Nou, mijn man is niet zo snel in beslissen dus het kan best nog even duren
haha.
Ik roep sinds dat wij getrouwd zijn al dat ik wil emigreren en nu 5 jaar verder heb ik een visumgesprek erdoor gekregen. (niet om je te ontmoedigen trouwens
) Dus ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om niet te pushen. Al heb ik wel gemerkt dat op de momenten dat ik het 'losliet' en het er niet meer over had, hij er vaak juist over begon. Dit was voor mij (en hem) ook wel een bevestiging dat het een grotere optie is dan we dachten. En na onze vakantie 1,5 geleden stopt hij niet met het opbrengen van Australie, dus ik kan wel zeggen dat Australie zichzelf verkocht heeft aan hem.
Ik heb ook altijd gezegd dat ik alleen wil gaan als hij 100% vanuit zichzelf zegt dat hij wil gaan. Dus niet om mij een plezier te doen. Ik denk dat het dan namelijk nog moeilijker is voor hem als we daar eenmaal zijn. Je moet het echt willen, want zoals je op Xpdite al wel zult lezen, is het ook absoluut niet makkelijk om te emigreren (zowel het technische verhaal als het emotionele).
Maar qua visum zijn we eigenlijk net zo ver als jullie. We hebben nu alleen een oriënterend gesprek met via4you, maar ik hoop dat dit hem al wel wat meer duidelijkheid geeft.
Qua zekerheid is het wel lastig inderdaad, en ik denk dat je dit ook nooit volledig kan tackelen. Mijn man is ook nu op het punt dat hij zegt, de zekerheid kunnen we gewoon niet krijgen want je weet nooit wat er gebeurt en hoe het gaat lopen, maar hij is er klaar voor om het avontuur (en risico) aan te gaan. Ik denk dat dat ook het belangrijkste is. Want zekerheid komt er nooit, tenzij je een baan aangeboden krijgt (wat natuurlijk ook niet 100% zekerheid geeft, maar goed..)
Maar goed, we gaan zien hoe de toekomst loopt
het is in ieder geval leuk om een beetje in hetzelfde schuitje te zitten.
Waar willen jullie ergens in Adelaide wonen? Wij zitten te denken aan de noordelijke suburbs, zoals Banksia Park (waar onze vrienden wonen), maar ook Gawler (dorp erboven) is een optie.