Zingen onder de douche is geldverspilling'

Joep

Active Member
'Zingen onder de douche is geldverspilling'

Uitgegeven: 22 oktober 2006 11:47

SYDNEY - Mensen verspillen massaal water, energie en dus geld door onder de douche te zingen en te dagdromen. Dat heeft de directeur van het Australische energiebedrijf Energy Australia Anthony O'Brien zondag gezegd, aldus de televisiezender ABC.

Onderzoek van Energy Australia heeft bovendien aangetoond dat veel mensen zich scheren of hun tanden poetsen onder de douche. Ook dat zijn volgens O'Brien dingen waarvan mensen zich af zouden moeten vragen of ze die wel onder de douche moeten doen.

De gemiddelde douche in Australië duurt zeven minuten. Dat kan veel korter, meent O'Brien. Daardoor kunnen gezinnen veel geld besparen op hun energierekening.

Bron: Nu.nl

Mooie uitspraak.
Maar dat zijn de dingen waar mensen niet over nadenken. 3 Minuten onder de douche, haren wassen, prima.

Toch vraag ik me af hoe O'Brien aan die informatie komt. Straks wordt hij nog voor de rechter gesleept omdat mensen zijn uitspraak zien als een bewijs dat hij gluurt.

Ik vraag me echter wel af waarom er geen gezuiverd zeewater uit de douche vandaan komt. Ja, ik geef wel toe dat ik weinig van waterleidingen en dergelijke afweet maar zou dit niet kunnen?

Ja hoor, dat kan wel, zeewater gebruiken maar daar zijn ze hier een beetje laat mee om zich daarmee bezig te gaan houden. Ik hoorde gisteravond op het nieuws dat ze daar nu meer geld in gaan steken.

Erna

Om van zeewater drinkwater te maken is een dure RO (reverse osmosis) / Desalination fabriek nodig die ook nog eens een hoeveelheid energie verbruikt waar je U tegen zegt. Bij gebrek aan drinkwater misschien een goede optie, maar als er ook een gebrek aan electriciteit is niet echt.

Een gebrek aan energie / electriciteit is wellicht op te lossen. Daar kan je immers ook de zon voor gebruiken die ze in Australië volop hebben. Watertekort hebben ze, daar kan je weinig aan doen, maar een energietekort is op te lossen. Ook als het enkele miljarden dollars kost.

Back