Zorgtoeslag

Ivette

New Member
Hallo Iedereen,

Ik ben sinds November in Perth op een toeristenvisum. Plan is om vanaf april op een studentenvisum te verblijven en daarna een Spouse visa.
Ik ben verzekerd via een reisverzekering en dus niet meer in Nederland, heb me uitgeschreven bij de gemeente en als ik het goed begrijp  heb ik ook geen recht meer op zorgtoeslag. Maar de zorgtoeslag word nog steeds gestort.
Heb op verschillende websites gekeken maar kan nergens vinden hoe ik het kan afzeggen.

Iemand een idee??

Bedankt,
Ivette
 
Hm, gebeurt bij mij ook nog steeds. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Altijd fijn, kadeautjes van de belastingdienst.
Er gaat niet standaard iets van mijn bankrekening af, er komt alsmaar bij. Het feit dat je niet de enige bent is wellicht een geruststelling maar dan nog, ik vraag me ook af of het klopt. Straks geven we het zomaar even uit en dan fluit de belastingdienst terug,  :police: betaal dat maar eens even terug.
 
Kan dit niet via de belastingdienst?
Want volgend jaar heb ik anders hetzelfde probleem. :-(
 
1 bezoekje aan het belastings kantoor was bij ons genoeg. ff een formuliertje invullen en "bobs your uncle" Wellicht is dat formulier te krijgen bij de website van de belastings dienst?
 
Ik heb net even gekeken op de website van de belastingdienst. Het schijnt dat als je teveel hebt ontvangen, precies ons geval, dat je dan met de belastingdienst kan bellen. Even je nieuwe adres doorgeven, dan het bedrag wat je teveel hebt betaald terug storten. Het lijkt erop dat zij je wel een rekening sturen en je bent er vanaf.
Mijn  :evil: slechte kant als oplichter / belastingontduiker Hawk vind dat echter geen goed idee :loldevil:
Ik denk echter dat de belastingdienst beter getrained is in het oplossen van dit soort zaken dan ik. Mij hebben ze  :evil: helaas zo te pakken.
 
Zelfs al ben je hier nog in Nederland dan is het onbegonnen werk om die zorgtoeslag stop te zetten.
Ik heb zelf het wijzigingsformulier gedownload van de belastingdienst ingevuld en weer retour verzonden. Helaas geen reaktie, overigens heb ik op hetzelfde moment een wijziging voor mijn voorlopigteruggaaf 2007 verzonden en dit is dus al 2 maand geregeld. Moet dus nog ff bellen voor die zorgtoeslag.....
 
Nou ja, als je kan aantonen dat je dat hebt gedaan Tweety, dan kunnen zij je denk ik ook niet veel maken als ze opeens ergens achter komen en dan alles op gaan eisen, boetes gaan heffen en weet ik niet wat nog meer. Jij hebt het immers goed gedaan.
 
Bedankt voor de reacties.
Zal iemand in Nederland met de belastingdienst laten bellen voor wat informatie.

Had de site van de belastingdienst uitgeplozen en was dat wijzigingsformulier idd tegengekomen maar dacht niet dat dat de goede was!

Bedankt allemaal!

Ivet
 
Back
Top