Zorgen om medical

Dj

New Member
Hallo.
Ik ben 21jaar en woon op het moment in Australie op een WHV. Mijn partner is Australisch en wij zijn op het moment bezig met al het papierwerk omtrent een defacto spouse visum. Over twee weken moet ik mijn medical examination ondergaan, waaronder de Xray. Nou maak ik me daar een beetje zorgen over. De laatste tijd had ik namelijk behoorlijk last van mijn longen. Afgelopen week heb ik van mijn dokter te horen gekregen dat ik astma heb. Kan dit voor problemen zorgen bij de Xray? Moet ik de astma vermelden op de formulieren 26a en 160a van de DIMIA, en heeft dit verder geen nadelige consequenties voor mijn visum?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en een gunstig antwoord kan geven :|!
Alvast bedankt :up:!

Dj

[quote author=Dj link=topic=2812.msg30986#msg30986 date=1128821888]
Kan dit voor problemen zorgen bij de Xray?[/quote]Lijkt me niet, maar ik ben geen medicus.
Moet ik de astma vermelden op de formulieren 26a en 160a van de DIMIA, en heeft dit verder geen nadelige consequenties voor mijn visum?
1. Ja, en 2. nee, het enige wat echt nadelige consequenties kan hebben is het verzwijgen. Of wanneer de X-ray aantoont dat je TBC hebt (gehad).

Astma is geen probleem. Ik ben ook astma patient en heb dit gewoon vermeld op mijn formulier. Ik heb vermeld dat ik zo goed als medicatievrij ben. Ik heb geen problemen gehad met mijn visum en heb er geen opmerkingen over gehoord. Wel is het dus zo dat ik al jaren geen noemenswaardige problemen heb gehad met mijn astma. Geen zieknhuisopname etc

Ik zou het gewoon vermelden en als het op je van toepasing is opmerken dat je zo nodig medicijnen gebruikt en daardoor geen problemen hebt?

Succes

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik ben gerust gesteld nu. Nog een paar daagjes en dan de medical, en met goed gevolg, zo blijkt nu :)Nu het visum nog :)
Bedankt! :up:

Dj

Back