Ik heb mijn visum!!!!Weken heb ik lopen stressen om zoveel mogelijk informatie bij elkaar te krijgen en maar denken dat het niet genoeg was :-o :-(. De tweede van Augustus dit jaar ben ik op een WHV naar Australie gekomen. Nu twee maanden later, ging ik vorige week donderdag naar Sydney met mijn stapel papieren en mijn partner aan de arm. We kwamen binnen schudden de hand van de caseofficer, die overigens erg vriendelijk overkwam. Hij keek door de papieren en maakte wat grapjes, en vertelde toen wat mijn rechten waren als ik het visum kreeg. Geen koudzweet interview waarin ze me met vragen bestookte over mijn relatie, geen vijandigheid, helemaal niets negatiefs, behalve mijn eigen zenuwen.
Nu, de dinsdag na het aanvragen van mijn visum heb ik al de brief in huis die mij verteld dat ik mijn visum heb
:-D. Ik heb zo lopen stressen voor niets. Als je het volgende meeneemt en je daadwerkelijk in een goede relatie zit kan het volgens mij niet misgaan.
Voor de mensen die er wat aan hebben:
Formulieren te downloaden van de DIMIA site: www.immi.gov.au/allforms:
-form 47SP
-form 40SP
-medical examination(form 160 and form 26)
-2 statutory declarations(form888) of friends and family
-relationship pro-forma form
-form 80
-form 886
- an official decleration that my partner and i lived togther for a year
- joint bills
- joint bankaccount statement
- proof of joint travel/ activities
-proof that contact was maintained during period of seperation(printout emailinbox)
-copy both passports
-passport-size photograps(two of myself, two of partner)
-dutch police good conduct certificate(als je meer dan een jaar in Australie bent geweest heb je ook een verklaring van de Australische politie nodig en form 1101)
-statement of both me and my partner regarding the history of our relationship
Met deze stapel papieren kunnen ze denk ik niet om je heen!
Veel succes voor iedereen die nog bezig is met de aanvraag!
Ik ben gelukkig nu, want kan bij mijn partner in Australie zijn wanneer ik wil!!!!

gr Dj
Nu, de dinsdag na het aanvragen van mijn visum heb ik al de brief in huis die mij verteld dat ik mijn visum heb
Voor de mensen die er wat aan hebben:
Formulieren te downloaden van de DIMIA site: www.immi.gov.au/allforms:
-form 47SP
-form 40SP
-medical examination(form 160 and form 26)
-2 statutory declarations(form888) of friends and family
-relationship pro-forma form
-form 80
-form 886
- an official decleration that my partner and i lived togther for a year
- joint bills
- joint bankaccount statement
- proof of joint travel/ activities
-proof that contact was maintained during period of seperation(printout emailinbox)
-copy both passports
-passport-size photograps(two of myself, two of partner)
-dutch police good conduct certificate(als je meer dan een jaar in Australie bent geweest heb je ook een verklaring van de Australische politie nodig en form 1101)
-statement of both me and my partner regarding the history of our relationship
Met deze stapel papieren kunnen ze denk ik niet om je heen!
Veel succes voor iedereen die nog bezig is met de aanvraag!
Ik ben gelukkig nu, want kan bij mijn partner in Australie zijn wanneer ik wil!!!!
gr Dj