Zorgverzekering

Mathaioes

New Member
Hallo iedereen,

Momenteel ben ik bezig met het aanleveren van documenten voor mn 457 visa. Ik heb wat vragen over zorgverzekering en dan met name Medicare:

Als Nederlander kun je gebruik maken van Medicare door een NL-se zorgverzekering met aanvullende Australische verzekering te nemen. Maar dan heb je 2 verzekeringen lopen wat aardig duur is. Ik denk erover om mn NL-se verzekering te stoppen zodra ik in Australië ben en daar alleen mijn Australische verzekering te nemen. Dit is goedkoper maar ik heb dan wel iets minder dekking en ben niet verzekerd indien ik even terug naar NL ga. Heeft iemand tips voor deze verzekerings kwestie: ik neem aan dat je bijvoorbeeld een Australische verzekering met buitenlandse dekking kan afsluiten?

Cheers, Mathijs

Even ter info, wij waren verplicht om hier een private health insurance af te sluiten, de enige eis die werd gesteld. Dus wij hebben uiteraard geen verzekering in NL en hier geen recht op Medicare. Wij zijn hier op een 457 maar het is iedere keer weer anders. Dus laat je even goed informeren, wij hoefden ons bijvoorbeeld niet medisch te laten keuren, terwijl dat meestal wel gevraagd wordt.

En wanneer je "even teryg naar Nederland" gaat, dan neem je zoals iedere verantwoordelijke reiziger een reisverzekering ;)

Even ter info, wij waren verplicht om hier een private health insurance af te sluiten, de enige eis die werd gesteld. Dus wij hebben uiteraard geen verzekering in NL en hier geen recht op Medicare. Wij zijn hier op een 457 maar het is iedere keer weer anders. Dus laat je even goed informeren, wij hoefden ons bijvoorbeeld niet medisch te laten keuren, terwijl dat meestal wel gevraagd wordt.
Wij moesten ook een private health insurance afsluiten met een 457 visum, maar hadden ook Medicare. Wel met andere voorwaarden (en pasje) dan met een permanent visum, maar het scheelt toch iets.

En als je je uitschrijft in Nederland val je niet meer onder de basisverzekering, dus moet je je wel elders verzekeren.

Dank iedereen voor de respons.

Slatsr: Lijkt me inderdaad het beste plan om een reisverzekering af te sluiten voor tripjes terug naar NL, helemaal niet een gedacht eigenlijk.

KatjaVDL: Voor een 457 moet je idd aan de verzekerings eisen voldoen, mijn verzekeraar heeft me een brief gestuurd die aangeeft dat ik aan de eisen voldoe en die ligt nu bij mijn migration agent.
Krijg wel net te horen dat ik Xray's moet laten maken, dat wordt ff op en neer naar Adam.

Red dust: dat heeft mijn huidige NL-se zorgverzekeraar me ook verteld, de brief voor omschakeling is onderweg naar ze.

Het ziet er naar uit dat ik 2 maart ga starten in Sydney, can't wait! :)

He Matthijs, nog van harte welkom op het forum. Zocht je 'even voorstellen' maar kon die niet vinden. Het wordt dus Sydney: natuurlijk willen we graag van je horen wat je gaat doen in Sydney. En kom je alleen of breng je familieleden mee? Veel succes met de voorbereidingen, 2 maart is al heel snel. Die anderhalve maand is zo voorbij!

Back