nog allemaal bij, het is volgens mij niet zo simpel als het lijkt... maar wel te doen dacht ik...

Ik weet niet hoe zielig het is voor ze.. hangt ook van de hond af denk ik. Mijn ouders hebben besloten hun nieuwe honden niet mee te nemen, maar dat is door verschillende dingen, de vlucht dus, 30 dagen quarantine, de kosten (vlucht en quarantine) en het feit dat het ook moeilijker is om een huis te huren....
Het was een moeilijke beslissing voor hun, maar ik ben het er niet echt mee eens, maar goed, ik weet niet wat ik zou doen als ik hun was....

Succes ermee!!

groetjes

Simone

Wij hebben dus 2 katjes en ook wij hebben een tijdje getwijfeld wat we moesten doen. Is het echt zo dat je minder makkelijk een huis huurt als je huisdieren hebt? Vind ik best idioot eigenlijk....
Wat wel moeilijk is... De kennel mag voor de veiligheid van de dieren niet te groot zijn. Als je een kennel neemt die groot genoeg is dat ze zich er in kunnen omdraaien, kunnen zitten en kunnen liggen is het blijkbaar al goed. Als je daar dan een klein kattebakje in wilt maken wordt het al moeilijk om er in te kunnen liggen.
Moet je trouwens ook voor het voer zorgen voor je dieren? Heb ik eigenlijk nog niet echt gevonden hoe dat zit.

Met katten zal huren een stuk makkelijker zijn dan honden. Je hebt gewoon wat minder keus met huren, maar meestal moet je wel wat kunnen vinden hoor :)
Ze zijn hier in Oz veel strenger met huren dan in NL, en dan bedoel ik in de zin van dat het netjes moet zijn, je mag niks veranderen zonder toestemming (en dat is dus inclusief gaatjes boren voor schilderijen op te hangen etc). Je moet in het begin een condition report invullen, maar bij echt heel precies wordt aangeven hoe alles is(kras daar, gaatje daar...)

Ik denk dat het te maken heeft met dat huren hier vaker korte termijn is, en vaker jonge mensen. Meeste mensen zijn uiteindelijk kopers, en anders wordt er vaak verhuisd.
het is hier niet normaal om het huurhuis helemaal je eigen te maken, vloerbedekking en gordijnen blijven dan ook hangen(wij hebben wel wat vervangen, maar zullen het oude weer terug hangen als we er uit gaan).

Ik weet niet hoe het zit met voer, ik denk gewoon voor zorgen, een bak moet genoeg zijn (meestal toch maar ongeveer 24 uur), en voor de boarding kennel zit het bij de dure prijs in begrepen lijkt me.

succes ermee :)

Bij veel maatschappijen moet je zelf voor een kennel zorgen. Dat mag dan alleen een kunststof kennel zijn geloof ik met een metalen deurtje. Speciale modellen zoals de "sky" kun je in de dierenwinkel kopen. Deze info heb ik van de KLM Cargo site. Staat erg veel nuttige info op.

Ha Brit (en anderen)           :dog:

Wanneer wij het zelf regelen, bij Singapore airlines, betalen we het gewicht van de hond en de kennel (totaal dus) als zijnde 'extra bijzondere bagage'.

Ze hebben daar ook nog een regeling: voor € 55,00 krijg je tien kg extra bagage, en Singapore legt daar nog eens tien kg bij omdat het om emigratie gaat, in totaal dus 20 kg. En dat is per persoon, dus als je met twee (of meer) bent, kun je het nog verdubbelen ook. Dat komt dan dus nog bovenop de standaard 25 kg die je mag meenemen.

:plane:

Nou, dat is niet duur natuurlijk. Dan moet je daarnaast natuurlijk nog wel zo'n 'vluchtwaardige' reiskennel aanschaffen. De prijs daarvan hangt van de maat af. Je kunt ook proberen zo'n ding 2e hands aan te schaffen (doen wij ook).
Dat moet voor een grote hond (labrador reu) wel lukken voor zo'n 100 euro denk ik.

