Zuid west Australie - droog en dor?

outbacknick

New Member
hi,

ik heb een vraagje. Wanneer ik beelden zie van de westkust zie ik altijd dorre en droge vlakten... Is dit overal zo in het westen ( in het bijzonder rond Perth) Ik ben meer fan van een groene omgeving namelijk... zou ik hier voor dan beter naar het zuidoosten kunnen gaan ofzo.... of zit ik nu helemaal verkeerd?

Groeten,

n

(Even hier een nieuwe topic van gemaakt.)

Absoluut niet.(nou ja, wel een beetje in vergelijking met NL, maar niet zoals het noorden en midden van Australie)

Over het algemeen:
boven Perth: vrij dor en droog

Onder Perth en tot en met "the hills" in het oosten: groen in herfst, winter en lente.

Het zuidwesten van WA (en dan bedoel ik alles rond Bunbury, Busselton, Margret River, Bridgetown, Walpole, Denmark, Albany) bestaat voornamelijk uit bossen (eucalyptus).
In de zomer is het grass geel en bruin, maar in ongeveer de andere 6 maand is het mooi groen.

In september/october heb je in WA een heel mooi Wildflower seizoen.

Ok, ik zal even wat foto’s voor je opzoeken:

Dit is het huis van vrienden(zelfs 30 km boven Perth, in Bullsbrook), wel in July toegegeven.
1607huishh.jpg

Onze achtertuin in Augustus: (het gras is nu iets minder groen, maar dat komt ook omdat we het een tijdje maar 1 keer per week water gaven, maximaal (het mag 2 keer)
de3e74f7.jpg

Lake Monger, midden in Perth:
2707LakeM.jpg

John Forrest National Park, in the Hills, 20 km ten oosten van Perth:
4a97815b.jpg

16 October, bij Dardanup in de hills(200km of zo onder Perth)
2004_10_16_12.jpg

Whiteman Park, net boven Perth, 31 October:
2004_10_31_9.jpg

Bij Mundaring Weir, ten oosten van Perth, 6 November:
2004_11_6_16.jpg

2004_11_6_24.jpg

13 November, tuin van vriendin in Bridgetown(350 km zuid van Perth)
2004_11_13_2.jpg

14 November, Blackwood River, Bridgetown
2004_11_14_3.jpg

29 December, John Forrest National Park
2004_12_29_2.jpg

4 January, ergens net buiten Bridgetown (Pascal aait een Alpaca)
2005_01_04_5.jpg

Uitzicht uit chalet op caravan park in Walpole(ongeveer 400 km ten zuiden van Perth), 5 januari:
2005_01_05_4.jpg

6 January, Tree Top walk bij Walpole
2005_01_06_3.jpg

7 January, bij de Tingle tree bij Walpole
2005_01_07_1.jpg

9 January, bij Oyster Harbour, Albany
2005_01_08_5.jpg

afgelopen weekend, Cape Howe National Park, Shelley Beach, bij Albany/Denmark
2005_03_07_3.jpg

En dan nog wat toeristische websites:
Perth:
http://www.westernaustralia.com/en/Destinations/Experience+Perth/

WA:
http://www.westernaustralia.com/en/Destinations/Australias+South+West/

Bibbulman track is een trek pad van Albany(zuid) naar Kalamunda(bij Perth) (bijna 1000 km)
http://www.bibbulmuntrack.org.au/

Hartstikke mooi Simone,

Ik vind die foto's ook een goed idee, dan krijg je toch een betere indruk als wanneer je toerischtische sites gaat bekijken.
NL is ook meer dan molens en klompen :-D

hi simone,

bedankt voor het plaatsen van al die foto's. Moet eerlijk toegeven dat ik aardig verkeerd zat... vooral die van darnadup vind ik supermooi... als ik ooit in zo'n gebied terecht kan komen ( en dan met nog iets meer bos) zul je mij nooit meer horen klagen...

grtz

[quote author=outbacknick link=topic=1295.msg10641#msg10641 date=1110290771]
hi simone,

bedankt voor het plaatsen van al die foto's. Moet eerlijk toegeven dat ik aardig verkeerd zat... vooral die van darnadup vind ik supermooi... als ik ooit in zo'n gebied terecht kan komen ( en dan met nog iets meer bos) zul je mij nooit meer horen klagen...

grtz
[/quote]

Ja, het is daar super mooi, en ook heeeel veel bos daar hoor! Want we gingen daar 4WDen met vrienden.
Gebieden zoals als dat heb je ook wel iets dichter bij Perth.
Het zal wel bruin zijn (het gras, niet de bomen) in de zomer en net na de somer, maar verder wel mooi.

In het zuidoosten van Oz heb je natuurlijk ook veel van zulke gebieden, en ook wat dichter bevolkt (voordeel omdat meer werk enz). En ook Tasmanie bijvoorbeeld, heeeel mooi, echte bergen (in NL eigenlijk alleen maar heuvels)

Ik dacht al dat het in die streken idd wat groener was allemaal.... En idd wat meer werk... alhoewel in Tasmanie toch niet echt. Tenminste dat is wat ik er van gelezen heb... in ieder geval bedankt voor alle info.... Zaterdag op de emigratiebeurs maar eens verder neuzen.... :-D

Schitterende foto's!  Ik krijg er zo'n zin in.  Wij hebben nu beslist, het wordt Rockingham (onder Perth).  Mijn moeder (van 70) heeft drie weken geleden Top Tree walk gedaan, vondt het wel prachtig, moest wel een paar keer slikken!

Simone wat een prachtige foto's! Dat geeft idd een heel goed beeld van hoe het nu uiteindelijk is! Ik vindt het ook heel goed gezegd van Wilbert, NL is ook meer dan molens en klompen!!!
Was het maar zover!!!  :lol:

Het lijkt een beetje op dezelfde 'droogte' als in Adelaide/Melbourne als ik die foto's zo zie, klopt dat? Ik heb zelf ook liever de wat groener, zoals langs de oostkust zegmaar.

[quote author=Singa link=topic=1295.msg12333#msg12333 date=1112826183]
Het lijkt een beetje op dezelfde 'droogte' als in Adelaide/Melbourne als ik die foto's zo zie, klopt dat? Ik heb zelf ook liever de wat groener, zoals langs de oostkust zegmaar.
[/quote]
Ja, ik denk dat je het kan vergelijken met Adelaide.
Melbourne zal (vaker) groener zijn, daar is het een stuk natter en koeler.
Tasmanie is denk ik het groenst :D

[quote author=Simone link=topic=1295.msg12361#msg12361 date=1112884045]
Tasmanie is denk ik het groenst :D
[/quote]

Tsja... wat kan ik daar nog aan toevoegen? :wink:

Back