zou het lukken??

Sarelle

New Member
Hoi allemaal,
De laatste dagen heb ik heel wat uurtjes achter de computer doorgebracht met het lezen van mailtjes op deze site. Superveel info waar wij wat aan hebben! Tijd dus om ons even voor te stellen. Ik ben Brenda en samen met mijn man Colm ,kindertjes Sarelle en Byron en hond Paddy hoop ik 'ooit' een visum voor OZ te bemachtigen. Wij zijn er helaas al achter dat we geen 'doorsnee aanvraag' zijn, maar mede door het lezen van veel berichtjes en info is er weer  hoop.  Groetjes
Brenda

Welkom op het forum,

Hoezo geen 'doorsnee aanvraag' ?
Ik heb het idee dat niemand hier dat is, iedereen heeft zijn eigen haken en ogen.
Dus heb je vragen op problemen, schiet maat los, je weet nooit of je de juiste antwooorden krijgt. En vooral de moed niet te snel opgeven,
succes verder,

Hoi Sarelle!

Welkom op het forum!
Als van een van jullie je beroep op de sol of modl lijst voorkomt zou het geen probleem moeten zijn om een visum te bemachtigen. Als jullie beroep er niet op voorkomt wordt het idd een stuk moeilijker, maar goed er zijn meer wegen die naar Rome (ozzie) leiden.  :wink: Veel plezier op het forum en sterkte met jullie aanvraag.

Groetjes Sander  :up:

Welkom op het forum. :)

Ik ben erg benieuwd wat er dan precies zo 'niet doorsnee' is aan jullie situatie.
Hopelijk gaat het lukken!

Hoi allemaal,
Even kort wat aanvulling op mijn berichtje van de vorige keer. Ik heb een jaar of 10 geleden de HBO studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening afgerond. Daarna heb ik kort in het werkveld gezeten en ben toen gaan reizen en werken in frankrijk, Ierland en Oz. (1 jaar work and travel visa) De laatste 5 jaren, terug in Nederland,heb ik wel gewerkt maar dit is moeilijk te linken aan de studie die ik heb gedaan. Waarschijnlijk voldoe ik wel aan de eisen van de AIWCW (beroepsvereniging voor social welfare workers), maar ik score op de puntentest niet genoeg.
Colm heeft 2  jaar uni gedaan en kwam toen (tijdens een stage) mij tegen in Frankrijk. We zijn samen verder gereisd en helaas heeft hij in de jaren daarna z'n studie niet meer afgemaakt. Wel heeft hij ondertussen bijna 7 jaar ervaring als ICT consultant. De ACS heeft in de afgelopen jaren echter 2x het aantal jaren werkervaring nodig voor iemand zonder degree verhoogd.( Natuurlijk vlak voordat wij voldoende jaren hadden opgebouwd!) Balen!!!
Het komt er dus op neer dat ik het gevraagde papiertje heb en Colm de werkervaring. Door Buyse (emigratiebureau) zijn we letterlijk naar huis gestuurd met de mededeling dat er voor ons geen visum inzit. Tenminste niet zoals de situatie er nu uitziet...
Toen we zelf steeds meer gingen lezen kwamen we  toch nog op een paar punten.
Volgens mij kan ik nog proberen een skilled independent regional (territory sponsership) aan te vragen?
Colm kan proberen direct een contract bij een bedrijf in Oz te krijgen(dit blijkt wel heel moeilijk te zijn/ iemand ervaring mee?)
Ik kan een masters gaan doen en zover wij begrijpen mag Colm dan werken.(wel erg duur, ook omdat we twee kindertjes hebben)
Anyway, dat is zo'n beetje het verhaal. Wie helpt ons het juiste pad te kiezen?
Ik heb nog veel vragen, maar die plaats ik wel bij het kopje 'emigreren'
Groetjes,
Sarelle

Hoi Brenda,

Welkom op het forum! Goed om te horen dat je wat aan het forum hebt.

Back