Dat van het verzegelen door een dierenarts op Schiphol, dat wist ik nog niet. Ga ik morgen meteen even achteraan bellen hoe dat in zijn werk gaat. Bedankt voor de tip Simone!  :up:

Al het andere (de medische voorbereidingen) die moet je sowieso doen, of je het vervoer nou via een tussenpersoon doet of niet. Het personeel van het quarantaine station (Perth in ons geval) haalt de hond op van het vliegveld. Dus dat is ook geen probleem. Volgens mij is dit dus alles wat je ervoor hoeft te doen, en het zal allicht wel wat geld schelen als je het zelf doet. Ik dacht ook bij mezelf: als we zoiets ingewikkelds als het visum voor emigratie zelf kunnen regelen (althans met hulp van xpdite  :wink:) dan moeten we dit toch ook zelf wel voor elkaar kunnen krijgen?

Ik zie het wel zitten hoor :) gewoon een kwestie van je koppie d'r bijhouden en  :thinking:

Groetjes van Julia

Hoi Julia,

Er komen idd nog wat kosten bij.

RVV kosten verzegeling dit zit rond de € 100,= (op de ene off. € 88.50 p. kat en de andere € 100 volgens mij per 2 katten)
Dan komen er nog kosten bij voor een airwaybill & douane afhandeling.
Wanneer je de dieren met Singapore Airlines laat vliegen komt er een transit vergunning bij (€ 36.20 dit wordt maar op één offerte vermeldt).
Wanneer je een tweedehandse kennel wilt, moet je even op marktplaats kijken ik heb er hier verschillende gezien wel moet je zorgen dat het een 'Vari' of 'Sky' kennel is. Deze voldoen aan de IATA eisen/standaards.
Ook moet je nog een brandstof- en veiligheidstoeslag betalen. (± € 20)
Dan bestaat er nog de mogelijkheid voor een annulerings- en transportverzekering (beide ± € 20,=)

Dit zijn de kosten die ik geoffreerd heb gekregen (exclusief kennels en luchtvrachtkosten).

Groetjes,

Brit

En Brit had hier een stappenplan gepost zag ik:
http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,181.from1108476519/topicseen.html#new

Succes allemaal!!  :lol:

Ha Brit,

Mag ik vraag van wie jij die offertes hebt gekregen? Ik neem aan dat dat een soort van transportbedrijven zijn die dan alles voor je regelen ofzo?

Ga jij het via zo'n bedrijf doen of ga je het zelf doen?

Ik ben me er in aan het verdiepen, en volgens mij moet ik alleen nog zien te regelen dat een rvv dierenarts die kennel verzegeld en dan ben ik klaar geloof ik. Maar hoe worden dan al die kosten aan mij berekend? Door de vliegtuigmaatschappij?

Morgen maar weer flink rondbellen :)

Julia

Hoi Julia,

Tuurlijk mag je vragen hoe die bedrijven heten.
Dit zijn DTC (Rozenburg) 020 - 6531776
en Exel (Hoofddorp) 020 - 6551235

Misschien is het verstandig om hier 2 offertes op te vragen kun je vergelijken ofdat het daadwerkelijk wel zoveel scheelt als je het zelf doet en heb je ook meer zicht op wat er allemaal benodigd is.

Ik weet het nog niet zeker, maar ik denk wel dat wij onze katten door één van deze 2 bedrijven laten transporteren.
Moet nog informeren wat het kost als ik het zelf regel, maar volgens mij scheelt dat niet zoveel.
Ben nu € 636,00 kwijt voor 2 katten in 2 kennels.

Waarschijnlijk zul je dit wel aan de vliegmaatschappij rechtstreeks moeten betalen, wanneer je telefonisch geboekt hebt, denk ik.

Wat zullen de kosten gaan bedragen als je het zelf doet (wat je tot nu toe hebt uitgezocht)?
Wat voor een hond heb je trouwens? :dog:

Groetjes,

Brit

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het je gaat kosten als je 2 katten 30 dagen in quarantaine hebt zitten. Ze moeten namelijk als we naar Brisbane gaan ook nog eens van Sydney naar Brisbane toe. Heb net ook even naar Exel en DTC gebeld. Die meneer bij DTC vroeg me waar WIJ naartoe gaan. Heb gezegd Brisbane, maar nou vraag ik me af of hij dan Brisbane in de offerte meeneemt, of dat hij zelf zo slim is dat hij weet dat er daar geen quarantaineasiel is... Ben benieuwd. We gaan nog lang niet weg, maar ben toch benieuwd wat ons dat gaat kosten.

Back