Zomertijd, wintertijd

SiMaKy

New Member
Hoi,

Nog niet zoveel over gezien hier, maar in NL is het weer een uurtje vroeger (toch? Of loop ik voor??).

"Wij" Queenslanders doen daar niet aan mee (met de klok verzetten, bedoel ik). Betekent dat het jaar in jaar uit in de omgeving van Brisbane rond half 6 donker is in de winter, en rond 8 uur in de zomer. Moest er ff aan wennen, maar vind het eingelijk wel ok.

Wie denkt daar anders over (betekent wel dat je niet echt lekkere lange avonden hebt.........).

Ciao,
Marc
 
Hoi Marc,

Van winter naar zomertijd is wel lekker, langer licht, maar als ik deze zomer 5 avonden buiten heb kunnen zitten met de geweldige zomer hier in NL dan is het veel.
Andersom, van zomer naar wintertijd, is minder. vooral als je kleine kinderen hebt, die waren zondagmorgen al om half 6 wakker !!!
Als we doorzetten met de immigratie zullen we ook in de omgeving van Brisbane komen.

Groetjes Joop
 
Hey Marc

Nou, ik zou het wel wat vinden hoor een uurtje erbij in de zomer!  :up:

Groetjes
Syl
 
Ze wilden toch ook weer een referendum gaan houden misschien. Ik vind het eigenlijk wel makkelijk dat we niets hoeven te verzetten. Maar het is inderdaad vroeg donker. Als ik tot half zes moet werken, ben ik nu voor het donker thuis. Een maand of twee drie geleden moest ik absoluut met mijn lichtjes aan fietsen!
 
Ik zou vóór zomertijd stemmen. Het is toch potdorie niet zo dat we hier zon tekort komen! Van de zomer kan je om half 5 am liggen zonnen hier! Doe mij dan een uurtje d'r bij in de avond, kunnen we nog wat langer in de zon zwemmen! :)
 
Thanks Blizzard of Oz!  :up: Nu kan ik toch als resident zijnde mijn zegje doen !  :up:

Ik zal het ook bij het topic "QLD" plaatsen, mocht je dat niet hebben gedaan !

Ingrid  :cool:
 
Ik ben VOOR zomertijd :) . Ik ben TEGEN wintertijd :x . Wordt het zomertijd dan ben ik blij. Dan ben ik al enkele keren net met zonsopgang naar mijn werk gereden, en dat is een mooi begin van de dag. Ook merk je dan echt dat de dagen steeds eerder beginnen, tot het al licht is als je opstaat. Verschuift de klok dan een uurtje dan begin je weer in het donker te rijden en krijg je nog meer zonsopgangen!

Wintertijd is alleen maar deprimerend. Voor het inging reed in in het donker richting werk maar nog met daglicht weer naar huis. Nu ga ik in het donker naar mijn werk en kom ik in het donker thuis. En de lange nazomer is nu ook definitief over...
 
Ik stap altijd om 17.05 in de trein en dan begint het al ligt te schemeren hier... Tegen de tijd dat ik de trein uit kom om 17.45 is het bijna pikdonker.... Heb er zo'n hekel aan... Op zich niet dat het vroeg donker wordt, maar het vroege donker worden in NL asocieer ik met kou en regen.........
 
Good on ya Trude!!!

Het is trouwens: 553-05 als je voor bent :up:

Groetjes
Syl (ga even stemmen.........)
 
Nope.... nog niet...

[move][size=7pt]wachten...wachten...wachten...[/size] [/move]
 
[quote author=Lin link=topic=3008.msg34888#msg34888 date=1131105627]
Nope.... nog niet...
[/quote]

He Lin ! Ik ben wel resident omdat ik in QLD woon maar ik ben geen Permanent Resident omdat ik zo'n visum niet heb! Misschien heb je die twee dingen door de war gehaald ? :? Ik heb dus wel gewoon al gestemd !  :)

Cheers matey !

Ingrid  :cool:
 
[quote author=Lin link=topic=3008.msg34896#msg34896 date=1131106627]
Ik ben hier nog steeds op een toeristenvisum... in afwachting van.
[/quote]

Jahaa ! dat snap ik wel, Lin .. maaar je woont hier toch ?  Of ben ik nou zo  :blond: ?
 
Back
Top