zorgen maken over de zorg??

midlife crisis

New Member
Hoi ik las dat je voor een visa ook een health check krijgt.
We hebben wat gezondheidsproblemen.Ik, 44 jaar heb een schildklier ziekte en overgewicht. Bril -8.Man glaucoom bril -3.Twee kinderen met ADHD en ASS die medicatie hebben. Is dit een kritisch punt voor je visa en als je Australië wel binnen mag ; ) hoe is dan de zorg?
 
De healthcheck stelt op zich niet zoveel voor, maar ik weet niet hoe dat is als je al gezondheidsproblemen hebt. Volgens mij is die healthcheck vooral om in te schatten hoe groot de kans is dat je na verloop van tijd een beroep moet doen op de medische en sociale voorzieningen en of je geen tbc het land binnen brengt. Ik kan niet inschatten in hoe verre jullie gezondheid jullie visumaanvraag zal belemmeren. Ik zie wel problemen om een (voor visumhouders een verplichte) extra verzekering te moeten afsluiten. Je hebt een kans dat aandoeningen als gevolg van je huidige gezondheidstoestand worden uitgesloten. Dus goed uitkijken met welke verzekering je tzt in zee gaat en vooral de kleine lettertjes lezen. Zoals altijd draait alles om geld, hier in Australia nog meer dan in Nederland. De zorg is hier verder goed, zolang je maar betaalt of kunt betalen.
 
Last edited:
bedankt Janneke,ik ga me in iig er in verdiepen,Ik begreep dat de health check op het laatst is en wil natuurlijk niet dat het dan niet doorgaat met alle kosten van dien uh voor niks.
 
Ik zou dat misschien toch eens checken bij immigratie of iemand anders die het kan weten...
Ik heb toch al gehoord dat mensen hun visa werd geweigerd omdat ze gezondheidsproblemen hadden. Als Australie denkt dat je het gezondheidssysteem geld gaat kosten omdat je bv. een chronische aandoening hebt, dan hebben ze niet graag dat je komt... Wat de exacte criteria zijn weet ik niet maar best toch eerst informeren voor de hele kost van visum aanvraag te starten. Good luck
 
Hi ik heb me ook erg zorgen gemaakt maar geen enkel probleem ervaren nog. Misschien helpt mijn voorbeeld je.

Ik heb overgewicht, diabetes, -3 bril en antidepressiva. Reisde mee op permanent visum van mijn man en ben
niet tegengehouden, niet bij keuring, niet bij visa toekenning. Ik zit hier nu bij een bulk billing huisartsen praktijk en
hoef alleen mijn medicijnen te betalen, maar diabetes check paar keer per jaar, huisartsen bezoek, labonderzoek nog nooit iets voor betaald. En dit is allemaal via Medicare betaal je via belasting per jaar en niet een private verzekering. Tandarts is erg duur en er is weinig bijdrage van je prive verzekering, veel maxima. Mijn laatste kroon was 1800 dollar en ik kreeg 500 dollar max per jaar terug van prive verzekering. Let wel wij hebben visa in 2009 gekregen, dus alweer n tijdje geleden. Wat ik me herinner dat ik aantal vragen over gezondheid moest invullen en dat de keuringsarts daar niet op in ging, dus ik denk niet dat je bij de arts wordt afgekeurd maar 'eventueel' bij visa beoordeling.

success Simone
 
Back
Top